30.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BYDGlobal).
Čínska spoločnosť BYD hrdo oznámila, že najnovší veľkolepý model jej novej značky špičkových vozidiel je už vo výrobe. To znamená, že dlho očakávaný športový automobil YangWang U9 sa už čoskoro dostane k zákazníkom na čínskom trhu. Kedy sa tak stane a koľko za inovatívny športový výkonný automobil zaplatia?
Tanečný model YangWang U9 od spoločnosti BYD sa dostane k zákazníkom už o mesiac
Spoločnosť BYD už oznámila, že jej očakávaný superautomobil YangWang U9 sa dostane k prvým zákazníkom v Číne koncom augusta. Športový automobil plný inovatívnych prvkov sa už vyrába.
Značka špičkových vozidiel tak dostane do svojho portfólia druhý model hneď po terénnom U8. Tancujúci YangWang U9 sa dostane do vlajkových predajní výrobcu.
Objednávka dodávky je podmienená potvrdenou konfiguráciou vozidla a dátumom zaplatenia zálohy. Zákazníci môžu sledovať odhadovaný čas dodania prostredníctvom špeciálnej aplikácie spoločnosti YangWang alebo mini programu Wechat spoločnosti YangWang. Zákazníci, ktorí si objednajú tovar do 31. júla, dostanú ako darček sadu ochranných fólií. Okrem toho môžu využiť aj doživotnú záruku na batériu, elektromotor a elektrické ovládanie. Koľko stojí toto majstrovské dielo čínskej technológie?
YangWang U9 má hodnotu Stojí totiž 1,68 mil. RMB
To predstavuje zodpovedajúce výdavky vo výške 215 000 EUR. Čo má elektromobil za takúto cenu?
Exkluzívny športový elektromobil značky BYD má inovatívny systém e4 U-Shape, ktorý ponúka výnimočnú presnosť riadenia. Poháňajú ho štyri elektromotory. Každý z nich má maximálny výkon 240 kW (322 k). To znamená, že celkový výkon tohto superauta dosahuje 960 kW (viac ako 1 300 k).
Maximálny krútiaci moment systému dosahuje 1 680 Nm pri 21 000 ot/min. Vďaka nemu dokáže YangWang U9 zrýchliť so svojou 2475 kg ťažkou karosériou na 100 km/h za 2,36 sekundy. Štandardne má strechu a zadný difúzor z uhlíkových vlákien, na želanie je k dispozícii pretekársky spojler.
YangWang U9 má tiež podvozok DiSus-X. Okrem tancovania a skákania, ktoré BYD predviedol na záberoch, dokáže toto superauto rýchlejšie prechádzať zákrutami, brzdiť bez kývania „hlavou“ a rozbiehať sa bez toho, aby sa mu zdvihla predná časť.
Športový model U9 s možnosťou výberu z troch farieb exteriéru
Dvojmiestny model YangWang U9 je k dispozícii v troch farbách: striebornej, fialovej a červenej. Interiér je rovnako luxusný ako dizajn exteriéru.
Má rozsiahle karbónové obloženie a semišové čalúnenie, zatiaľ čo prvky výbavy zdôrazňujú luxusný a športový charakter vozidla. Kokpit je vybavený obrazovkami na strane vodiča a spolujazdca, vertikálnou ovládacou obrazovkou, obrazovkou prístrojov a obrazovkou pre zábavu spolujazdca. K ďalším prvkom výbavy patrí ambientné osvetlenie, inteligentná obrazovka Star River, trojramenný volant so zoštíhleným volantom, zvukový systém Dynaudio Platinum a multifunkčné športové sedadlá.
YangWang U9 je vybavený inteligentným asistenčným systémom, ktorý vykonáva celý rad inteligentných jazdných funkcií, t. j. automatické parkovanie a diaľkové parkovanie.
Vozidlo je vybavené vzduchovými pružinami a dvojventilovými tlmičmi, vďaka ktorým U9 dosahuje pohon troch a štyroch kolies. Balík batérií s kapacitou 80 kWh, ktorý zabezpečuje dojazd 450 km CLTC. Rýchle nabíjanie pomocou dvoch „pištolí“ umožňuje doplniť 30 až 80 % energie za 10 minút. Pomalé nabíjanie umožňuje doplniť 30-80 % energie za 7 hodín.
Športové vozidlo je tiež vybavené tepelne odolnými a demagnetizovanými permanentnými magnetmi na zlepšenie výkonu motora. Podľa tvrdení výrobcu odolávajú teplotám až do 200 stupňov Celzia. Pre porovnanie, bežne magnet elektromotora vydrží teploty okolo 140 stupňov Celzia. Systém riadenia teploty modelu YangWang U9 pozostáva z dvoch elektronických čerpadiel na prednej a zadnej náprave. Každé z nich nezávisle riadené chladí motory. Oplatí sa teda minúť 1,68 milióna juanov? Na odpoveď na túto otázku nebudeme musieť dlho čakať.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je to skvelá technológia, ale zdá sa, že si na ňu budeme musieť ešte dlho počkať. Prečo?
Nemecko vyrobí menej batérií, ako sa plánovalo. Elektromobilita stráca dynamiku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.