31.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GOCARSTV)
Aké by malo byť ideálne SUV? Pri kúpe auta si každý všímame niečo iné. Pre jedného je to cena, pre iného veľkosť, pre ďalšieho technické záležitosti. Ide o to nájsť ideálny kompromis. Mám dojem, že v konečnom dôsledku je značka menej dôležitá. Ak nás auto zaujme svojím výkonom, nikto sa nebude zdráhať ho kúpiť.
Ideálne SUV. Aké by malo byť?
Ak hovoríme o segmente SUV, auto by malo byť predovšetkým veľké a pohodlné. V tejto rodine sú autá, ktoré sú jednoducho stiesnené. Keď sedíte na zadnom sedadle, aj tak máte problém natiahnuť si nohy. Pocit pohodlia je len teoretický. Pri prípadnej zmene polohy vodiča alebo spolujazdca na predných sedadlách sa tí vzadu okamžite cítia nepohodlne. Auto preto musí byť predovšetkým veľké a pohodlné. To si vyžaduje nielen priestor pre cestujúcich, ale aj veľký batožinový priestor, do ktorého sa bez problémov zmestí batožina napríklad štyroch osôb.
Ideálne SUV musí aj dobre vyzerať… Samozrejme, každý má svoj vlastný vkus. Každému z nás sa páči niečo trochu iné. Ale auto musí vyzerať agresívne, dynamicky. Musí mať krásnu líniu karosérie. Niekedy je zmyslom auta vystúpiť z neho a ísť k vchodovým dverám domu… otočiť sa a chvíľu sa naň pozerať. Posadiť sa, popíjať kávu a pozrieť sa na stroj na príjazdovej ceste. Pre mňa môže byť ikonou štýlu napríklad Peugeot 408, auto, ktoré je absolútne nádherné a do ktorého som sa zamiloval na prvý pohľad.
SUV by pre mňa malo byť umením kompromisu. Malo by si dobre poradiť na dlhej ceste, ale aj na štrkovej ceste. Ide napríklad o primeranú svetlú výšku. Podľa mňa by auto v tomto segmente malo mať aj pohon všetkých štyroch kolies. Nemusí byť ani stály, ale mal by byť. SUV bez pohonu všetkých štyroch kolies bude pre mňa vždy neúplnou voľbou. Rovnako ako – ja neviem – rallye auto bez zadného spojlera. Niečo tomu jednoducho bude chýbať.
Nesmieme zabúdať na výkon. Zdá sa mi, že optimálny výkon na začiatok by bol 200 koní. Pri veľkosti a hmotnosti takéhoto vozidla je tento výkon predsa len veľmi potrebný. Automatická prevodovka by tu bola skvelou voľbou. Pokiaľ ide o samotný motor, jeho typ je vecou konvencie. Zdá sa mi však, že najlepšou možnosťou by v súčasnosti bola hybridná jednotka. Je to voľba, ktorá je dobrá v každom ohľade. Je moderná, je šetrná k životnému prostrediu… a je aj veľmi úsporná.
Cena?
Vzhľad, komfort, pohon, výkon… ak to všetko spojíte, dostanete takmer dokonalé auto. Takmer – pretože kľúčovou otázkou na konci môže byť cena. Ak hovoríme o novom aute, myslím si, že cena by sa mala pohybovať okolo 25 000 eur. Myslím si, že takéto auto by mohlo v krátkom čase dobyť trh. Bez ohľadu na to, ktorá značka ho uvedie na trh.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najmenšie SUV od Lexusu: LBX obsahuje všetky funkcie značky v kompaktnom formáte
Toto SUV je v súčasnosti absolútne najúspornejším hybridom číslo 1. Máme nového lídra
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.