Pravidlá, Správy, Zaujímavosti,

Stellantis a talianska vláda natáčajú ďalšiu epizódu seriálu. O čo sa po vlajkách a názve Milano vedie spor?

29.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MarspeedCars). Nie je tajomstvom, že skupina Stellantis, ktorá má vo svojom portfóliu 14 značiek, nemá v Taliansku ľahký život. Navyše, zisk skupiny v prvom polroku...

29.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MarspeedCars).

Nie je tajomstvom, že skupina Stellantis, ktorá má vo svojom portfóliu 14 značiek, nemá v Taliansku ľahký život. Navyše, zisk skupiny v prvom polroku sa nemá čím chváliť, keďže v porovnaní s týmto obdobím v roku 2023 klesol o 48 %. Tvárou v tvár tejto situácii sa k obavám generálneho riaditeľa skupiny pridáva ďalší spor s vládou v Taliansku.

Taliansko a skupina Stellantis sa hádajú už dlho a seriál sa dočkal už niekoľkých epizód.
Foto: shutterstock.com/MikeDotta

Stellantis neustále na vojnovej dráhe s Meloniho vládou

Taliansko a skupina Stellantis sa hádajú už dlho a seriál sa dočkal už niekoľkých epizód. Boli tu už vlajky Fiatu a názov Alfa Romeo Milano.a. Teraz prebieha boj na tretej línii medzi Stellantis a talianskou vládou Meloni.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Taliani sa zaoberajú možnosťou oživenia spiacich spoločností, ktoré sú v rukách koncernu. Taliansky štát prijal legislatívnu zmenu, ktorá má vyčleniť neaktívne spoločnosti vo vlastníctve Stellantisu. Autobianchi a Innocenti by boli lákadlom pre čínskych výrobcov, ktorí by museli otvoriť továrne v Taliansku a vdýchnuť život domácemu automobilovému trhu.

Je pravda, že obe historické značky patria skupine, ale existujú právne predpisy, ktoré umožňujú talianskej vláde získať ich späť, ak sa „nepoužívajú najmenej päť rokov alebo ak ich vlastník dal do likvidácie“. V tejto súvislosti už boli podniknuté kroky, ale nie je jasné, aký bude konečný výsledok. O to viac, že sa rozhorel nový konflikt v súvislosti s predajom Comau. Aj v tomto prípade majú Taliani a automobilový gigant rozdielne názory.

Taliani blokujú spoločnosti Stellantis predaj lídra v oblasti priemyselnej automatizácie?

Teraz, keď chce šéf Stellantisu Tavares predať Comau, rastie napätie v jeho vzťahoch s ministrom hospodárstva Ursom. Šéf dôležitého talianskeho ministerstva má v rukáve eso v podobe „zlatej sily“. Ide o regulačný nástroj, ktorý Meloniho vláde umožňuje blokovať finančné operácie, ktoré sú v národnom záujme. Je jasné, že ho možno bude chcieť použiť, pretože Taliani sa obávajú rizika rozptýlenia cenného odborného a priemyselného dedičstva.

Po bitke o vlajky a názov nového modelu Alfa Romeo už talianska vláda nebojuje na dvoch, ale na troch frontoch. Nie je tajomstvom, že má v úmysle zablokovať Comau americkému fondu One Equity Partners. Očakáva sa, že dohoda bude dokončená do konca roka.
A to napriek tomu, že, ako zdôrazňuje Tavares, má „pomôcť spoločnosti Comau dosiahnuť autonómiu a ďalej posilniť jej úspech v prospech všetkých zainteresovaných strán, najmä zamestnancov a zákazníkov“. Urso to zjavne nevidí takto. Jeho obavy sa týkajú osudu 3800 zamestnancov (700 v Taliansku) spoločnosti, ktorá je lídrom v oblasti priemyselnej automatizácie.

Pred dvoma dňami sa generálny riaditeľ spoločnosti Comau vyjadril k činnosti spoločnosti Stellantis:

„Počas svojej viac ako 50-ročnej histórie spoločnosť Comau neustále preukazuje schopnosť transformovať svoje podnikanie, technológie a prístup k inováciám. Táto operácia je v súlade so strategickým plánom spoločnosti Comau rozšíriť svoju pôsobnosť aj mimo automobilového sektora a zamerať sa na celosvetový rast dopytu po priemyselnej automatizácii. Zároveň sa tým upevní pozícia spoločnosti ako silného medzinárodného lídra vo svojom odvetví, pričom si zachová svoje pevné talianske korene,“

povedal Pietro Gorlier.

Talianska vláda zváži možné riešenia na zasadnutí 7. augusta

Taliani však dúfajú, že vláda dohodu zablokuje a využije zlatú moc. Upokojujúce vyhlásenia o budúcich perspektívach Comau a zamestnancoch sú v rozpore s kontextom, v ktorom Stellantis pokračuje v sťahovaní z Talianska s logikou maximalizácie zisku. Medzitým sa 24. júla v talianskych médiách objavila správa o predĺžení sociálnej záchrannej siete pre pracovníkov Mirafiori do konca roka 2024.

Samuele Lodi, národný tajomník talianskeho odborového zväzu Fiom-Cgil a manažér sektora mobility, dúfa, že vláda využije svoju zlatú moc a zvolá stretnutia s predsedníctvom Rady o automobilovom sektore a spoločnosti Stellantis. Podľa neho to už nemožno odkladať, pretože situácia v celom sektore sa naďalej zhoršuje. A za tento proces je zodpovedná najmä spoločnosť Stellantis.

Stellantis sa zbavuje práce s vysokým technologickým a inovačným obsahom, ktorá zamestnáva 3 800 ľudí. Okrem toho sa 50,1 % akcií predá spoločnosti One Equity Partners, takže väčšinu získa skôr investičný fond než priemyselný subjekt. Rozdelenie sa uskutoční v dvoch fázach. V prvej fáze zostane Stellantis v podnikovej štruktúre Comau ako menšinový akcionár.

Ministerstvo pre podnikanie a výrobu v Taliansku oznámilo, že prebiehajú hodnotenia s cieľom posúdiť uplatniteľnosť regulačného nástroja Golden power. Generálny tajomník Rocco Palombella a národný tajomník zodpovedný za automobilový sektor Gianluca Ficco zdôraznili, že „budú potrebné potrebné verejné povolenia, ako sú antitrustové predpisy a predpisy o zlatej sile“, a že táto téma sa stane „predmetom maximálnej pozornosti na ministerskom stole 7. augusta“.

Spoločnosť One Equity Partners získala menšinový, aj keď významný podiel v skupine B&T rodiny Tarozziovcov len pred vyše mesiacom. Ide o jedného z najvýznamnejších technologických hráčov v keramickej oblasti Modeny. Zároveň ide o historického výrobcu strojov a kľúčových systémov pre medzinárodných výrobcov keramických obkladov a kremenných dosiek.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Obrovské bonusy pre zamestnancov Ferrari. To je odmena za rekordný rok

Taliani sa narodili, aby jazdili na skútroch. Sú výkvetom motoristickej krásy


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Škoda Fabia oslavuje 25. výročie

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@dmkeithskodawakefield3730). Škoda Fabia má 25 rokov a bola predstavená 14. septembra 1999 na autosalóne vo Frankfurte. Za posledných 25 rokov…

Superrýchle vlaky bez rušňovodičov? V Japonsku už čoskoro

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/gigafactories). Prichádzajú plne autonómne superrýchle osobné vlaky? V Japonsku sa už o štyri roky začne testovanie najmodernejšej technológie na vlakoch…

Bizarný svet: Čína vyrába falošné VW Beetle zo sklenených vlákien

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ElectricClassicCars). Wecan Beetle má elektrický motor a používa sa na svadby a propagačné akcie. Každý, kto má rád kreslené filmy…

Prizmatická batéria, ktorá sa dobije za 10 minút, je realitou

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Spoločnosť StoreDot začala pracovať na svojich nových prizmatických bunkách začiatkom roka. Teraz izraelská spoločnosť uvádza, že jej nové články…

Autodomiešavač: Základné vybavenie pre stavebníctvo

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@codrut1991). Vo svete stavebníctva si jedno zo zariadení vydobylo dôležité miesto, a to nákladné vozidlo s miešačkou na betón. Tento…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov