22.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@stuartadair).
Podľa zástupcu značky Dacia zostanú tradičné spaľovacie jednotky v ponuke značky Dacia ešte dlho, ale diesely sú už minulosťou. Na druhej strane, najbližšiu budúcnosť má určovať LPG. V pláne sú až tri úplne nové modely tohto výrobcu.
Dacia má vo svojej ponuke už roky vozidlá na dve palivá. Teda benzín a LPG. To je prípad aj v súčasnosti najpopulárnejšieho vozidla v Európe, modelu Sandero, aj najnovšieho modelu Duster.
S uvedením jeho novej generácie a rozlúčkou s jeho predchodcom vypadol z ponuky rumunskej značky diesel. A je nepravdepodobné, že sa vráti – určite nie v Európe.
Dacia ho však naďalej ponúka v Maroku. „V Európe je príliš veľa obmedzení, takže nemá zmysel ponúkať dieselové motory,“ hovorí Xavier Martinet, šéf predaja a marketingu Dacie, v rozhovore pre taliansky quattroute.
Dacia bude verná LPG a hybridným systémom
Modely Dacia s pohonom na LPG v súčasnosti predstavujú 35 % celosvetového objemu predaja. „LPG je veľmi účinné a efektívne riešenie na zníženie emisií. Motor na tento plyn budeme poháňať tak dlho, ako to bude možné.“ – Martinet vysvetľuje.
Popri LPG však Dacia vidí svoju budúcnosť aj v hybridných pohonných jednotkách. V súčasnosti má v ponuke dva takéto modely – Jogger a Duster III. Okrem toho rumunská značka vyrába jeden elektromobil a ďalšie zatiaľ neplánuje. „Myslíme si, že teraz nie je ten správny čas. Máme prístup k správnym technológiám, ale vždy sa musíme pýtať, čo naši zákazníci skutočne chcú a aké sú ich potreby,“ – Martinet dodáva.
Plánované tri nové modely
Dacia zostane verná LPG, ale plánuje vstúpiť do nových trhových segmentov. Bigster, ktorý má byť vlastne predĺženým Dusterom, príde do showroomov v prvých mesiacoch budúceho roka.
Potom ponuku značky doplnia dva nové produkty. Jednou z nich bude model, zatiaľ označovaný ako C-Neo. Ten má byť cenovo dostupným konkurentom Škody Octavia. Z hľadiska štýlu bude vychádzať z modelov Duster a Bigster. A tretie auto? O ňom zatiaľ nie je nič známe.
Je známe, že Dacia zostane tým, čím je už dlho známa. To znamená, že je výrobcom cenovo dostupných automobilov. „Nechceme meniť náš obchodný model, aj keď vstupujeme do nových segmentov,“ ubezpečuje Martinet.
Smer, ktorý určila rumunská značka, v súčasnosti výrazne presadzuje Citroen. Svedčí o tom napríklad cena úplne nového modelu C3 Aircross, ktorý v základnom variante stojí 16 990 eur, čo nie je o veľa viac ako nový Duster.
Martinet zdôrazňuje, že Dacia chce do roku 2030 zdvojnásobiť objem predaja. „Veríme, že sme na správnej ceste. Musíme pokračovať v raste v rokoch 2025, 2026 a neskôr. Najdôležitejšie však pre nás je splniť očakávania našich zákazníkov.“ – uzatvára Martinet.
Skvelá prvá polovica roka
V prvom polroku 2024 predala Dacia 358 497 vozidiel, čo je o 3,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Najväčší podiel na trhu má model Sandero, na ktorý sa nechalo zlákať 164 789 zákazníkov (nárast o 18,5 %).
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Talianska Dacia kradne zákazníkov Kia Sportage. Výkonné a efektívne SUV s bezkonkurenčnou cenovkou
Dacia nedá svojim súperom šancu. Pripravuje nové, malé a cenovo dostupné SUV
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.