Tipy, Zaujímavosti,

Spoločnosť Toyota dostala od zákazníkov hromadnú žalobu. Majitelia jedného modelu sú z nej poriadne otrávení

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Toyota je známa predovšetkým svojou spoľahlivosťou a odolnosťou. A na tom skutočne niečo je. Kvalita Toyoty sa odráža tak v oficiálnych rebríčkoch nezávislých testovacích...

20.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa).

Toyota je známa predovšetkým svojou spoľahlivosťou a odolnosťou. A na tom skutočne niečo je. Kvalita Toyoty sa odráža tak v oficiálnych rebríčkoch nezávislých testovacích inštitútov, ako aj v testoch v tých najextrémnejších podmienkach. Tentoraz sa však niečo pokazilo. Nejde však o to, že by bol model poruchový, často sa kazil alebo mal iný problém, ktorý by vodičov frustroval. Ide jednoducho o to, že Toyota vyrobila auto, ktoré sa v podstate nedá riadiť. Aký to má zmysel? Začnime od začiatku.

Toyota je známa predovšetkým svojou spoľahlivosťou a odolnosťou.
Foto: youtube.com/@toyotausa

„Séria frustrácií“

Skupina nájomcov a majiteľov Toyoty Mirai, zjavne rozčarovaná realitou vlastníctva vodíkového vozidla, podala hromadnú žalobu na japonskú automobilku. Žaloba je zameraná na marketing spoločnosti Toyota. Zákazníci ju obviňujú zo zavádzania spotrebiteľov o každodennej použiteľnosti vozidiel FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles).

Žalobcovia poukazujú na množstvo nespokojnosti vrátane nedostatku funkčných čerpacích staníc. K tomu sa pridáva nedostatok a prudko rastúca cena vodíkového paliva a neuspokojivý dojazd modelu Mirai, ktorý zďaleka nedosahuje deklarované hodnoty. Tvrdia, že tieto problémy robia vozidlo prakticky „nepoužiteľným“ na dennej báze.

Toyota Mirai.

Podľa žaloby Toyota a jej predajcovia potenciálnym kupujúcim tvrdili, že „vodíkové palivo je k dispozícii a že tankovanie Mirai je bezproblémové“. Okrem toho sa tvrdilo, že tankovanie Mirai je „porovnateľné s tankovaním benzínu“. Skutočnosť je však úplne iná. Majitelia a nájomcovia Mirai uvádzajú, že často majú problémy s hľadaním kompatibilných čerpacích staníc. Navyše musia často absolvovať dlhšie cesty, aby sa k nim dostali. Tým sa však problémy majiteľov vodíkových Toyot ešte nekončia.

Dokonca ani príchod na čerpaciu stanicu nezaručuje úspech, pretože problémy s pokazeným zariadením alebo nekompatibilnými palivovými kartami môžu spôsobiť uviaznutie. Tvrdia, že táto nemožnosť natankovať by mohla spôsobiť nepoužiteľnosť Mirai. A to si bude vyžadovať použitie prívesu a alternatívneho dopravného prostriedku.

– uvádza webová stránka carscoops.

Infraštruktúra s chybami a vtipný rozsah

Používatelia Mirai tvrdia, že vodíkové palivo je niekedy nedostupné až niekoľko dní a jeho doplnenie trvá „mnoho hodín“. Tieto dlhé prestoje sú údajne spôsobené zamrznutím vodíkových čerpadiel a ich zablokovaním vo vozidle. Majitelia Mirai musia čakať viac ako 30 minút, kým sa tryska čerpadla zahreje natoľko, aby bolo možné bezpečne odpojiť jednotku.

Niekedy vodíkové palivo chýba až niekoľko dní a jeho doplnenie trvá „mnoho hodín“.
Foto: youtube.com/@johnnypovdrives

Akoby to nestačilo, dojazd 357 míľ (575 km) a 402 míľ (647 km) verzií Toyota Mirai Limited a XLE sa považuje za nereálny. Vodiči uvádzajú, že je neustále o 100 míľ (160 km) nižší ako oficiálne údaje Toyoty, čo výrazne obmedzuje ich slobodu cestovania medzi jednotlivými tankovaniami.

Žaloba tiež poukazuje na 200-percentný nárast ceny vodíkového paliva za posledných niekoľko rokov. Z 13 USD/kg v roku 2022 na približne 36 USD/kg v roku 2024.

Toto zvýšenie znamená, že palivová karta Toyota v hodnote 15 000 USD, vydaná ako stimul pri kúpe, nebude platiť päť rokov, ako Toyota pôvodne deklarovala.

– carscoops pokračuje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Radová štvorka na vodík. Alpine predstavuje vodíkový hypercar v akcii

Toyota testuje nové palivo. Už nejde o vodík


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Bude to najväčší štadión na svete. Prekoná severokórejského giganta o tisíc miest

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: facebook.com/oualalouchoi). V súvislosti s majstrovstvami sveta vo futbale v roku 2030 má byť postavený nový najväčší štadión na svete. Hoci…

Kľúč od auta som vložil do hrnca. Môj otec používal tento trik v 90. rokoch. Smiešny, ale účinný

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Počuli ste niekedy o „kufríkovej“ krádeži auta? O tejto metóde sa, žiaľ, často hovorí v médiách, pretože je,…

Mnohí si toto meno pamätajú. Model je späť, no teraz vyzerá úplne inak

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@niksautomotive). Názov Actyon sa vracia na trh v úplne novej podobe. SsangYong uvádza na trh nové SUV, ktoré bude prvým…

Hrozí odteraz tým, ktorí jazdia s letnými pneumatikami, pokuta?

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto). Blížiace sa chladné obdobie znamená pre mnohých vodičov prechod na zimné alebo celoročné pneumatiky. Zákon dokonca vyžaduje používanie týchto…

Mŕtvy uhol v zrkadle. Ako funguje systém monitorovania mŕtveho uhla?

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nikhil Mantri). Bočné zrkadlá sú nevyhnutnou súčasťou, ktorá umožňuje vodičovi vidieť situáciu za vozidlom. Každé zrkadlo má však tzv. mŕtvy…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov