Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Nemecko sa obáva konfliktu s Čínou. Nebudú hlasovať za clá

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall). V Európskej únii sa stále diskutuje o clách na elektromobily z Číny. Medzi členskými štátmi spoločenstva majú svojich zástancov aj odporcov. Očakáva sa,...

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall).

V Európskej únii sa stále diskutuje o clách na elektromobily z Číny. Medzi členskými štátmi spoločenstva majú svojich zástancov aj odporcov. Očakáva sa, že pri nadchádzajúcom hlasovaní o clách sa zástupcovia Nemecka zdržia hlasovania. Aký je dôvod?

Nemecko sa obáva konfliktu s Čínou. Nebudú hlasovať za clá.
Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall

Clá EÚ na čínske elektromobily. Aké sankcie hrozia výrobcom?

Výrazne nižšie ceny elektromobilov z Číny sa stretli s podozrením, že korporácie z kráľovstva stredu využívajú štátne dotácie na zaplavenie európskeho trhu lacnými elektromobilmi. V dôsledku toho sa začalo vyšetrovanie, ktoré má ukázať, či dotácie a výhody ponúkané Pekingom priamo súvisia so snahou poškodiť európskych výrobcov elektromobilov.

V marci sa začala registrácia všetkých čínskych automobilov vstupujúcich do EÚ v súvislosti s možným proti subvenčným clom. Začiatkom júna však Európska komisia oznámila, že sa rozhodla zaviesť clá na elektromobily dovážané z kráľovstva stredu. Príslušné rozhodnutie bolo uverejnené v Úradnom vestníku Európskej únie 4. júla. Clá sa v závislosti od výrobcu pohybujú od 17,4 do 38,1 %. Podľa EK to záviselo od toho, či príslušná čínska spoločnosť bola ochotná spolupracovať.

Ako už bolo oznámené, toto rozhodnutie je dočasné. Ak sa počas jeho platnosti (t. j. počas nasledujúcich štyroch mesiacov) všetky členské štáty dohodnú na tejto otázke, clá by sa mohli stať trvalými.

Clo na čínske elektromobily. Francúzsko je za, Nemecko proti

Sankčné clá na elektromobily z Číny však jasne ukazujú, že v tejto otázke nie je v Európskej únii zďaleka jednota. Za sankcionovanie výrobcov z Ďalekého východu je Francúzsko. Práve francúzska vláda poukázala na to, že autá z Číny majú „nespravodlivo nízke ceny“, čo jednoznačne ohrozuje všetkých európskych výrobcov. Podľa francúzskych politikov vyššie clá spôsobia, že čínski výrobcovia sa rozhodnú investovať na starom kontinente. Naopak, Nemci, Švédi a Maďari sú proti zavedeniu sankčných ciel.

Hlavným dôvodom sú však údajne obavy Nemecka z reakcie Číny.
Foto: youtube.com/@CNBC

Hlas Nemecka je v tejto súvislosti mimoriadne dôležitý – veď sú jednou z najdôležitejších ekonomík EÚ. „Izolácia a umelé colné bariéry v konečnom dôsledku všetko zdražujú a všetkých ochudobňujú“. – povedal pred časom nemecký kancelár Olaf Scholz. Proti zavedeniu ciel boli aj nemeckí výrobcovia. Tu treba zdôrazniť, že čínsky trh je z ich pohľadu veľmi dôležitý. Napríklad 1/3 ročného predaja automobilov skupiny Volkswagen smeruje do ríše stredu.

Nemecko nebude hlasovať za clá. Prečo?

Zatiaľ je nepravdepodobné, že by Nemecko vyjadrilo podporu opatreniam EÚ. Podľa anonymných zdrojov agentúry Reuters sa však očakáva, že nemeckí poslanci EP sa zdržia hlasovania. Oficiálne to má byť motivované prebiehajúcim vyšetrovaním dotácií a rokovaniami, ktoré Brusel stále vedie s Pekingom.

Hlavným dôvodom sú však údajne obavy Nemecka z reakcie Číny na zavedené clá. V rámci odvetných opatrení by Peking mohol zasiahnuť práve nemeckých výrobcov automobilov. V dôsledku toho by mohli ceny týchto automobilov v Číne výrazne vzrásť. To by následne znamenalo menší podiel na trhu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európske prístavy sa stávajú parkoviskami pre tisíce nepredaných elektromobilov. Problém je „kritický“

Zakáže EÚ registráciu automobilov vyrobených z neekologickej ocele? Ako to ovplyvní ceny nových automobilov


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Kľúč od auta som vložil do hrnca. Môj otec používal tento trik v 90. rokoch. Smiešny, ale účinný

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Počuli ste niekedy o „kufríkovej“ krádeži auta? O tejto metóde sa, žiaľ, často hovorí v médiách, pretože je,…

Mnohí si toto meno pamätajú. Model je späť, no teraz vyzerá úplne inak

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@niksautomotive). Názov Actyon sa vracia na trh v úplne novej podobe. SsangYong uvádza na trh nové SUV, ktoré bude prvým…

Hrozí odteraz tým, ktorí jazdia s letnými pneumatikami, pokuta?

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto). Blížiace sa chladné obdobie znamená pre mnohých vodičov prechod na zimné alebo celoročné pneumatiky. Zákon dokonca vyžaduje používanie týchto…

Mŕtvy uhol v zrkadle. Ako funguje systém monitorovania mŕtveho uhla?

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nikhil Mantri). Bočné zrkadlá sú nevyhnutnou súčasťou, ktorá umožňuje vodičovi vidieť situáciu za vozidlom. Každé zrkadlo má však tzv. mŕtvy…

Tisíce prepustených pracovníkov v automobilovom priemysle. Má to byť „ekologické“, takže to bude veľmi ťažké

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Automobilový priemysel čelí jednej zo svojich najväčších výziev: prechodu na elektromobily, ktorý si vyžaduje obrovské investície a zníženie nákladov.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov