3.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BRIGHTBOOK1978).
Toyota je voči čisto elektrickému pohonu dosť skeptická. Namiesto toho sa zameriava na vývoj hybridných a vodíkových pohonov. Teraz japonský výrobca spolu s Coca-Colou okrem iného testuje nákladné vozidlo, ktoré namiesto výfukových plynov vypúšťa len vodu.
Toyota vyvíja vodíkový pohon. Mirai a mesačný rover
Predstavitelia Toyoty dávajú už dlho najavo, že nie sú vyhlásenými fanúšikmi elektromobility. Japonský výrobca sa orientuje skôr na vývoj hybridných technológií. Podľa Akia Toyodu, pravnuka zakladateľa spoločnosti, sa dá zosúladiť spaľovací pohon a emisné ciele. Pred časom japonský konglomerát spolu s Mazdou a Subaru uzavrel dohodu, na základe ktorej budú výrobcovia vyvíjať novú generáciu spaľovacích motorov. Tie sa majú vyznačovať nízkymi emisiami oxidu uhličitého a majú byť krokom k uhlíkovej neutralite.
Okrem toho Toyota neustále pracuje na vývoji vodíkového pohonu. Koniec koncov, je to jeden z mála výrobcov, ktorý už má vo svojej ponuke vozidlá poháňané týmto spôsobom. Od roku 2014 značka ponúka model Mirai poháňaný palivovými článkami. V tomto vozidle je vodík palivom, z ktorého sa vytvára elektrická energia, ktorá potom poháňa elektromotor poháňajúci vozidlo. Japonský výrobca pracuje aj na spaľovacích motoroch poháňaných vodíkom a dokonca aj na lunárnom roveri, ktorý bude o niekoľko rokov súčasťou pilotovanej misie NASA na Mesiac. Šesťkolesový rover s hmotnosťou 10 ton bude tiež poháňaný vodíkom.
Toyota testuje vodíkové nákladné vozidlo. Spoločnosti Coca-Cola a Air Liquide pomôžu
Japonský výrobca sa tiež podieľa na implementácii tohto pohonu do nákladných vozidiel. Teraz Toyota v spolupráci s Coca-Colou a Air Liquide (francúzska spoločnosť vyrábajúca priemyselné plyny) testuje vodíkové nákladné vozidlo v rámci pilotného programu. Pohon nákladného vozidla zabezpečujú vodíkové palivové články spoločnosti Toyota. To znamená, že nákladné vozidlo je vodíkovým elektromobilom. Jediným vedľajším produktom výroby energie je voda.
Vozidlo bude spoločnosť Coca-Cola používať na prepravu rôznych druhov tovaru. Za dodávku vodíka je zodpovedná spomínaná francúzska spoločnosť. Podľa Erwina Penfornisa, viceprezidenta spoločnosti Air Liquide pre vodíkovú energiu, testy nákladného vozidla dokazujú význam vodíka v doprave. „Vzhľadom na rastúci dopyt po nízkouhlíkových dopravných riešeniach je vodík ideálnym riešením pre diaľkovú dopravu, pretože ponúka flexibilitu a použiteľnosť,“ dodal. Thiebault Paquet, viceprezident pre výskum a vývoj spoločnosti Toyota Motor Europe, medzitým uviedol, že výsledky týchto testov umožnia výrobcovi posunúť sa „bližšie k dosiahnutiu nulových emisií“ v logistike do roku 2040. Podľa Toyoty prispejú nákladné vozidlá na vodíkový pohon k dekarbonizácii cestnej dopravy v Európe.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mýtus alebo pravda: Znižuje prémiové palivo spotrebu? Rozdiel medzi naftou a benzínom
Palivo ako cigarety? Šéf OSN vyzýva na zákaz reklamy na benzín a naftu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.