29.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography).
Nie je žiadnym tajomstvom, že zamestnancov Audi čaká niekoľko týždňov dovolenky. Ešte predtým však spoločnosť zverejní svoje polročné finančné údaje. Je známe, že tie nebudú rovnaké ako v rovnakom období roku 2023.
Audi má za sebou veľmi ťažkých šesť mesiacov v roku 2024
Ako sme už viackrát spomínali, rok 2024 nezačal z hľadiska výroby vozidiel Audi najlepšie. Výrobca musel čeliť viacerým problémom. Má za sebou spor so spoločnosťou Vitesco, ktorý bol spôsobený generátormi. Tento problém, hoci sa vyriešil v prvom štvrťroku tohto roka, mal vplyv na meškanie objednávok automobilov s motormi V6 a V8. Audi má elektromobily vo svojej ponuke od začiatku, ale nie je tajomstvom, že zákazníci bez ohľadu na značku ich nemajú vo svojich prioritách.
Do úvahy treba brať aj to, že Ingolstadtský výrobca má v ponuke populárne elektrické SUV, ale žiadny sedan alebo rodinné kombi. Na rozdiel od svojich konkurentov. Bude ešte nejaký čas trvať, kým sa v jeho ponuke objavia lacnejšie úžitkové vozidlá. Značka na tom nepochybne stráca. Športový elektrický sedan, aj keď skvelý, bol vždy mimo dosahu širšieho okruhu zákazníkov.
Zatvorenie bruselského závodu sa neobíde bez vplyvu na hospodárske výsledky. Jeho budúcnosť je veľmi otázna napriek finančnej injekcii, ktorú Audi dostane od Volkswagenu. Dňa 9. júla Audi oficiálne oznámilo svoj zámer, že v prípade neúspechu reštrukturalizácie tak urobí. Nástupca modelu Q8 e-tron by mal zísť z výrobných liniek v Mexiku, ako Volkswagen priznal na jeseň. Takéto rozhodnutie je diktované úsporami, ktoré môže spoločnosť dosiahnuť prostredníctvom dohôd o voľnom obchode a legislatívy znižujúcej infláciu. Aj keby plán využiť ho na umiestnenie komponentov alebo montáž batérií v Bruseli vyšiel, o prácu by mohlo prísť 1 400 pracovníkov.
Nemožno poprieť, že plán elektrifikovať ponuku Audi v súčasnej trhovej realite už nemá zmysel. Zákazníci sa rozhodli, že nie sú pripravení na elektromobily, ale radi siahnu po hybridoch. Práve po tomto type vozidla je veľký dopyt. Audi preto musí mať v ponuke žiadané modely, či už chce alebo nie.
Podobný názor zastáva aj šéf podnikovej rady Audi Jörg Schlagbauer, ktorý ešte v júni na stránkach denníka Handelsblatt požadoval konkrétne kroky:
„Mali by sme prehodnotiť náš súčasný kurz a zostať otvorení technológiám. Chceme, aby sa modely so spaľovacími motormi vyrábali v Ingolstadte aj po roku 2030.“
Môže značka po prázdninách hľadieť do budúcnosti s väčším optimizmom?
Audi stojí za uvedením nového modelu A5, ktorý je nástupcom hitu A4. Napriek tomu, že tak zabila spaľovací top model, môže počítať s dobrým predajom nového modelu. Má známy a oceňovaný typ karosérie, nové technológie a moderný vzhľad. Niet pochýb o tom, že sa nájde veľa záujemcov o jeho kúpu.
V najbližších dňoch nám Audi predstaví aj dlho očakávaný model A6 e-tron dostupný aj v obľúbenom type karosérie avant. Značka do týchto dvoch nových modelov vkladá veľké nádeje a dúfa, že očakávaný model A6 e-tron bude patriť medzi najobľúbenejšie vozidlá na služobné účely.
K dispozícii sú teda dva nové modely, ktoré konečne vyplnia medzeru v ponuke výrobcu, pokiaľ ide o moderné sedany a rodinné avanty. Pokiaľ ide o elektrické modely, Audi sa konečne rozhodlo pre lacnejšiu verziu SUV Q4 35 e-tron. Samozrejme, na úkor straty dojazdu a výrazných strát na výkone modelu. Potreba cenovo dostupného základného modelu pretrváva, čo je v ohlásení, ale potrvá ešte veľa mesiacov, kým sa ho dočkáme.
Budúci štvrtok sa uskutoční oficiálna prezentácia polročných finančných výsledkov značky. Mnohí zamestnanci si vydýchnu, keď deň po nich odídu na dovolenku. Je známe, že Audi už znížilo svoje prognózy zisku. V najbližších šiestich mesiacoch má ešte čo získavať vďaka trom novým modelom v ponuke. Vzhľadom na to, že rok 2024 je prechodným rokom, je ťažké očakávať výsledky na úrovni roku 2023.
Šéf značky má nepochybne ťažkú úlohu zaviesť viac-menej hybridné modely so spaľovacími motormi zadnými dverami bez toho, aby sa vzdal elektrifikácie. Posledná generácia spaľovacích motorov Audi sa dostane na trh v roku 2026.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Audi uvádza na trh základnú verziu modelu Q4 e-tron. Nižšia batéria a maximálny dojazd 365 km
Nový Volkswagen s karosériou Cupra. Takto si to predstavovali Nemci
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.