26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@koenigsegg).
Koenigsegg pripravoval revolúciu. Supercar v hodnote takmer 1,7 milióna dolárov mal dostať trojvalcový motor. Motor bol však revolučný. Bol, pretože bol práve vyradený z ponuky. A nerozhodla o tom technológia, ale nízky záujem kupujúcich.
Koenigsegg počas prezentácie modelu Gemera predstavil až dva unikátne nápady. Prvým bol nápad postaviť kupé s interiérom 2+2, aby sa zlepšila praktickosť vozidla. Druhým bola základná pohonná jednotka. Ten ponúkal vodičovi iba 3 valce. Aj keď osemvalec do V bol stále voliteľnou výbavou.
Gemera s 3-valcovým motorom? Stále má 1 700 koní a pôsobivý výkon
Základný model Koenigsegg Gemera mal byť poháňaný 2-litrovým benzínovým motorom. Unikátnych je v jeho prípade niekoľko skutočností. Na začiatok stojí za zmienku, že motor má iba tri valce. Takýto počet funguje dobre, ale pre malé mestské auto, nie pre superauto? Omyl, pretože jednotka napriek tomu musela ponúknuť výkon 600 koní a krútiaci moment 600 Nm vďaka dvom turbodúchadlám. A stále sa pri tom nezastavil. K dispozícii mal mať aj tri elektromotory. To znamená, že konečný výkon sústavy sa mal pohybovať okolo 1 700 koní. To by vozidlu umožnilo dosiahnuť stovku za 1,9 sekundy.
Spoločnosť Koenigsegg pomenovala novú jednotku Tiny Friendly Giant. Voľne preložené to znamená približne toľko ako malý priateľský obor. Vtipná prezývka, uznajte! Navyše, motor vďaka svojej unikátnej konštrukcii dokáže jazdiť na klasický benzín, ale aj na benzín E85 alebo E100, prípadne na metanol.
Trojvalcový benzínový motor mal byť vôbec prvým sériovo vyrábaným piestovým motorom bez vačky. Okrem toho sa ukázalo, že je revolučne ľahký. Vážil len 70 kg. Výroba vozidla sa ešte nerozbehla. Koenigsegg však začal zbierať objednávky. A potom sa ukázalo, že o revolučný, zmenšený benzínový motor je málo záujemcov. V dôsledku toho značka od svojich výrobných plánov ustúpila. Vypustenie motora 2.0 R3 znamená jediné. V palete Gemera zostane len 5-litrový V-twin.
Gemera bude len V8. Cena vozidla sa zvýši o 400 000 dolárov
Vypustenie 2-litrového a skutočne revolučného motora je veľká škoda. Na druhej strane, vodiči dostanú V-osmičku, s ktorou si budú môcť utierať slzy. A táto možnosť sa zdá byť rovnako dobrá. Najmä preto, že benzínový motor HV8 poznáme okrem iného aj z modelu Koenigsegg Jesko. V kombinácii s tromi elektromotormi by mal ponúknuť približne 2300 koní a 2750 Nm krútiaceho momentu. Problém s týmto motorom je vlastne len jeden. Znamená totiž príplatok. Ten predstavuje 400 000 dolárov, teda približne 368 000 eur.
Základný model Koenigsegg Gemera s trojvalcovým motorom mal stáť 1,7 milióna dolárov. Keď sa osemvalec V stane povinnou výbavou, suma sa už vyšplhá na 2,1 milióna dolárov. Táto suma je teda jednoducho neúnosná! Výroba Gemera by sa mala začať ešte v tomto roku. Dodávky prvých kusov vozidla zákazníkom sú naplánované na rok 2025. Celkovo sa vyrobí 300 kusov 2+2 superauta zo Švédska.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové SUV Cupra Terramar zachytené bez maskovania. Nový trhák VW Group už jazdí po cestách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.