Elektro, Novinky, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Alpine A290 za cenu. Prehnali to Francúzi, alebo stoja pevne na zemi?

2.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WillLilloSuperCars). Prvý model z nového radu Alpine uzrel svetlo sveta v júni. Teraz si ho môžete začať objednávať, aj keď zatiaľ nie u nás. Koľko...

2.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WillLilloSuperCars).

Prvý model z nového radu Alpine uzrel svetlo sveta v júni. Teraz si ho môžete začať objednávať, aj keď zatiaľ nie u nás. Koľko stojí model A290?

Alpine A290 za cenu. Prehnali to Francúzi, alebo stoja pevne na zemi?
Foto: youtube.com/@WillLilloSuperCars

Alpine A290 je vlastne variáciou na úplne nový Renault 5. Tento francúzsky automobil je poddimenzovaný hatchback s dĺžkou 399 cm a jazdí na až 19-palcových kolesách. Tie sú k dispozícii v dvoch variantoch, z ktorých druhý pripomína… snehové vločky.

Alpine A290 poháňa jeden z dvoch motorov na výber. Teda s výkonom 180 alebo 220 koní. Trakčná batéria má vždy rovnakú kapacitu 52 kWh. Prijíma prúd s výkonom až 100 kW a umožňuje nabíjanie ďalších zariadení.

Koľko stojí Alpine A290?

Ceny tohto vozidla sa zatiaľ dozvedeli na Seine. Začínajú sa na 38 700 € (A290 GT). Takéto auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 s a na jedno nabitie prejde 378 km. Pre porovnanie, štandardný variant Renault 5 E-Tech (150 k, 52 kWh) stojí vo Francúzsku od 33 490 €.

Alpine A290 nad Seinou sa okamžite dodáva v 5 verziách výbavy. Drahšia verzia GT Performance už má motor s výkonom 220 koní a stojí 41 700 eur. Poskytuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a dojazd 361 km.

Nad ním je v ponuke variant GT Premium s výkonom 180 k za 41 700 € a na vrchole je variant GTS s cenou 44 700 €. V predaji je aj variant „all-comers“ Premiere Edition Welcome za cenu 44 700 €. Aj ten je poháňaný motorom s výkonom 220 k.

Nepotrebujete nič iné

Už základný model Alpine A290 ponúka plne digitálny kokpit s 10,3″ obrazovkou s hodinami a centrálnym displejom (10,1″), ako aj automatickú klimatizáciu alebo vyhrievané športové sedadlá.

Vozidlo štandardne poskytuje aj tepelné čerpadlo a množstvo asistenčných systémov pre vodiča. Štandardom je napríklad adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu alebo predné a zadné parkovacie senzory.

Každý model A290 jazdí na 19-palcových diskoch z ľahkých zliatin a dodáva sa s čiernou karosériou bez príplatku. Metalický lak stojí 900 eur, špeciálne laky stoja 1400 eur. Na druhej strane, za disky pripomínajúce snehové vločky sa pripláca 500 eur.

Vozidlo Alpine A290 využíva platformu AmpR Small

Podobne ako Renault 5 E-Tech, aj Alpine A290 má indikátor nabitia trakčnej batérie integrovaný v kapote. V prednej časti sa tieto dva automobily líšia okrem iného odlišným tvarom nárazníka a umiestnením prídavných svetiel. V modeli A290 sú umiestnené vyššie. Batožinový priestor má objem 326 litrov.

Alpine A290 je postavený na rovnakej platforme ako Renault 5, AmpR Small. Ako zdôrazňujú francúzski inžinieri, pri vývoji tohto modelu sa zamerali na optimalizáciu jeho hmotnosti.

Nový Alpine A290 GTS.

Výsledkom je, že toto malé vozidlo váži 1 479 kg, čo je približne o 250 kg viac ako Renault Clio E-Tech Hybrid, ale o 126 kg menej ako tiež elektrický Mini Cooper SE. Samotný motor a prevodovka vážia menej ako 100 kg.

Prepracovaný kokpit

Aj vo vnútri sa Alpine A290 snaží odlišovať od svojich slabších a lacnejších súrodencov. Volant je výraznejšie tvarovaný a v spodnej časti skosený. Na stredovej konzole sa nachádzajú spínače 1-stupňovej automatickej prevodovky priamo z modelu A110, zatiaľ čo digitálne hodiny (10,25″ obrazovka) majú individuálnu grafiku.

Ďalší centrálny dotykový displej vyniká uhlopriečkou 10,1″ a ovláda nový informačno-zábavný systém (Alpine Portal), založený na platforme Android Automotive. Poskytuje nielen bezdrôtové pripojenie k smartfónom, ale aj online aktualizácie. Okrem toho má zabudované aplikácie Google.

S modelom Alpine A290 debutuje aj nový telemetrický program. Ponúka tri hlavné funkcie – údaje v reálnom čase, učenie a výzvy. V prvom prípade môžeme v reálnom čase vidieť napríklad aktuálne dostupný výkon, preťaženie alebo časy na kolo.

Po druhé systém pomáha zlepšovať vlastné zručnosti poskytovaním tipov napríklad na brzdenie. V treťom prípade, ktorý pripomína videohry, systém zadáva vodičovi sériu jednoduchých úloh. Ich správne splnenie odomkne ďalšie.

Kabína Alpine A290 je vybavená mnohými športovými akcentmi a vedrovými sedadlami. Štandardne sú čalúnené látkou s 15-percentným podielom recyklovaného plastu a konopného vlákna.

Vo verziách GT Premium a GTS sa na nich objavuje čalúnenie kožou Nappa, ktorú nájdete aj na palubnej doske alebo vo dverách.

Alpine A290 ponúka plne digitálny kokpit s 10,3″ obrazovkou s hodinami a centrálnym displejom (10,1″).
Foto: youtube.com/@WillLilloSuperCars

Alpine A290: šport a komfort v jednom?

Alpine A290 ponúka vodičovi 26 asistenčných systémov. Zaujímavým doplnkom je tlačidlo My Safety Switch, ktoré sa nachádza na ľavej strane volantu. Pomocou neho možno deaktivovať (alebo opätovne aktivovať) vybrané asistenty, nastaviť intenzitu ich zásahu alebo výstražný zvuk (z centrálnej obrazovky).

Francúzi pre svojho najnovšieho miláčika počítali s tromi typmi pneumatík, ktoré pripravili spolu so spoločnosťou Michelin. Pneumatika Pilot Sport EV je určená pre zákazníkov, ktorí uprednostňujú bežnú jazdu a príležitostné športové „postriežky“. Pilot Sport S5 kladie väčší dôraz na dynamický pohyb, zatiaľ čo Pilot Alpin je zimná pneumatika.

Alpine A290 sa podobne ako Renault 5 E-Tech vyznačuje viacprvkovým zavesením zadných kolies. Bolo však doplnené o špeciálne hydraulické nárazníky, ako aj o novo navrhnuté stabilizátory. To podľa Francúzov zabezpečí „vynikajúcu úroveň komfortu a zároveň špičkovú kvalitu ovládania“.

Elektrická Alpine získala vpredu brzdové kotúče Brembo s priemerom 288 mm a novo vyladený ľavý pedál. Podľa inžinierov značky poskytuje prirodzený „prechod“ medzi bežným brzdením a rekuperačným brzdením.

Dôležité je, že Alpine A290 sa má vyznačovať špeciálne vyvinutými zvukmi. Presnejšie, na výber sú dva. Každý z nich má prirodzene reprodukovať činnosť elektromotora. Na rozdiel napríklad od Abarthu 500e nie je potrebné počítať s „predstieraním“ spaľovacieho motora.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čo znamená P-R-N-D-S-B pri automatickej prevodovke? Čo sa stane, ak vypnete motor v režime Drive

Renault prekonáva aj kráľa lacných vozidiel. Nové SUV je pre značku nečakaným hitom


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Preplachovanie motora. Kedy je to potrebné

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Téma preplachovania motora je medzi vodičmi aj mechanikmi pomerne kontroverzná. Podľa zástancov preplachovanie zvyšuje životnosť motora a zlepšuje kvalitu…

Kolosálna 20-megawattová veterná turbína je (zatiaľ) najväčšia na svete

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@renewedenergy). Spoločnosť Mingyang Smart Energy minulý týždeň oznámila, že v rámci projektu v čínskom Hainane nainštalovala „najväčšiu veternú turbínu na…

TomTom GO Navigator 7“. Navigácia, ktorá dokáže ohromiť a upútať pozornosť

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@High-tech_et_vous). Spoločnosť TomTom, špecialista na geolokalizačné technológie, práve oznámila uvedenie najnovšieho zariadenia TomTom GO Navigator 7“. Nový produkt ponúka dopravné…

Volvo priznáva porážku: Do roku 2030 nebude plne elektrické.

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DougDeMuro). Spoločnosť Volvo upúšťa od svojho plánu predávať od roku 2030 len plne elektrické vozidlá. V budúcnosti majú 90 až…

Krajina elektromobilov: Viac ako 94 % nových áut registrovaných v Nórsku minulý mesiac bolo elektrických

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). V auguste tohto roka bolo v Nórsku zaregistrovaných viac ako 94 % nových automobilov na elektrický pohon. Ktoré modely…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov