Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Audi konečne vyrobilo vozidlo s motorom V16. Nezvyčajný vzhľad je zámerom

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Audi to konečne dokázalo – po dlhých deväťdesiatich rokoch od pôvodného návrhu vyrobila spoločnosť Auto Union typ 52 „Schnellsportwagen“ z Inglostadtu. Ide o 16-valcový...

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

Audi to konečne dokázalo – po dlhých deväťdesiatich rokoch od pôvodného návrhu vyrobila spoločnosť Auto Union typ 52 „Schnellsportwagen“ z Inglostadtu. Ide o 16-valcový cestný športový automobil, ktorého dizajn odkazuje na dnes už zabudnutú éru motoristického športu.

Audi konečne vyrobilo vozidlo s motorom V16.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Predvojnové obdobie bolo pre fanúšikov motorizmu v Nemecku mimoriadne zaujímavé. Rivalita medzi značkami Auto Union a Mercedes-Benz viedla k veľkolepým súbojom na nebezpečných pretekárskych tratiach. Vtedajšia nemecká nacistická vláda toto snaženie výrazne podporovala obrovskými finančnými dotáciami. Samozrejme, všetko v mene propagandy. Vďaka teoreticky neobmedzeným zdrojom potom vznikali športové autá, ktoré boli na tú dobu také rýchle, že jazda v nich často pripomínala boj o život.

Teraz, po deväťdesiatich rokoch, ožíva sláva automobilových 30. rokov. Audi špeciálne pre tohtoročný Festival rýchlosti v Goodwoode pripravilo skutočný skvost. Auto Union Type 52 „Schnellsportwagen“ alebo „rýchly športový automobil“ bol vyvinutý na základe návrhu z roku 1934. Vtedy sa však inžinieri Auto Union z nejakého dôvodu rozhodli, že ho nebudú vyrábať. Teraz toto veľkolepé vozidlo konečne uzrelo svetlo sveta. Nebolo to však jednoduché.

Dizajn z 30. rokov prispôsobený súčasnosti

Aby bolo možné tento dizajn vôbec obnoviť, Audi sa spojilo so špecialistami na historické pretekárske vozidlá, spoločnosťou Crosthwaite & Gardner. Práve vďaka spoločnosti C&G dostali nemeckí inžinieri pôvodné plány a výkresy pretekárskeho vozidla Grand Prix typu 22. Na základe plánov práve tohto vozidla bol nakoniec vytvorený Auto Union Type 52 „Schnellsportwagen“ – od podvozku, cez celú karosériu až po motor. Dokončenie projektu trvalo viac ako rok.

Audi Auto Union Type 52 16-valcový supercar z 30. rokov 20. storočia.

V zadnej časti aerodynamickej špeciálnej verzie s trojmiestnym interiérom sa nachádza tradičný 16-valcový preplňovaný vidlicový motor Roots umiestnený uprostred. Podľa pôvodných návrhov mal mať objem 4,4 litra, ale Audi sa rozhodlo vytvoriť modernejší šesťlitrový agregát. Zvýšili aj maximálny výkon – z pôvodne plánovaných 200 koní je teraz až 512 koní. Prevodovka je štandardná šesťstupňová manuálna.

Aby sa doň zmestil väčší motor, museli technici zväčšiť pôvodné rozmery. Pôvodne plánovaný rázvor 2990 milimetrov je teraz 3315 milimetrov. S batožinou, tromi cestujúcimi a prevádzkovými kvapalinami váži Auto Union Typ 52 „Schnellsportwagen“ 1750 kilogramov.

Najdôležitejšie však bolo, že tí, ktorí navštívili tohtoročný Festival rýchlosti v Goodwoode, sa mohli konečne pokochať dizajnom šestnásťvalcového Auto Union Type 52. Za volant si počas predvádzacích jázd sadli jazdci Tom Kristensen a Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck, aby početnému publiku predviedli toto nezvyčajné vozidlo.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ford Capri znovuzrodený ako elektrické crossover kupé

Toto je najopustenejšia cesta v USA. Nie je možné, že niekoľko hodín nestretnete živú dušu.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov