Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG). Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša množstvo nepríjemností, a to aj...

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG).

Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša množstvo nepríjemností, a to aj počas štartovania. Aké to sú?

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť.
Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG

Mercedes-AMG One je pôsobivý hypercar, ktorý si berie príklad zo sveta formuly 1. Predstavený bol v septembri 2017, ale pre viaceré konštrukčné problémy sa do krátkodobej výroby dostal až v auguste 2022.

Jeho srdcom je 1,6-litrový motor V6, ktorý sa otáča až do 11 000 ot. Produkuje presne 574 koní, čo je rovnaký výkon ako pohonná jednotka Mercedesu označená PU106C a odvodená z vozidla F1 FW07, z ktorého mimochodom do veľkej miery vychádza.

Celkovo však AMG One dáva vodičovi k dispozícii 1 063 koní vďaka štyrom ďalším elektromotorom. Tie majú okrem uvádzania Mercedesu do pohybu aj iné úlohy. Sú zodpovedné za štartovanie vozidla, nabíjanie batérie, pohon oboch náprav a… zrýchlenie elektrického kompresora pre spaľovací motor na 50 000 otáčok za minútu.

Nevypínajte spaľovací motor, ak…

Život s vozidlom Mercedes-AMG One však nie je ľahký. Prečo? Nuž, tomuto autu treba venovať špeciálne zaobchádzanie. Nemôžete napríklad vypnúť spaľovací motor, ak nedosiahol správnu prevádzkovú teplotu.

Ak by to jeden majiteľ urobil šesťkrát po sebe, 1,6-litrovú pohonnú jednotku by už nedokázal naštartovať. Bol by „zamrznutý“, kým by neprišiel technik Mercedesu a neodblokoval ho.

Mercedes-AMG One.

Mimochodom, samotný postup štartu vozidla Mercedes-AMG One sa ukazuje ako mimoriadne komplikovaný. Po stlačení štartéra sa najprv zapnú elektromotory, ktoré majú okrem iného za úlohu zahriať katalyzátor na teplotu 500 stupňov Celzia, čo trvá približne 60-90 sekúnd. Počiatočný Mercedes-AMG One sa teda správa ako elektromobil.

Mercedes-AMG One: ako prúdové lietadlo

Oživenie 1,6-litrového motora V6 má za následok drastické zvýšenie hlučnosti. Z tohto dôvodu Mercedes-AMG dodáva svoj hypercar so špunty do uší. A nie je na tom absolútne nič prekvapujúce, keďže produkuje až 120 dB!

To je monštruózny hluk! Počas živého koncertu vzniká zvuk s hlasitosťou 100 až 120 dB. Naproti tomu intenzita hluku, ktorý vydáva spaľovací motor Mercedes-AMG One, sa dá prirovnať k… štartujúcemu prúdovému lietadlu alebo výstrelu z pištole.

Preplňovaný motor V6, ktorému nepomáha žiadny generátor zvuku, potrebuje 5 až 8 minút na dosiahnutie správnej prevádzkovej teploty. Pri jazde naopak stačí 2 až 5 min.

Zaujímavosťou je, že spaľovací motor Mercedes-AMG One vydrží len približne 50 000 km. Potom si vyžaduje generálnu opravu.

Najkomplikovanejší Mercedes v histórii

Podľa Jochena Hermanna z Mercedes-AMG je pouličné vozidlo formuly 1 najkomplikovanejším vozidlom, aké kedy nemecká značka vyvinula. Jedným z problémov bolo napríklad vytvorenie správneho riadiaceho programu motora a okrem iného aj zníženie voľnobežných otáčok z 5 000 na 1 250/min.

Celkovo sa vyrobí len 275 exemplárov tohto auta – všetky sa stavajú ručne. Medzi jeho majiteľov patria dvaja bývalí jazdci formuly 1, Nico Rosberg a David Coulthard. Prvý z nich si už prevzal svoje vozidlo, ktoré si môžete pozrieť na videu nižšie.

Nico Rosberg a Mercedes-AMG One.

Nemecká spoločnosť prezradila, že už nikdy nebude vyrábať vozidlo podobné modelu Mercedes-AMG One. Dôvodom sú prísne emisné predpisy.

Mercedes-AMG One: rekord na okruhu Nurburgring

Mercedes-AMG One je aktuálnym držiteľom traťového rekordu Nurbugringu pre sériové vozidlá. Rekordná jazda sa uskutočnila 28. októbra 2022 a postaral sa o ňu pretekár Maro Engel. Čas? 6:35,183 min! Zaujímavosťou je, že počas rekordnej jazdy neboli ideálne podmienky a trať bola miestami vlhká.

„Bol to skutočne nezabudnuteľný zážitok. Nečakal som, že pri takýchto podmienkach na trati by sme mohli zajazdiť takýto čas. Na niektorých kľúčových miestach trať ešte úplne nevyschla, takže moja jazda bola mimoriadne náročná,“ povedal Maro Engel.

Podľa nemeckého jazdca je AMG One vozidlo, ktoré je oveľa vhodnejšie na zvládnutie krátkeho okruhu Grand Prix ako „Zelené peklo“. Prečo? Nuž, vzhľadom na dĺžku trate musel dômyselne využívať funkciu DRS, ktorá maximalizuje rekuperáciu energie počas brzdenia.

Mercedes-AMG One zrýchli z 0 na 100 km/h za dnes celkom bežných 2,9 sekundy, čo pri takom vysokom výkone nie je ani veľmi pôsobivé. Potom sa však zrýchlenie stáva čím ďalej tým pôsobivejšie, čím viac sa vzďaľuje od 0 km/h.

Na 200 km/h z miesta sa Mercedes-AMG One rozbehne už po 7 s a 300 km/h dosiahne z miesta za 15,6 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 352 km/h. Priemerná spotreba paliva je podľa výrobcu 8,7 l/100 km a len na elektrinu prejde vozidlo približne 18 km.

V interiéri sa napriek extrémnemu charakteru Mercedes-AMG One a pololežiacej polohe za volantom nachádzajú prvky známe z iných modelov nemeckej značky. Patria k nim klasické tlačidlá alebo systém MBUX. Na druhej strane, volant pripomína volant vozidla formuly 1 a dvere sa neotvárajú, ale zdvíhajú.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Hypercar Red Bull RB17 sa oficiálne predstavil. Výtvor Adriana Neweyho je poháňaný prirodzene nasávaným motorom V10

Radová štvorka na vodík. Alpine predstavuje vodíkový hypercar v akcii


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Clá na elektromobily ohrozujú Cupru

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything). Povedal to Wayne Griffiths, šéf spoločnosti Cupra, ktorá vyrába elektrické SUV Tavascan v Číne. Clá na elektromobily ohrozujú Cupru.Foto:…

Nový Bentley Flying Spur má premiéru 10. septembra. Luxusná limuzína bude využívať hybridný motor V8 s výkonom takmer 800 koní

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@MED-CARS). Bentley pripravuje uvedenie novej limuzíny Flying Spur na trh. V novom modeli použijeme rovnaké pohonné ústrojenstvo ako v nedávno modernizovanom…

Prvý MG s polovodičovými batériami príde v roku 2025

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarFocusTv-rw8ip). Spoločnosť MG začne v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov vybavovať svoje modely elektromobilov polovodičovými batériami. Správu priniesol portál Autocar priamo…

Spoločnosť Volvo oznámila čisto elektrické nákladné vozidlo s dojazdom až 600 km

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bjornnyland). Volvo Trucks, divízia nákladných vozidiel švédskeho výrobcu, oznámila, že v roku 2025 uvedie na trh čisto elektrické nákladné vozidlo.…

Čínska spoločnosť BYD kupuje nemeckú sieť veľkých predajcov

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Čínska automobilka sa rozhodla kúpiť nemeckú sieť predajcu, prostredníctvom ktorej doteraz predávala svoje vozidlá. BYD chce upevniť svoju prítomnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov