23.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172).
Nie je žiadnym tajomstvom, že medzi mnohými čínskymi výrobcami má MG Motor v Európe osobitné miesto. Britská značka, ktorú dnes vlastní gigant SAIC, má už mnoho stálych zákazníkov a získava nových, a to aj na Slovensku. Práve preto colná politika urýchlila rozhodnutie postaviť prvú európsku továreň.

Foto: youtube.com/@debsvault7172
MG Motor „Made in Europe“ by mohol byť španielsky
Tlačové správy, hoci zatiaľ len fámy, naznačujú, že SAIC zvažuje umiestnenie svojej prvej európskej továrne na troch miestach. Ide o Českú republiku, Maďarsko a Španielsko.
Vzhľadom na to, že posledné menované je na prvom mieste, pokiaľ ide o čínske investície do automobilového priemyslu, je tu veľa výhod. Práve fámy, ktoré kolujú v španielskej tlači, naznačujú, že SAIC, vlastník MG Motor, sa prikláňa k investícii v tejto krajine.
Čínsky gigant údajne uvažuje o Pyrenejskom polostrove a najmä o Galícii. Tam by postavil svoju prvú európsku továreň na výrobu elektrických vozidiel. Pre Španielsko, ktoré nedávno získalo Chery ako investora v Barcelone, by to znamenalo ďalšiu finančnú injekciu do hospodárstva a viac pracovných miest.
Konečné rozhodnutie do 30. septembra
Čínsky gigant čelí vysokým clám zavedeným rozhodnutím Európskej komisie a zrejme urýchľuje svoju expanziu na starom kontinente. Konečné rozhodnutie o umiestnení svojej európskej továrne chce prijať do 30. septembra tohto roku. Prvý elektromobil „Made in Europe“ by sa mal objaviť do troch rokov, t. j. koncom roka 2027.
Česká republika a Maďarsko, ktoré si BYD vybrala, by mohli ušetriť peniaze na investícii vďaka nižším nákladom na pracovnú silu. Španielsko má však v rukáve skutočné eso. Je bližšie k Spojenému kráľovstvu, ktoré je pre MG Motor kľúčovým trhom. Okrem toho je lepšie prepojené, takže je lepšie z logistického hľadiska.

Foto: youtube.com/@debsvault7172
Je známe, že Galícia a ďalšie dve španielske autonómne spoločenstvá, Aragónsko a Kantábria, už predložili čínskej spoločnosti SAIC konkrétne návrhy na dotačný balík, ktorý by mohol pomôcť investícii.
Taliani sa na Španielsko pozerajú so závisťou. Po tom, čo BYD investuje v Turecku, Chery v Španielsku a SAIC je na pokraji, zostávajú v konflikte so Stellantisom. To sa premieta do miznúcich vyhliadok na rozvoj automobilového priemyslu v Taliansku. Spoločnosti budú vždy smerovať tam, kde im uľahčia investovanie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Druhá generácia SUV MG HS bola oficiálne predstavená
SUV od MG Motor lacnejšie o viac ako 5 200 eur. Tu mu nemôže konkurovať ani Volkswagen T-Cross
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.