31.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@XXA843).
Nákupné trendy na európskom trhu s automobilmi sa zatiaľ nemenia. Boj o atraktívne ponuky obľúbených SUV sa zintenzívni s príchodom úplne nového modelu, ktorý už prúdi z Ázie. Do cenníkov na deviatich trhoch starého kontinentu sa dostane už v septembri.
Spoločnosť Stellantis už naložila čínske SUV na loď smerujúcu do Európy
Nie je žiadnym tajomstvom, že skupina Stellantis je už pripravená uviesť svoju „značku 15“ na európsky trh. Prvá várka 800 vozidiel s ázijským rodokmeňom od spoločnosti Leapmotor sa už plaví do Európy. Okrem tejto novinky generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares oznámil, že predaj malého modelu T03 vyrábaného v Tychách sa začne v septembri.
Nie je tajomstvom, že Stellantis vlastní od minulého roka podiel v čínskom výrobcovi elektromobilov Leapmotor a má tiež podiel v spoločnom podniku Leapmotor International. Práve táto spoločnosť distribuuje a potenciálne vyrába čínske vozidlá mimo Číny.
Na tlačovej konferencii 25. júla Tavares potvrdil, že modely Leapmotor EV prídu do Európy. Neodhalil však, ktoré modely patria medzi 800 vozidiel smerujúcich na starý kontinent. Čo však vie, sú predajcovia, ktorí sú podľa Tavaresa „nadšení“, že ich môžu ponúkať na predaj. Mnohí z nich už podali žiadosti, aby tak mohli urobiť.
Medzi veľmi očakávané modely v Európe patrí nové SUV C 10. Ide o model, ktorý sa postaví proti Tesle Model Y a VW ID.4. Stellantis chce podporiť kupujúcich atraktívnymi možnosťami financovania. Nie je tajomstvom, že z dlhodobého hľadiska nie je vylúčené, že model C10 bude z montážnej linky schádzať aj v Európe. Či sa tak stane, podobne ako v prípade modelu T03 v Tychách, sa ešte len uvidí.
Rad Leapmotor sa dostane na deväť európskych trhov
V Európe by sa Leapmotor mohol ocitnúť pod značkami Citroen a Fiat v rámci skupiny značiek. Obe značky a Opel/Vauxhall tento rok uvedú na trh elektrické modely za menej ako 25 000 EUR na cenovo dostupnej platforme Stellantis Smart Car.
SUV C10 je k dispozícii ako 100 % elektrický model aj ako hybridný model s predĺženým dojazdom (EREV) s malým benzínovým motorom na nabíjanie batérie. Ide o prvý globálny produkt čínskej značky v segmente D, ktorý sa môže pochváliť autonómiou podľa normy WLTP na úrovni 420 kilometrov. Päťhviezdičkový víťaz E-NCAP sa stane atraktívnou alternatívou k Tesle Model Y.
Výroba malého modelu T03 v Poľsku je len rozcvičkou. Továreň generuje veľké úspory nákladov vďaka malému zásahu do výrobných liniek. Zefektívnenie výroby tiež ďalej skracuje časy realizácie.
Podľa Stellantisu sa predaj modelu T03 a SUV C10 začne v septembri. Na začiatku na deviatich trhoch, t. j. vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Holandsku a Španielsku. Elektrickému modelu T03 „made in Poland“ bude konkurovať malý automobil Renault Dacia Spring. Vozidlo rumunskej značky sa však vyrába v Číne. To znamená, že podobne ako C10 podlieha od novembra dočasnému sankčnému clu EÚ vo výške 38 %. A to v prípade, že sa EÚ a Čína dovtedy nedohodnú.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je to skvelá alternatíva k Toyote Yaris Cross. Hybridné, lacnejšie kompaktné SUV sa ničoho nevzdáva
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.