19.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HD1080ide).
Čo robí nemecká ponorka na verejnej ceste? Znie to ako začiatok vtipu, ale je to pravda. Celé Nemecko žije cestou ponorky U-Boot U17 do múzea techniky v Sinsheime. Môžete ju sledovať aj vy.
Veľkorozmerné transporty vyzerajú vždy veľkolepo. Preto priťahujú pozornosť ľudí, ktorí by sa o ne teoreticky nemali zaujímať. Teraz Nemci žijú prepravou ponorky U17, takzvaného U-Bootu. Názov U-Boot sa používa na označenie všetkých ponoriek v službách nemeckého námorníctva, nielen tých vojnových, keďže ide o skratku nemeckého slova „Unterseeboot“.
Preprava obrovskej ponorky je pre spoločnosť, ktorá ju vykonáva, výzvou
Podvodné plavidlo, ktoré v súčasnosti absolvuje svoju poslednú cestu nezvyčajným spôsobom, má vojenské číslo U17. Ide o U-Boot, ktorý slúžil v nemeckom námorníctve v rokoch 1973 až 2010, počas ktorých preplával viac ako 372 000 km (201 000 námorných míľ). Počas aktívnej služby meral 48,6 m na dĺžku, 4,6 m na šírku a vážil 450 ton. Mala posádku 22 až 23 námorníkov, maximálny ponor 100 m a rýchlosť až 10 uzlov na hladine a 17 uzlov pod vodou. Pohon zabezpečoval elektromotor Siemens s výkonom 1500 koní. Okrem toho sa na palube U17 nachádzali aj dva dieselové motory MTU, každý s výkonom 600 koní, ktoré poháňali generátory elektrickej energie. Impozantné plavidlo bude čoskoro vystavené v známom Múzeu techniky v Sinsheime.
Prepravu ponorky, ktorej hmotnosť sa po skončení služby znížila na 350 ton, zabezpečuje nemecký špecialista na veľkokapacitnú lodnú dopravu: Kubler Spedition. Prepravuje sa pomocou nízkopodlažného tridsaťnápravového návesu, pričom každá náprava má osem kolies. To znamená, že celkovo je ich až 240. Náves, ktorý spolu s loďou váži približne 500 ton, poháňajú štyri ťahače MAN 41.680 8×6 a Mercedes 4165 8×6. Dva z nich ho tlačia a ďalšie dva ho ťahajú.
U-Boot poputuje do technického múzea v Sinsheime. Tam ho bude možné obdivovať
Celá trasa zo Speyeru do Sinsheimu, ktorá je dlhá približne 40 km, bola vopred starostlivo navrhnutá a preskúmaná z hľadiska bezpečnosti a prípustného plošného zaťaženia, a napriek tomu sa musela na poslednú chvíľu upraviť. Prevádzkovateľ pôvodne uvažoval o diaľničnej trase, ale ukázalo sa, že na takejto trase je príliš veľa mostov, čo vzhľadom na veľkosť lode predstavovalo vážny problém. Nakoniec sa preprava uskutočnila po vedľajších cestách vrátane cesty cez obec Bad Rappenau, kde žije známy nemecký automobilový novinár Martin Sliwa. Konvoj prevážajúci U-Boot sa pohybuje veľmi pomaly, čo uľahčuje sledovanie jeho cesty, ktorá sa skončí až 28. júla tohto roku. Jej program a všetky podrobnosti si môžete pozrieť na špeciálnej stránke, ktorú pripravilo Múzeum techniky.
Ak niekto nemá čas na takúto cestu, môže si pozrieť ponorkovú dopravu naživo na YouTube. V súčasnosti prebieha posledná etapa dlhej cesty U17. Ponorka bola najprv splavená po riekach Neckar a Rýn a potom sa dostala do mesta Spira (nem. Speyer), kde sa nachádza pobočka Technického múzea v Sinsheime. V istom okamihu sa počet exponátov natoľko rozrástol, že pre najväčší z nich sa v roku 1991 muselo nájsť nové miesto. Druhá, rovnako pôsobivá expozícia bola potom zriadená vedľa letiska Speyer. Medzi tamojšími exponátmi sa už nachádza aj jeden U-Boot, čo je pravdepodobne dôvod, prečo sa U17 chystá na výstavu v Sinsheime. Návštevníci si ho budú môcť pozrieť o chvíľu, ale toto múzeum stojí za návštevu aj kvôli množstvu vystavených úžasných cestných a výkonných automobilov. Mal by ho navštíviť každý fanúšik automobilov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ako funguje toaleta v lietadle a čo sa stane, keď ju použijete?
„Šialená“ nehoda v Španielsku. Autobus sa postavil na „zadné“, desiatky zranených
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.