4.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Nie je žiadnym tajomstvom, že štyri kruhy sú už roky charakteristickým znakom nemeckej prémiovej značky Audi. Symbolizujú štyri spoločnosti: Audi, DKW, Horch a Wanderer, ktoré tvorili Auto Union predtým, ako 100 % akcií kúpil Volkswagen AG. Dnes sa hovorí, že dôležitý symbol značky má z jej vozidiel zmiznúť.
Nový rad vozidiel pre Čínu a v Číne bez štyroch kruhov?
Nie je tajomstvom, že čínsky trh je pre koncern Volkswagen a prémiovú značku Audi veľmi dôležitý. Pred časom sme informovali, že značka z Ingolstadtu uzavrela dlhodobú alianciu s čínskym gigantom SAIC. Je to však dostatočný dôvod na to, aby nové modely Audi v Číne a pre Čínu nedostali logo 4 kruhy?
Na túto tému sa objavuje čoraz viac publikácií. Túto tému spomínajú redakčné články v denníkoch The Times a Reuters. Odvolávajú sa na ľudí, ktorí sú priamo oboznámení s plánmi Audi v Číne. Konkrétne o tom, že nová séria elektromobilov Audi pre Čínu nebude mať logo štyroch kruhov.
Šok a nevera. Podľa fám, ktoré sa však nedočkali oficiálneho potvrdenia, je takéto rozhodnutie, ako povedal jeden človek, „spôsobené zvážením imidžu značky“. Má tiež odrážať použitie automobilovej architektúry vyvinutej s čínskym partnerom SAIC a čoraz väčšiu účasť miestnych dodávateľov a technológií.
Prvé koncepčné vozidlo nového radu sa objaví koncom jesene
Dve osoby, ktoré citovali médiá, tiež prezradili, že Audi predstaví prvý koncept tohto nového radu v Číne v novembri. Značka vraj bude mať do roku 2030 vo svojom katalógu deväť nových modelov.
Zo známych dôvodov je ťažké považovať tieto informačné zdroje za spoľahlivé. Nikto z týchto ľudí nechce uviesť svoju identitu zo strachu pred dôsledkami zverejnenia tajomstiev výrobcu.
Audi sa tiež odmietlo vyjadriť k tomu, o čom sa hovorí. Spoločnosť označila uvedené informácie za špekulácie. Čínsky gigant SAIC pre agentúru Reuters uviedol, že nové elektrické modely značky v Číne budú „skutočným Audi s autentickou DNA Audi„.
Čínska technologická podpora je pre Audi veľmi dôležitá
Skutočnosť, že prémiová značka a SAIC v máji oznámili, že spoločne vyvinú novú platformu pre elektromobily na čínskom trhu, nie je dostatočným dôvodom na to, aby sa zbavili svojej identity v prospech nových partnerstiev. Štyri kruhy v logu značky takúto identitu nepochybne poskytujú.
Získať zákazníkov na náročnom čínskom trhu nie je jednoduché. Partnerstvá uľahčujú európskym značkám zvládnuť klesajúci predaj. Spoločnosť SAIC má veľké skúsenosti s výrobou elektrických vozidiel, takže jej podpora z hľadiska potrebných technológií a vkusu čínskych zákazníkov je neoceniteľná. Čísla hovoria za seba, prečo je toto partnerstvo dôležité.
Audi predalo v Číne za prvých šesť mesiacov menej ako 10 000 elektrických vozidiel. Pre porovnanie, čínske prémiové značky Nio a Zeekr predali osemkrát viac.
Všetky elektrické značky z Ingolstadtu predávané v Číne majú logo so štyrmi kruhmi. Patria medzi ne:
- Q4 e-tron vyrábaný v spoločnom podniku FAW,
- SUV Q5 e-tron vyrábané so spoločnosťou SAIC,
- Q6 e-tron vyrábaný s FAW, ktorý bude uvedený na trh v Číne tento rok.
SUV Q6 e-tron je prvým vozidlom Audi postaveným na pokročilej prémiovej elektrickej platforme vyvinutej spoločnosťou VW, ktoré bude využívať systém ADAS dodaný spoločnosťou Huawei.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.