Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Audi A6 e-tron je pripravené oslniť zákazníkov. Je to prvá takáto praktická prémiová elektrická možnosť

1.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). Ako oznámila prémiová značka, v katalógu modelov Audi debutuje dlho očakávaný model A6 e-tron. Model niekoľkokrát odhalený počas testovania v minulom roku už nemá...

1.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).

Ako oznámila prémiová značka, v katalógu modelov Audi debutuje dlho očakávaný model A6 e-tron. Model niekoľkokrát odhalený počas testovania v minulom roku už nemá čo skrývať. Čím má zákazníkov zaujať, keď sa z konfigurátora dostane do showroomov?

Audi A6 e-tron je pripravené oslniť zákazníkov.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Ide o druhý elektrický model Audi založený na platforme PPE

Debutové elektrické Audi A6 e-tron je druhým modelom v portfóliu značky založeným na platforme PPE pre elektromobily. Ako sa na prémiovú triedu sluší, svojim piatim pasažierom ponúkne nielen vysokú úroveň komfortu, ale aj skvelý výkon a technológie.

Modulárna architektúra je pripravená ponúknuť verzie s pohonom predných, zadných a všetkých kolies. Maximálny dojazd na jedno nabitie je až 756 km (Sportback), resp. 720 km (Avant). Vďaka sériovej technológii 800 V a maximálnemu jednosmernému nabíjaciemu výkonu 270 kW postačujú krátke zastávky na nabíjanie. A6 Sportback e-tron performance sa dá na vhodnej nabíjacej stanici (High Power Charging, HPC) nabiť až na 310 km len za 10 minút.

Nový model má preto množstvo výhod pre prestížnu jazdu nielen v meste. Vozidlo vybavené systémom Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla samo autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a aktivuje proces nabíjania. Pokročilý systém rekuperácie je dôležitým prvkom na zvýšenie účinnosti a dojazdu modelu. Najmä preto, že dokáže zvládnuť približne 95 % denného procesu brzdenia. a rekuperovať až 220 kW energie.

Audi6 e-tron.

Novinkou v modeli A6 e-tron je aj adaptívny asistent jazdy plus. Podporuje vodiča pri zrýchľovaní, brzdení, udržiavaní rýchlosti a nastavenej vzdialenosti a pri udržiavaní jazdného pruhu. Zvýši tak komfort jazdy, najmä na dlhé vzdialenosti.

Nové Audi A6 e-tron nemá nič spoločné s modelom, od ktorého je odvodený jeho názov, ktorý je vo vývoji. V súlade s novou politikou pomenovania bude premenovaný na A7. Ešte pred uvedením na trh boli opäť odhalené fotografie modelu. Rovnaká situácia nastala aj v prípade nového Audi A5. Tak či onak, silueta Audi A6 e-tron predstavuje veľmi športový dizajn s oblúkovou líniou strechy, typickou pre Sportback a vyznačujúcou sa aerodynamickým súčiniteľom len 0,21x , čo je jeden z najnižších vo svojej kategórii. Ako Avant sa A6 e-tron môže pochváliť aj nízkym súčiniteľom odporu vzduchu, ktorý je len 0,24x.

A6 e-tron predstavuje „Vorsprung durch Technik“

Nový A6 Avant e-tron predstavuje všetko v súlade s obchodným mottom nemeckej značky – „Vorsprung durch Technik“. Napríklad digitálnymi cúvacími kamerami namiesto klasických spätných zrkadiel, ktoré budú súčasťou príplatkovej výbavy všetkých verzií modelu. Typická DNA Audi sa prejavuje aj v podvozku.

Priamo vyladená predná náprava výrazne prispieva k jazdnej dynamike modelu A6 e-tron. Okrem toho voliteľné adaptívne vzduchové odpruženie poskytuje vozidlu široký rozsah medzi vysokým jazdným komfortom. a športovým ovládaním. Špeciálnou funkciou je režim Performance v systéme Audi drive select. V závislosti od rýchlosti znižuje karosériu až o 20 milimetrov, čím zlepšuje aerodynamiku vozidla, optimalizuje spotrebu energie a zvyšuje dojazd.

Svetlá LED v zadnej časti sa rozprestierajú po celej šírke. Opäť predstavujú jedinečný a veľmi moderný charakter osvetlenia po vzore modelu Q8 e-tron. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel zobrazuje komunikačné svetlo špecifický statický podpis s integrovanými výstražnými symbolmi v kritických situáciách na ceste alebo v premávke. Atraktívnosť z hľadiska osvetlenia zohľadňuje aj štvorkrúžkové osvetlenie vzadu, ktoré je k dispozícii v závislosti od úrovne výbavy. V kabíne nového elektrického sedanu sa nachádza úplne nová prístrojová doska s dvoma veľkými digitálnymi obrazovkami, ktoré sú kombinované, pričom 11,9-palcová časť je určená pre prístrojový panel Audi virtual cockpit a ďalšia 14,5-palcová časť pre informačno-zábavný systém. Ide o štandardné prvky, ale okrem toho sa na strane spolujazdca nachádza tretia 10,9-palcová obrazovka.

Informačno-zábavný systém využíva operačný systém Android Automotive. Model ako taký využíva výhody bezdrôtových aktualizácií. Vďaka tomu sú služby Audi connect a štandardne dodávaný vylepšený plánovač trasy e-tron vždy aktuálne.

A6 e-tron performance sa dá nabiť až na 310 km len za 10 minút.
Foto: youtube.com/@Audi

Okrem vylepšeného a intuitívnejšieho dotykového ovládania sú nový displej a koncepcia ovládania v súlade so svetovými trendmi. Kľúčovú úlohu teraz zohráva napríklad hlasové ovládanie. Samoučiaci sa hlasový asistent Audi assistant dokáže ovládať mnohé funkcie vozidla. Vďaka prepojeniu s ChatGPT ( Microsoft Azure OpenAI Service) môžu zákazníci komunikovať s A6 e-tron pomocou prirodzeného jazyka. Prítomnosť technológií na palube modelu A6 e-tron dopĺňa voliteľná inovatívna panoramatická sklenená strecha. Inteligentné sklo minimalizuje priame slnečné svetlo a po stlačení tlačidla sa stáva nepriehľadným. Elektricky prepínateľné sklenené prvky obsahujú dva fóliové prvky PDLC, ktoré vytvárajú digitálnu clonu.

Aké sú ceny a technické špecifikácie?

Výkonný, športový a dokonale proporcionálny A6 e-tron a S6 e-tron v oboch karosárskych verziách bude možné objednať od septembra 2024.

Ceny modelu vyššej strednej triedy pri uvedení na trh sú:

  • 75 600 eur (324 410 PLN) za verziu A6 Sportback e-tron performance.
  • 77 250 eur ( 331 491 PLN) za rodinnú verziu Avant,
  • 99 500 eur za športovejšiu verziu S6 Sportback e-tron,
  • 101 150 eur za S6 v karosérii Avant.

Model s pohonom zadných kolies alebo variant quattro sa objaví neskôr. Okrem toho je budúci model s menším akumulátorom atraktívnou možnosťou v rodine modelov A6 e-tron. Cenovky sú skutočne prémiové, a čo je otázka výkonu?

Pokiaľ ide o výkon, Audi A6 Sportback e-tron s pohonom zadných kolies s výkonom 270 kW zrýchli na stovku za 5,4 sekundy. Rovnako ako verzia Avant. Naproti tomu S6 Sportback e-tron s výkonom 370 kW (405 kW s funkciou launch control) quattro na to potrebuje len 3,9 sekundy (s funkciou launch control). A to bez ohľadu na verziu karosérie.

Pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť, tá je v prípade modelu A6 e-tron performance až 210 km/h, resp. až 240 km/h v prípade modelu S.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Audi konečne vyrobilo vozidlo s motorom V16. Nezvyčajný vzhľad je zámerom

Úplne nové čínske SUV sa dostane do európskeho cenníka. Stellantis ho už naložil na loď


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prizmatická batéria, ktorá sa dobije za 10 minút, je realitou

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Spoločnosť StoreDot začala pracovať na svojich nových prizmatických bunkách začiatkom roka. Teraz izraelská spoločnosť uvádza, že jej nové články…

Autodomiešavač: Základné vybavenie pre stavebníctvo

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@codrut1991). Vo svete stavebníctva si jedno zo zariadení vydobylo dôležité miesto, a to nákladné vozidlo s miešačkou na betón. Tento…

Mestské auto CT-2 s nastaviteľnou šírkou bude uvedené na trh v roku 2026

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork:). Ľahké vozidlo má stáť 18997,20 EUR a vyrábať sa v Cecompe ako Microlino. Niekedy úzke a niekedy široké. S…

10 rokov nestačí? Očakáva sa, že modernizované Volvo XC90 vydrží minimálne do roku 2030.

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Súčasná inkarnácia modelu Volvo XC90 je na trhu už 10 rokov. Hoci jeho nástupcom je elektrický model EX90, tieto…

Alfa Romeo Giulia 2.0 vyladená pre Torino: Vzduchové odpruženie a špeciálne zliatinové disky

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Techtalkyt1). Roky plynú, ale Alfa Romeo Giulia naďalej fascinuje nadšencov Alfy, tunerov a dokonca aj predajne príslušenstva, ktoré pri príležitosti…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov