Motorky, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Jazdil som na Honde CBR600RR. Niet divu, že všetkým chýbala, ale kúpia si ju?

28.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FortyFourTeeth). Po niekoľkoročnej prestávke sa do predaja vracajú zúrivé motocykle triedy superšport. Jedným z najdôležitejších je modernizovaný model Honda CBR600RR. Budú sa teraz všetci tí,...

28.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FortyFourTeeth).

Po niekoľkoročnej prestávke sa do predaja vracajú zúrivé motocykle triedy superšport. Jedným z najdôležitejších je modernizovaný model Honda CBR600RR. Budú sa teraz všetci tí, ktorí sa sťažujú, že šesťstovky vymäkli, hrnúť do showroomov?

Jazdil som na Honde CBR600RR. Niet divu, že všetkým chýbala, ale kúpia si ju?
Foto: youtube.com/@FortyFourTeeth

Nikdy predtým som na Honde CBR600RR nejazdil. Keď v roku 2017 zmizla z európskeho sortimentu spoločnosti, nemal som ešte vodičský preukaz kategórie A. Nedávno som to dohnal a už viem, že je fantastická, pokiaľ ide o poskytovanie vzrušenia. Tiež som si myslel, že pri jazde po verejných komunikáciách to na ňom bude oveľa menej pohodlné. Slávna motorka triedy superšport ma veľmi prekvapila.

Ťažko tomu uveriť, ale dospel som k záveru, že s Hondou CBR600RR sa dá žiť

Po týždni strávenom s Hondou CBR600RR som nadobudol dojem, že by som ju mohol používať každý deň. Bol to pre mňa šok, pretože som bol presvedčený, že tento model funguje dobre len na okruhu. Pritom Honda CBR600RR je ľahká, obratná a úzka. Skvele manévruje v premávke a motor, hoci najlepšie zrýchľuje nad 8 000 otáčok, má aj dostatok „spodku“ na to, aby sa s ním dalo efektívne jazdiť za každých podmienok. Iba približne pri 7 000 otáčkach za minútu trochu ochabuje v krútiacom momente, ale predpokladám, že je to z dôvodu nutnosti prispôsobiť ho súčasným emisným normám.

Predtým, ako som si sadol na Hondu CBR600RR, som mal najväčšie obavy z polohy za volantom. Je naozaj športová, ale v praxi sa neukázala ako extrémne nepohodlná. Na tejto motorke som sa necítil zložený ako jackknife, možno aj vďaka mojej priemernej výške, ale aj tak som jej to pripísal ako veľké plus. Ani spotreba paliva tohto superšportu nie je desivá, keďže pri pouličnej jazde neprekročila 7 l/100 km, vďaka čomu sa dá medzi jednotlivými tankovaniami prejsť až 250 km. Hlavnou nevýhodou tohto modelu v meste je teplo vyžarujúce z motora a výfuk vedený centrálne pod sedadlom.

Áno, na Honde CBR600RR sa dá jazdiť každý deň, len nie je celkom jasné prečo. Po pár dňoch som si uvedomil, že jej potenciál sa dá vyskúšať len na okruhu a na verejných komunikáciách je jednoducho zbytočný. Napriek tomu som rád, že sa legenda ako Honda CBR600RR vrátila do predaja, keď si všetci mysleli, že celú triedu superšportov zabili emisné normy a nedostatočný dopyt.

Nový model 2024 CBR600RR: Superšportový motocykel Honda.

Honda CBR600RR je rýchla, ale stále ju môžete najprv počuť a až potom vidieť

Motor s objemom 599 cm3 a výkonom 122 koní je majstrovským dielom techniky Honda, ktorý bol nedávno modernizovaný. Pri vysokých otáčkach vydáva tento nie príliš malý motor zvuky, z ktorých vám prebehne mráz po chrbte. Pri plne otvorenom plyne je to pravdepodobne najhlasnejší sériový výfukový systém, aký som na cestnom motocykli počul, a určite sa radí k špičke. Čo je však najpôsobivejšie, je presnosť prejazdu zákrutami a dokonalý cit pre to, čo sa deje s predným kolesom v každej situácii.

Aj pri jazde rovno, dokonca aj pri diaľničných rýchlostiach, je tento ľahký (193 kg) a poddimenzovaný motocykel pevný ako skala. Len by som bol radšej, keby mal o niečo športovejšie pneumatiky Dunlopy Roadsport 2, ktoré mi svojím charakterom nevyhovovali, hoci celkovo som sa na ne pri každodennej jazde nemohol príliš sťažovať. Dobre fungovali aj v daždi. Ako už bolo povedané, prečo nariekam? Nie je to optimálna voľba na trať, na ktorú by som chcel okamžite ísť, keby som ju vlastnil.

Vodiči superšportových motocyklov nie sú zvyškom spoločnosti najobľúbenejší

Pri príležitosti jazdy na Honde CBR600RR som si všimol, že majiteľov takýchto motoriek nemá rád takmer nikto, aj keď sa správajú korektne. Väčšina vodičov sa na mňa pozerala, akoby som bol zločinec. Chodci ma nemali príliš v obľube, pretože Honda robí trochu hluk, hoci hladina zvuku nepresahuje prijateľné normy. Ostatní motorkári si musia myslieť, že na takomto motocykli jazdí po verejných komunikáciách len blázon. Dokonca aj policajti sa na mňa pozerali podozrievavo, akoby mi chceli zobrať vodičský preukaz skôr, ako poruším zákon. Mal som dojem, že sú presvedčení, že je to len otázka času. Len ostatní vodiči športových motoriek sa na mňa pozerali priateľsky.

Modernizovaná Honda CBR600RR je takmer dokonalá. Tento športový skalpel stojí u predajcu Hondy 10 990 eur.
Foto: youtube.com/@FortyFourTeeth

Trochu chápem tieto karhajúce pohľady, pretože motocykle ako Honda CBR600RR boli navrhnuté výlučne na športovú jazdu, čo na verejných komunikáciách nie je dobrý nápad. Na druhej strane, ja sám nemôžem prestať obdivovať červenú Hondu, ktorá dokonale plní svoju úlohu a v zapadajúcom slnku vyzerá vo svojom pretekárskom laku nádherne. Je to sen každého petrolheada. Teraz už chápem ľudí, ktorí na takýchto motorkách jazdia po uliciach. V meste a na ceste sa to dá, aj keď je to mierne nepraktické. Životnou pôdou tohto modelu, mimo pretekárskych tratí, sú kľukaté vedľajšie cesty. Okrem toho, vždy keď som naštartoval jeho motor, cítil som sa výnimočne. Za to sa oplatí zaplatiť akékoľvek peniaze.

Honda CBR600RR cena a recenzia. Za túto cenu ju berte naslepo. Príležitosť sa už nemusí opakovať

Ďalšou dobrou správou je, že tento športový skalpel stojí u predajcu Hondy 10 990 eur. To nie je o veľa viac ako oveľa slabšie mestské športové modely strednej triedy tejto a iných značiek. CBR600RR má oproti nim vyšší výkon, lepšie jazdné vlastnosti a bohatú výbavu vrátane plne nastaviteľného odpruženia, 6-nápravového snímača IMU. Obzvlášť pôsobivý je počet jazdných nastavení. Z pohľadu nadšenca športovej jazdy nemá modernizovaná Honda CBR600RR žiadnu nevýhodu.

Dokonca ani to, že pri vyšších rýchlostiach sa zrkadlá od náporu vzduchu sklopia do seba, vám nevadí, pretože na trati to aj tak stojí za to. Na verejných cestách je to naopak signál, že sa pohybujeme príliš rýchlo. Modernizovaná Honda CBR600RR je takmer dokonalá. Preto všetci tí, ktorí posledných sedem rokov nariekali, že trh dobývajúce športové trpaslíky s dvojvalcovými motormi s výkonom 70 – 90 koní sú pre nich „príliš mäkké“, by teraz mali stáť v rade u predajcov Hondy na CBR600RR. Najmä preto, že nová verzia je krajšia a lepšie vybavená ako kedykoľvek predtým. V opačnom prípade, ak tento skvelý model opäť zmizne z ponuky, bude to výlučne vaša vina.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tento motocykel dokáže prejsť viac ako 1 000 km bez nutnosti doplnenia paliva. Ako je to možné?

Máte radi videá z motoristického športu? Toto bude to najdesivejšie, čo ste kedy videli


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Mapy Google s novou užitočnou aktualizáciou. Táto funkcia sa bude páčiť všetkým vodičom

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Muhammad Alimaki). Mapy Google sú stále sa zlepšujúca navigačná aplikácia, ale už teraz sa dajú používať aj na mnohé iné…

Unikátne motory, ktoré prežijú desaťročia: Zoznam najspoľahlivejších jednotiek pre 2024!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motormouth...). Kedysi boli automobily symbolom trvácnosti a odolnosti. Kúpili ste si auto a očakávali ste, že ho budete používať roky,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov