Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Už nie toľko, koľko dávala továreň. Nemecko chce obmedziť rýchlosť na diaľniciach

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NotJustBikes). Obmedzenie rýchlosti na nemeckých diaľniciach z času na čas stáva predmetom diskusií. Výsledky najnovšieho prieskumu jasne ukazujú, čo si o tejto myšlienke myslia bežní...

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NotJustBikes).

Obmedzenie rýchlosti na nemeckých diaľniciach z času na čas stáva predmetom diskusií. Výsledky najnovšieho prieskumu jasne ukazujú, čo si o tejto myšlienke myslia bežní občania v tejto krajine.

Už nie toľko, koľko dávala továreň. Nemecko chce obmedziť rýchlosť na diaľniciach.
Foto: youtube.com/@NotJustBikes

Z motoristického hľadiska sa nám Nemecko spája predovšetkým s veľkým počtom diaľnic a so skutočnosťou, že na niektorých z nich neplatia rýchlostné obmedzenia. V druhom prípade je to však len polovičná pravda. Na nemeckých diaľniciach je odporúčaná rýchlosť 130 km/h. Je to z dôvodu zaistenia bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky.

Platia v Nemecku na diaľniciach rýchlostné obmedzenia?

Treba si tiež uvedomiť, že rýchlostné obmedzenia na nemeckých diaľniciach sa môžu vyskytovať na úsekoch, ktoré sa rekonštruujú, ako aj na úsekoch, ktoré sa považujú za nebezpečné (napr. na miestach, kde došlo k nehodám). V takejto situácii limit závisí od prevládajúcich podmienok. Nad nemeckými diaľnicami sa často nachádzajú veľké informačné tabule, na ktorých sú uvedené príslušné informácie o dočasnom obmedzení rýchlosti – zvyčajne do 120 km/h. Z času na čas sa však sa diskutuje o zavedení obmedzení na všetkých úsekoch diaľnic. Teraz sa objavil prieskum, ktorý ukázal, čo si o tom myslia nemeckí občania.

Nemeckí vodiči chcú zmenu

Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung (RWI) uskutočnil prieskum s viac ako 6 000 ľuďmi z celej krajiny. Ukázalo sa, že väčšina respondentov je za zavedenie diaľničných limitov do 130 km/h. Podporu tejto myšlienke deklarovalo až 63 % respondentov. Inštitút zdôrazňuje, že ide o lepší výsledok v porovnaní s rokom 2019, ale zároveň upozorňuje, že ide stále o jednu z najviac polarizujúcich otázok v nemeckej dopravnej politike.

Väčšina respondentov je za zavedenie diaľničných limitov do 130 km/h, podporu tejto myšlienke deklarovalo až 63 %.
Foto: pexels.com/Pixabay

Čo majú a nemajú radi nemeckí vodiči?

Prieskum nemeckého inštitútu ukázal aj to, ako sa Nemci pozerajú na ďalšie prvky politiky. Medzi opýtanými má myšlienka rozširovania cyklotrás veľmi silnú podporu (73 percent). Veľká väčšina opýtaných podporuje aj pokračovanie programu Deutschlandticket (ide o predplatný cestovný lístok umožňujúci lacnejšie cestovanie v miestnej verejnej doprave). Podporilo ho 70 percent opýtaných.

Na druhej strane sa objavila podpora bonusu za odhlásenie spaľovacieho vozidla. To znamená, že v takomto prípade by majiteľ auta dostal za takýto čin určitú sumu. Za takúto myšlienku sa vyslovilo len 19 percent respondentov. Zo všetkých otázok, na ktoré sa inštitút pýtal, mala táto najmenšiu podporu. Otázky ako zavedenie celoštátneho mýta pre majiteľov osobných áut alebo zákaz predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035 mali podporu 22 až 24 percent respondentov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Viete, aký je rozdiel medzi diaľnicou a rýchlostnou cestou? Nielen obmedzenie

Diaľnica postavená okolo domu po tom, ako sa majiteľ odmietol presťahovať. Ako dom vyzerá | VIDEO


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zlom v automobilovom priemysle: Ford znižuje zamestnanosť o 14 % v Európe kvôli elektrickým autám.

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame). Ford plánuje zredukovať počet svojich zamestnancov o 4 000. Tento krok sa bude prevažne týkať závodov v Nemecku a…

Exkluzívne: Objavte dizajnovú víziu, ktorá prepisuje históriu Jaguaru!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Jaguar). Štvordverový grand tourer na batérie sa predstaví 2. decembra a bude prvým modelom s novým dizajnovým jazykom. Filozofiu v…

Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JustinsCarReviews). Podľa najnovšieho prieskumu analytikov trhu je jedna značka nesporným lídrom v rebríčku vozidiel, ktoré najčastejšie zostávajú vo vlastníctve prvého…

120 000 zamestnancov čaká na verdikt: Budú platy znížené už tento rok?

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish). Svetlá v rokovacej sále zostali rozsvietené do neskorého večera, keď Volkswagen a IG Metall, dominantný nemecký odborový zväz pracovníkov…

Kia EV9 GT oficiálne predstavená s výkonom viac ako 500 koní a až 7 miestami na sedenie

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kia). Vrchol ponuky elektrických modelov značky Kia dostal novú verziu. EV9 GT je najvýkonnejší variant veľkého SUV. Kia EV9 GT…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov