Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Nemecko nechce sankčné clá na čínske elektromobily. Únia je zahnaná do kúta

18.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Jednou z najdôležitejších tém automobilového priemyslu v posledných mesiacoch boli sankčné clá na elektromobily vyrobené v Číne. Ukázalo sa, že zástupcovia členských štátov sú...

18.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13).

Jednou z najdôležitejších tém automobilového priemyslu v posledných mesiacoch boli sankčné clá na elektromobily vyrobené v Číne. Ukázalo sa, že zástupcovia členských štátov sú v tejto otázke rozdelení. Proti ich zavedeniu je okrem iných aj Nemecko.

Nemecko nechce sankčné clá na čínske elektromobily. Únia je zahnaná do kúta
Foto: youtube.com/@crospotter13

Nemožno poprieť, že Európa je pre Čínu mimoriadne chutným trhovým sústom. Zdá sa, že expanzia výrobcov z kráľovstva stredu neustále naberá na obrátkach. Je to viditeľné voľným okom. Stačí si spomenúť na Majstrovstvá Európy vo futbale, ktoré sa skončili v nedeľu. Bola to čínska spoločnosť BYD, ktorá získala pozíciu dlhoročného automobilového partnera a sponzora Eura od nemeckého giganta Volkswagen. Sotva treba vysvetľovať, aké obrovské prostriedky musel východný konglomerát vynaložiť na realizáciu tohto cieľa.

Samozrejme, pomalé, ale postupné získavanie zákazníkov pre európskych výrobcov by nebolo také jednoduché, keby nebolo nízkych cien elektrických vozidiel z Číny. Jedným z kľúčových faktorov, ktoré za tým stáli, boli dotácie, ktoré vláda v Pekingu poskytovala svojim automobilovým značkám. Potvrdilo to aj vyšetrovanie Európskej komisie. Z tohto dôvodu sa rozhodlo o zavedení sankčných ciel, ktoré sa pohybujú od 17,4 do 38,1 % v závislosti od výrobcu (pripočítané k súčasnej 10 % colnej sadzbe). Samozrejme, nie všetko v tejto veci bolo rozhodnuté. Clá boli oznámené len predbežne. Ak členské štáty chcú, aby sa tieto clá stali trvalými, musia v priebehu nasledujúcich štyroch mesiacov dosiahnuť spoločné stanovisko. A to sa môže ukázať ako ťažšie, než by sa mohlo zdať.

Únia chce zaviesť clá na čínske elektrické výrobky. Nie všetci sú za

Ako to už býva, Únia je rozdelená. Za clá je najmä Francúzsko. Na druhej strane Nemecko je proti, rovnako ako Švédsko a Maďarsko. Prečo také rozdielne postoje? Vláda v Paríži tvrdí, že ceny čínskych elektrických vozidiel sú „nespravodlivo nízke“, čo samozrejme veľmi sťažuje európskym modelom konkurovať. Okrem toho chcú francúzske úrady prostredníctvom ciel prinútiť Čínu investovať v Európe – ak už chce ponúkať svoje vozidlá na starom kontinente, musí sa viac ekonomicky angažovať.

Nemci sa obávajú odvetných opatrení zo strany Číny, ktorá by mohla zaviesť vyššie clá na spaľovacie motory z EÚ.
Foto: shutterstock.com/Kike Fernandez

Nemecko, ktoré je proti clám, je tiež motivované blahobytom svojich výrobcov. V ich prípade je však situácia trochu iná. Nemci sa obávajú odvetných opatrení zo strany Číny, ktorá by mohla zaviesť vyššie clá na spaľovacie motory z EÚ, najmä na motory s objemom nad dva litre. V tomto prípade by najviac stratili prémiové značky, ktoré sú pre nemecký automobilový priemysel také dôležité. Ríša stredu je jedným z ich najdôležitejších trhov, pričom viac ako tretina všetkých vyrobených nemeckých vozidiel vyššej triedy končí v rukách čínskych zákazníkov. Zavedenie ciel by znamenalo zvýšenie cien, a tým aj zníženie záujmu zákazníkov.

V tejto chvíli nie je jasné, či sa Únia rozhodne zaviesť trvalé clá. Na konečné rozhodnutie si budeme musieť počkať do konca štvormesačného prechodného obdobia v októbri. Dá sa však predpokladať, že ak bude Čína naďalej taká agresívna ako doteraz (nič nenasvedčuje tomu, že by sa to malo zmeniť), politici EÚ by mali kapitulovať.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Audi predčasne stiahne svoje SUV z výroby. Dôvod je veľmi jednoduchý

Číňania našli spôsob, ako obísť clá EÚ. Bez problémov ich obídu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov