30.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Uvedenie siedmej generácie modelu Volkswagen Transporter na trh sa rýchlo blíži. Pri tejto príležitosti nám nemecký výrobca v krátkom videu predstavil jeho interiér.
Prístrojovej doske dominuje zakrivený panel s dvojicou veľkých displejov s uhlopriečkou 12 a 13 palcov pred vodičom. Za displejmi sa nachádzajú odkladacie priestory na okuliare a rôzne drobnosti. Pod ním sa nachádza malý ovládací panel s niekoľkými tlačidlami na rýchly prístup k niektorým základným funkciám vrátane asistenčných systémov.
Ovládač na voľbu režimu automatickej prevodovky sa nachádza pod volantom. Jeho účelom je poskytnúť viac miesta na nohy. Podľa výrobcu bude páka manuálnej prevodovky naďalej umiestnená na stredovej konzole. Na druhej strane tradičnú ručnú brzdu nahradila elektronická, ovládaná tlačidlom.
Batožinový priestor vozidla ponúka objem od 5,8 do 9 m³. To všetko samozrejme závisí od verzie vozidla, ktorá sa môže líšiť dĺžkou a výškou. Najväčšia verzia pojme až tri europalety. Vo výbave vozidla nechýba konektivita pre rôzne zariadenia prostredníctvom zásuviek USAB-A a USB-C a 12 V.
Viac možností ponúka elektrická a plug-in hybridná verzia Transportera s až tromi zásuvkami. Ich výkon dosahuje až 2 300 W. K vozidlu možno pripojiť prakticky akékoľvek elektrické zariadenie, od notebooku až po okružnú pílu. Výrobca, žiaľ, zatiaľ nezverejnil ceny svojho najnovšieho úžitkového modelu. Na nový Transporter T7 si navyše budeme musieť ešte chvíľu počkať. Volkswagen poskytol informáciu, že vozidlo bude mať premiéru na trhu v prvom štvrťroku 2025. Ktorému bude, samozrejme, predchádzať.
Objem motora
Ponuka pohonných jednotiek je nielen pomerne veľká, ale aj rozmanitá. Zákazníci si tak budú môcť vybrať medzi motorom 2.0 TDI s výkonom 110 k, 136 k, 150 k a 170 k. Okrem pohonu predných kolies bude na želanie k dispozícii aj systém 4MOTION s dvoma najvýkonnejšími spaľovacími jednotkami. Neskôr sa do ponuky a veľkosériovej výroby dostanú aj plne elektrické modely e-Transporter a e-Caravelle – takisto prvýkrát v histórii opisovaného modelu. Tu však vzniká kuriozita – zákazníci si budú môcť vybrať až zo 4 variantov: 116 k, 136 k, 218 k a 286 k.
Pohodlná práca je základom
„Kokpit nového Transportera je na prvý pohľad veľmi harmonický. Za zmienku stojí, že sme zámerne doplnili alebo skombinovali širokú škálu digitálnych funkcií s fyzickými ovládacími prvkami v podobe ľahko použiteľných tlačidiel. Je to preto, že Transporter je nástroj, vozidlo pre profesionálov. Snažíme sa, aby sa všetko ľahko používalo práve pre nich, aby mohli pohodlne pracovať. Vodičom, ktorí doteraz jazdili s modelom T6.1 a prechádzajú na nový Transporter, bude stačiť len niekoľko minút, aby si osvojili jeho ovládanie,“
– povedal Albert Kirzinger, šéfkonštruktér značky Volkswagen Úžitkové vozidlá.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Prešľap Volkswagenu. Značka si rozhnevala vlastných fanúšikov
Volkswagen sa nechystá ustúpiť. „Počas zápasu sa pravidlá hry nemenia.“
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.