1.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images).
Senzačné správy z Nemecka. Podľa Kaia Grunitza z vývojového oddelenia Volkswagenu sa očakáva, že Golf vo svojej súčasnej inkarnácii zostane na trhu do konca roka 2034.
Volkswagen Golf 8. generácie uzrel svetlo sveta v roku 2019. Rovnako ako jeho predchodca je založený na modulárnej platforme MQB, lenže na jej aktualizovanej verzii. Každopádne v tomto aute možno nájsť početné podobnosti so „sedmičkou“.
Ale nie v kabíne. Nemci tu porušili tradíciu ponuky prehľadného a funkčného kokpitu v prospech dotykových polí. Okrem toho sa softvér Volkswagenu Golf 8. generácie spočiatku veľmi nepodaril.
Volkswagen Golf 8. generácie bude žiť ešte dlho
Prvý Golf sa svetu ukázal v roku 1974 ako nástupca modelu Hunchback. Do roku 2019, keď bola na trh uvedená najnovšia inkarnácia, Nemci predstavili sedem generácií tohto vozidla. To znamená, že priemerný životný cyklus každej z nich bol približne 6,5 roka.
Kai Grunitz – vysokopostavený člen vývojového oddelenia Volkswagenu – v holandskej relácii Top Gear pripustil, že Golf 8. generácie by sa mohol vyrábať až do polovice budúceho desaťročia. Teda až do konca éry spaľovacích motorov.
Podľa Grunitza bude taký dlhý životný cyklus tohto vozidla možný už len vďaka vynikajúco prepracovanej modulárnej platforme MQB. Mimochodom však priznáva, že jej začiatky boli ťažké, ale všetky problémy sa rýchlo vyriešili.
Okrem toho Golf po facelifte, ktorý sa uskutoční začiatkom roka 2024, je už oveľa prepracovanejším vozidlom ako na začiatku tejto generácie. Okrem iného dostal hybridné pohonné ústrojenstvo s dlhším dojazdom, osviežený vzhľad a výrazne prepracovaný kokpit.
V jeho prípade sa na volant vrátili klasické tlačidlá a dotykové polia pod centrálnou obrazovkou konečne dostali… podsvietenie. Modernizáciou prešiel aj multimediálny systém, ktorý poskytuje prehľadnejšie ponuky, rýchlejšie ovládanie a jednoduchšiu obsluhu.
Budúcnosť závislá od predpisov
Grunitz vysvetľuje, že budúcnosť modelu Golf do veľkej miery závisí od predpisov. Ak sa napríklad náhle nezavedú nové bezpečnostné predpisy, ktorých dodržiavanie by bolo príliš nákladné, kompaktný Volkswagen sa konca roka 2034 nedožije.
Ako príklad Nemecko uvádza napríklad dieselové Porsche Macan alebo Toyotu GR86. Oba automobily boli stiahnuté z trhov EÚ, pretože nespĺňajú predpisy o kybernetickej bezpečnosti.
Ak sa má Golf dožiť zrelého veku 15 rokov, nepochybne prejde ďalšími aktualizáciami. Budúce zmeny by sa mohli týkať vzhľadu, ktorý bude v súlade s modelovou líniou značky, kokpitu alebo motorov.
V druhom prípade Volkswagen nedávno oznámil obrovské investície. Zároveň to predstavuje odklon od predchádzajúcich vyhlásení týkajúcich sa úplnej stávky na elektromobilitu.
Zatiaľ je známe, že Volkswagen sa zameria na modernizáciu súčasných motorov rodiny TSI a TDI. Je možné, že bude nasledovať aj smer, ktorý nastolili veľké japonské automobilky (Mazda, Subaru, Toyota), ktoré ohlásili zavedenie revolučných spaľovacích jednotiek.
Dlhá životnosť modelu Citi Golf
Zaujímavé je, že aj keď sa Golf 8. generácie dožije konca roka 2034, nebude to najstaršie vydanie tohto automobilu. Zostane ňou prvá inkarnácia Golfu, predstavená v roku 1974.
Hoci sa v Európe ponúkala až do roku 1983, keď ju nahradila druhá generácia. Výroba jeho predchodcu sa naopak presunula do Južnej Afriky. Dôvodom bol fakt, že nové vozidlo bolo pre tamojší trh príliš veľké a drahé, takže zákazníci sa zdráhali ho kupovať.
Päťdverový variant modelu „one“ s názvom Citi Golf sa v Afrike vyrábal v rokoch 1984 až 2009. Celkovo teda veľmi dlhých 25 rokov. Naopak, najdlhšie vyrábaným Volkswagenom bol Beetle, ktorý sa vyrábal od roku 1938 do roku 2003.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Donald Trump o elektromobiloch. Nazýva ich „podvodom“
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.