27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DoneDealMotor).
Plug-in hybridné (PHEV) SUV je v Európe čoraz populárnejším riešením. Vysoká úroveň bezpečnosti v kombinácii s veľmi nízkou spotrebou paliva 1 – 2 litre benzínu na 100 km znie presvedčivo. Na starom kontinente dominuje najmä jeden model, ktorý zosadil z trónu predchádzajúceho bestsellera.
Švédske SUV je najobľúbenejším plug-in hybridom
Trh s PHEV v Európe rastie pomaly, ale výrazne. Podľa údajov spoločnosti Jato Dynamics bolo v prvom polroku zaregistrovaných 489 558 plug-in hybridov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka je to nárast o 2 %. Prieskum sa týkal 27 krajín Európskej únie a trhu Spojeného kráľovstva, ktorý je jedným z najväčších v Európe.
Zákazníci najčastejšie registrovali Volvo XC60 PHEV. Švédske SUV v tejto pohonnej verzii nazbieralo celkovo 29 903 registrácií. To je o 42 % viac ako v prvom polroku 2023. Vtedy bol na prvom mieste Ford Kuga PHEV, ktorý by aj s minuloročným výsledkom bol dnes druhý. Po 21-percentnom poklese dosiahol tento model 20 848 registrácií, ale v priebehu polroka sa začala predávať osviežená verzia modelu Kuga.
Zlepšenie o 200 percent na pódium nestačilo
Oveľa ostrejší bol súboj o najnižší stupienok pódia. Tu mnohí výrobcovia zaznamenali výrazné zlepšenia, pričom BMW X1 PHEV sa dostalo na prvé miesto. Kompaktné SUV si pripísalo 17 669 registrácií, čo je o 59 % viac ako v 1. polroku 2023. Ďaleko za ním nezaostalo ani Audi A3 Sportback TFSI e, ktoré sa prebojovalo do top3. Nárast predaja až o 200 percent umožnilo dodanie 16 835 kusov.
V prvej päťke sa umiestnil aj model Cupra Formentor, ktorý má na trhu čoraz silnejšiu pozíciu. Variant pred faceliftom nazbieral 16 464 registrácií (+80 %) na tzv. európskom trhu 28. To je viac ako plug-in hybridov na báze Mercedesu GLC (15 628 kusov; +48 percent) alebo BMW radu 3 (13 994 kusov +12 percent). Desiatku najúspešnejších európskych PHEV v prvom polroku uzatvárajú Hyundai Tucson (12 935 kusov), Volvo XC90 (12 277 kusov) a Kia Sportage (12 237 kusov).
Stojí za zmienku, že rebríčku najobľúbenejších PHEV dominujú prémiové značky. Plug-in hybridy totiž nie sú lacné, hoci túto technológiu ponúkajú aj výrobcovia automobilov mimo prémiového segmentu. Hoci sa zdá, že ide o veľmi presvedčivú možnosť elektrifikácie, v Európe majú plnohodnotné elektromobily s batériou vyšší predaj ako PHEV. Zákazníkov vozidiel BEV je takmer dvakrát viac.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové SUV od SsangYongu odrovná konkurenciu. Prémiová ponuka za „normálne“ peniaze
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.