Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Mäkký brzdový pedál po výmene brzdových doštičiek? Tu je problém a čo robiť

2.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DIYwithMichaelBorders). Brzdový pedál je pevný a stačí sa ho ľahko dotknúť, aby vozidlo začalo spomaľovať. Ak je však brzdový pedál po výmene brzdových doštičiek mäkký,...

2.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DIYwithMichaelBorders).

Brzdový pedál je pevný a stačí sa ho ľahko dotknúť, aby vozidlo začalo spomaľovať. Ak je však brzdový pedál po výmene brzdových doštičiek mäkký, nastáva problém. Tu nájdete informácie o tom, čo treba urobiť a ako ho odstrániť.

Mäkký brzdový pedál po výmene brzdových doštičiek? Tu je problém a čo robiť.
Foto: youtube.com/@DIYwithMichaelBorders

Brzdy sú hlavným bezpečnostným prvkom všetkých vozidiel. Väčšina automobilov má tri rôzne typy bŕzd: nožnú, ručnú a motorovú brzdu.

Samozrejme, najčastejšie sa používa nožná brzda, ktorú všetci používame na zastavenie auta. Keď je však nožná brzda stláčaná príliš dole alebo príliš slabo, nie je to dobrý pocit.

Brzdový pedál je mäkký po výmene brzdových doštičiek?

Existuje viacero príčin, ktoré môžu viesť k tomuto javu, známemu ako pruženie brzdových doštičiek.

Do brzdovej hydrauliky sa môže dostať napríklad vzduch, uniká brzdová kvapalina alebo sú brzdové strmene príliš opotrebované.

A ak je pedál mäkký aj po výmene brzdových doštičiek, možno neboli správne namontované. Alebo mohlo dôjsť k poruche bŕzd v dôsledku nesprávneho zaobchádzania.

Isté je, že ak máte pocit, že brzdový pedál je mäkký, mali by ste vykonať núdzovú kontrolu celého systému.

Brzdový pedál ide na podlahu

Ak zažijete extrémnu situáciu, keď stlačíte brzdový pedál až na podlahu, ale vozidlo nespomalí, je to vážne.

Hydraulický systém s najväčšou pravdepodobnosťou zlyhal a vy ste prišli o všetku brzdovú kvapalinu. V takom prípade musíte na zastavenie vozidla použiť motorovú a ručnú brzdu.

Ale veľmi opatrne, pretože ručná brzda pri prudkom zatiahnutí zablokuje kolesá. A motorová brzda sa musí použiť postupne, aby nedošlo k poškodeniu motora alebo prevodovky.

Keď začnete pociťovať mäkkosť brzdového pedála, väčšinou je to preto, že brzdové potrubie je poškodené. Buď zlyhala hadica, alebo má prasklinu a pri každom zošliapnutí brzdy z nej uniká kvapalina.

Keď je pedál mäkký, okamžite zastavte a skontrolujte hladinu brzdovej kvapaliny. Ak je jej hladina nízka, doplňte ju. Potom naštartujte motor a prudko stlačte brzdu 5 až 10-krát bez toho, aby ste sa pohli z miesta. Vypnite motor a skontrolujte okolie vozidla, či sa v ňom nenachádzajú čerstvé škvrny kvapaliny.

Keď začnete pociťovať mäkkosť brzdového pedála, väčšinou je to preto, že brzdové potrubie je poškodené.
Foto: youtube.com/@chrisfix

Opäť skontrolujte aj hladinu brzdovej kvapaliny. Ak je nízka alebo si všimnete čerstvú škvrnu kvapaliny pod vozidlom, znamená to, že je poškodené potrubie. V takom prípade by ste mali zavolať odťahovú službu alebo mechanika, ktorý môže poškodenie opraviť na mieste.

V žiadnom prípade nemôžete pokračovať v jazde, ak máte takýto problém.

Brzdový pedál netvrdne

Ďalšou častou príčinou mäkkých bŕzd je vniknutie vzduchu do brzdového potrubia.

Na to, aby celý systém fungoval bez problémov, je v brzdovom potrubí potrebná len brzdová kvapalina.

Keď sa do hydraulického systému dostane vzduch, prúdenie kvapaliny v systéme sa naruší. A tak sa môže stať, že brzdový pedál nezatvrdne.

V takejto situácii je potrebné brzdy odvzdušniť, preto by ste mali zavolať poruchovú službu alebo odťahovú službu.

Kedy je potrebné vymeniť brzdové doštičky

Väčšina výrobcov odporúča vymeniť brzdové doštičky po 10 000 až 15 000 kilometroch. A niektoré prémiové značky dokonca až po 25 000 – 30 000 kilometroch.

Týmito odporúčaniami sa však neriaďte – raz mesačne skontrolujte hrúbku svojich brzdových doštičiek. Tí, ktorí jazdia agresívnejšie, ich možno budú musieť vymeniť napríklad po 3 000 až 4 000 kilometroch. Brzdové doštičky by nemali mať hrúbku menšiu ako 0,30 cm, preto by sa mali vymeniť, keď sa priblížia k tejto hranici.

Brzdové doštičky by nemali mať hrúbku menšiu ako 0,30 cm.
Foto: youtube.com/@TheSavvyProfessor

Moderné vozidlá sú vybavené snímačmi, ktoré vás upozornia na opotrebovanie brzdových doštičiek. Vodiči, ktorí nemajú prístup k tejto technológii, sa však musia spoliehať na iné údaje.

Niektoré brzdové doštičky majú malú kovovú tyčinku, ktorá pri opotrebovaní doštičiek poškriabe brzdový kotúč. Spočiatku budete pri každom brzdení počuť mierne škrípanie. Keď však budete obrusovať brzdové doštičky čoraz viac, tyčinka bude vydávať čoraz prenikavejší zvuk.

Ďalším indikátorom opotrebovaných brzdových doštičiek je brzdná dráha. Napríklad vozidlo idúce rýchlosťou 50-60 km/h spravidla zastaví na menej ako 20 metroch. Keď sú brzdové doštičky nové, kolesá pri stlačení brzdového pedálu „zamrznú“.

Keď sú však opotrebované, vodič si všimne, že brzdenie je oveľa pomalšie, a teda na dlhšiu vzdialenosť.

Ďalším znakom, že je potrebné vymeniť brzdové doštičky, je teda stlačenie brzdového pedála naplno. Ak vozidlo nebrzdí, kým nedosiahnete pedál až na podlahu, je zrejmé, že je potrebné vymeniť brzdové doštičky.

Taktiež, keď idú brzdové doštičky „až na doraz“, kov prichádzajúci do kontaktu s brzdovým kotúčom bude vydávať dosť hlasný zvuk. Okrem toho bude vo volante cítiť abnormálne vibrácie. To znamená, že kritická fáza už bola dosiahnutá. Vozidlo preto musí byť okamžite podrobené servisnej prehliadke.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Brzdy elektromobilov fungujú inak. Nemožno ich zanedbať

5 príznakov, že váš rozvodový remeň čoskoro zlyhá. Čo by ste mali urobiť?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov