Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Tieto modely budú mať premiéru už čoskoro. Prehľad najdôležitejších noviniek zo sveta elektromobilov

3.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). Elektromobily sa už pevne usadili v našich uliciach. Na aké novinky sa oplatí čakať v blízkej budúcnosti? Tu sú najdôležitejšie premiéry vo svete elektromobility....

3.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).

Elektromobily sa už pevne usadili v našich uliciach. Na aké novinky sa oplatí čakať v blízkej budúcnosti? Tu sú najdôležitejšie premiéry vo svete elektromobility.

Tieto modely budú mať premiéru už čoskoro.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Elektromobily už nie sú len kuriozitou na trhu. Výrobcovia sú teraz ochotnejší predstaviť nové elektrické modely ako spaľovacie verzie. Čoraz viac mien, ktoré sú známe už roky, bude teraz „pomenovaných“ ako modely EV.

Kalendáre výrobcov sú preplnené plánovanými prezentáciami nových modelov alebo nových generácií automobilov, ktoré už poznáme – a výnimočne často hovoríme o návrhoch, ktoré budú môcť mať zelené evidenčné čísla. Pozrime sa teda, čo môžeme očakávať v blízkej budúcnosti.

Alfa Romeo Giulia EV

Súčasná Giulia je dizajnovo stále presvedčivá, ale jej súperi z hľadiska technológií už dávno odišli. Niet sa čomu čudovať – toto auto poznáme už takmer desať rokov. Nová generácia má debutovať dokonca 10 rokov po uvedení tej predchádzajúcej. Bude príbuzná Dodge Charger a rovnako ako on bude postavená na veľkej platforme STLA. Môže mať 800V architektúru (hoci Charger má len 400V) a v porovnaní s americkým modelom sa očakáva zníženie pohotovostnej hmotnosti.

Alfa Romeo Giulia EV.
Foto: youtube.com/@Techtalkyt1

Giulia bude využívať novú elektronickú architektúru STLA Brain. Bude modernejšia, hoci prezident značky zdôrazňuje, že Alfa nikdy nebude taká počítačová a plná dotykových displejov ako Mercedes.

Verzie Q s rekordným výkonom? V plánoch. Rovnako ako nové Stelvio. Vylúčené nie sú ani varianty so spaľovacím motorom. Platforma to umožňuje.

Elektromobily: Audi A6 e-tron

Podľa novej filozofie pomenovania Audi sú pre elektrické modely vyhradené párne čísla. Záujemcovia o dieselový model sa preto budú musieť obrátiť na A7 – A6 sa naopak stane elektrickým modelom. Bude postavený na platforme PPE (Premium Platform Electric), podobne ako Q6 e-tron a Porsche Macan EV.

Audi A6 e-tron.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Takmer 5 metrov dlhá karoséria sa bude dodávať vo variantoch Avant (kombi) a liftback (namiesto sedanu). Bude aerodynamická (Cx=0,24), čo bude mať pozitívny vplyv na dojazd.

Nové auto by mohlo byť rekordne veľké. Čo ešte vieme? 800V architektúra, maximálny nabíjací výkon 270 kW, výstupný pohon vzadu – to sa dá očakávať. RS6 na elektrinu? Takmer isté.

BMW iX3

Spomínané Audi Q6 e-tron dostane veľmi silného – a možno najvážnejšieho – konkurenta. Nové BMW iX3 s kódovým označením NA5 sa bude vyrábať v továrni v maďarskom Debrecíne.

Dizajn predznamenáva prototyp Vision Neue Klasse X. Veľké ľadvinky budú minulosťou, prevládne skôr retro štýl. Základné modely sa budú pravdepodobne nazývať iX3 40 a vrcholné modely iX3 M alebo 60, pričom najvýkonnejšie modely budú mať výkon viac ako 600 koní.

BMW iX3.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Pozitívom by mali byť batérie s o 20 % vyššou hustotou energie ako v predchodcovi, ako aj 800V architektúra. BMW predstaví aj optimalizovaný systém riadenia energie a tepla. Dojazd môže dosiahnuť 800 km.

Čo ešte stojí za zmienku? Obojsmerné nabíjanie a… prispôsobiteľný zvukový sprievod. Len názov zatiaľ nie je istý. Bude sa nové BMW volať iX3? To ešte nebolo oznámené.

Elektromobily: Hyundai Ioniq 9

Najväčšie SUV značky Hyundai, ktoré hrá rovnakú ligu ako technicky príbuzná Kia EV9, sa pôvodne malo volať Ioniq 7 – ale značka sa rozhodla dať vlajkovej lodi prívlastok deväť, aby zdôraznila jej najvyššie postavenie v ponuke.

Štýl bude takmer určite veľmi podobný prototypu Ioniq Seven. Očakávajte teda futuristické línie s nádychom retra. Dĺžka karosérie presiahne 5 m. V interiéri očakávajte okrem iného verziu s kapitánskymi kreslami v druhom rade. Kokpit si zachová niektoré fyzické prepínače.

Hyundai Ioniq 9.
Foto: youtube.com/@evsqueen

Vozidlo bude postavené na platforme E-GMP. Zatiaľ neboli uvedené žiadne oficiálne údaje o výkone motora, ale dá sa očakávať, že Ioniq 9 prevezme aspoň niektoré agregáty z modelu Kia EV9.

Základnú verziu s výkonom 203 koní so zadným pohonom Hyundai možno nedostane, keďže hovoríme o o niečo vyššie posadenom modeli. Očakáva sa verzia s pohonom AWD s výkonom 385 koní. Bude môcť byť Ioniq 9 ešte výkonnejší? Všetko tomu nasvedčuje, najmä preto, že EV9 GT čoskoro uzrie svetlo sveta.

Batéria s najväčšou pravdepodobnosťou dostane kapacitu 99,8 kWh, čo zabezpečí dojazd približne 500 km. Vďaka menej hranatému tvaru a lepším aerodynamickým vlastnostiam prejde Ioniq 9 na jedno nabitie ďalej ako EV9. Architektúra 800 V zabezpečí rýchle nabíjanie (približne 24 minút z 10 na 80 %).

Jeep Wagoneer S

Tu je prvé SUV postavené na novej veľkej platforme STLA. V USA sa predstaví koncom tohto roka a do Európy by mal prísť začiatkom roka 2025.

Ide o model s karosériou na ráme pripomínajúci módne kupé SUV – to znamená, že jeho línia strechy klesá. Výrazným štýlovým prvkom je veľký strešný spojler. Dĺžka karosérie? Približne 5 m. Wagoneer S má byť ponukou pre tých, pre ktorých je Grand Cherokee príliš luxusný a… príliš pomalý.

Jeep Wagoneer S.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Wagoneer S bude skutočne najrýchlejší Jeep v ponuke. Očakáva sa, že rýchlosť 100 km/h sa na počítadle objaví za 3,5 sekundy od štartu. Dva motory budú produkovať 600 koní. K dispozícii bude aj pohon 4xe s terénnym systémom.

Krátko nato Jeep predstaví aj terénnejšie orientovaný Recon. Oba modely sa objavia aj v naftových verziách. Očakáva sa, že Recon presvedčí doterajších kupcov modelu Wrangler alebo… konkurenčného Fordu Bronco.

Elektromobily: Mercedes CLA

Elektrický Mercedes CLA sa začne predávať už v prvom štvrťroku budúceho roka – a to v štyroch karosárskych verziách. Ide o kupé, kombi (v štýle shooting brake) a dve karosérie SUV (pravdepodobne v klasickom a kupé štýle). Model CLA bude predstaviteľom nového elektrického radu značky Mercedes.

Mercedes CLA.
Foto: youtube.com/@MED-CARS

Čo sa o ňom oplatí vedieť? Očakáva sa, že dizajn bude veľmi podobný prototypu, ktorý bol nedávno predstavený novinárom. Vozidlo bude využívať architektúru 800 V a bude dosahovať nabíjací výkon 250 kW. Dojazd môže podľa WLTP dosiahnuť 750 km (karoséria bude mimoriadne aerodynamická) – hovoríme o variante so zadným pohonom.

Základný výkon: 238 k. V závislosti od verzie bude Mercedes ponúkať dva typy batérií (vrátane LFP). Vozidlo bude schopné darovať energiu. Nebudú chýbať verzie AMG, ako aj vylepšený systém poloautonómnej jazdy Drive Pilot.

Porsche 718 Electric

Koniec modelov 718 Cayman a Boxster so spaľovacím motorom znepokojil mnohých automobilových nadšencov. Nová generácia menších kupé a roadsterov 911 bude elektrická. Poznajúc značku Porsche si však môžete byť istí, že sa postará o jazdný zážitok aj v novej elektrickej „generácii“.

Porsche 718 Electric.
Foto: youtube.com/@DriveDiary01

Vozidlá budú postavené na novej platforme pre elektrické športové automobily, ktorá bude pravdepodobne variáciou architektúry PPE. V ponuke budú určite dominovať jednomotorové varianty s pohonom vzadu. Prítomnosť modelu Cayman alebo Boxster AWD by bola revolúciou, ale nemala by sa vylúčiť.

A čo špeciálne varianty, ako napríklad nekompromisná GT4 RS? Aj tie sú v pláne. Očakávame 800V architektúru a 270 kW nabíjanie, ale parametre motora zostávajú záhadou.

Dočkáme sa niekedy elektrickej 911? Zatiaľ sa zdá, že je to pre značku príliš vážny krok. Ale trendy na trhu a pripravované regulácie sú zrejmé. Menší (aj keď podľa názoru mnohých majúci väčšie čaro) model 718 mu vydláždi cestu.

Elektromobily: Range Rover Electric

Range Rover zatiaľ neponúka žiadny plne elektrický model. Prvým bude teraz známy „veľký“ Range vo variante EV – takže o vozidle navrhnutom úplne od začiatku nemôže byť ani reči. Štýl zostane prakticky nezmenený, ale očakáva sa, že technika zaujme – ako sa na vozidlo tejto triedy a za tieto peniaze patrí.

Range Rover Electric.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Očakáva sa, že batéria bude mať kapacitu viac ako 100 kWh a 800V architektúra poskytne dostatočný nabíjací výkon. Elektrický Range Rover by však nebol skutočným predstaviteľom svojho „rodu“, keby nemal terénne schopnosti. Očakáva sa, že budú minimálne také dobré ako v prípade spaľovacieho variantu. Testovanie v drsných podmienkach prebieha už mnoho mesiacov, pričom testovacie exempláre kolujú od mrazivého zimného Švédska až po púšte Dubaja.

Hĺbka brodenia má byť 900 mm a použitie štyroch elektromotorov (jeden na každom kolese) ešte viac zlepší reakčný čas vozidla a jeho systémov napríklad na šmyk. Krútiaci moment sa dá znížiť alebo zvýšiť na každom kolese jednotlivo v priebehu jednej milisekundy. Benzínová verzia na to potrebuje 100 milisekúnd. Výkon vozidla by mal presiahnuť 600 koní.

Tesla Roadster

Oznámenia, vyhlásenia, nekonečne posúvané termíny, údaje z vesmíru – tak sa dá v súčasnosti čo najstručnejšie opísať situácia okolo Tesly Roadster. Aktuálna verzia však znie nasledovne: model, ktorý sa očakáva už od roku 2016, máme privítať v roku 2025.

Elon Musk oznámil, že výroba modelu Roadster bude obmedzená na 10 000 kusov ročne. Do roku 2021 bude stáť rezervácia 50 000 dolárov a základná cena bola vtedy stanovená na 200 000 dolárov. Teraz si spoločnosť zrejme uvedomila, že udržať takúto cenu nebude možné a Roadster zmizol z webovej stránky značky.

Tesla Roadster.
Foto: youtube.com/@ridrprestige

Podľa aktuálnych oznámení by Tesla mala dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za… menej ako 1 s. Ak je to vôbec možné. Vozidlo má využívať tri elektromotory (jeden vpredu, dva vzadu). Tým sa dosiahne pohon všetkých štyroch kolies. Výkon by mohol presiahnuť 2 000 koní.

Batéria má mať kapacitu 200 kWh. Aký dojazd to znamená? „Viac ako 1 000 km,“ – oznamuje Tesla. Ako sa na auto s takýmto názvom sluší, Roadster bude mať odnímateľnú strechu. V zadnej časti budú aj dve príplatkové sedadlá. Ostáva nám len čakať… opäť.

Elektromobily: Suzuki eVX

Už v roku 2025 urobí Suzuki veľký krok – svetu totiž predstaví svoj prvý plne elektrický model. Pôjde o sériovú verziu prototypu eVX. Zachová si svoje meno? To zatiaľ nevieme. Vozidlo bude konkurovať v segmente C modelom ako Volkswagen ID.3 alebo Renault Megane E-Tech.

Suzuki eVX.
Foto: youtube.com/@GINCHANNELcar_moto

Dĺžka karosérie bude 4,3 m. „Vozidlo má pohon EV 4WD novej generácie odvodený od osvedčeného systému AllGrip. Priestranný interiér vozidla, dosiahnutý okrem iného predĺženým rázvorom, zaručuje pohodlnú jazdu, zatiaľ čo veľká obrazovka na prístrojovej doske zabezpečuje prehľadné a jednoduché ovládanie zobrazovaných informácií,“ takto Suzuki avizuje nový model.

Očakáva sa, že dojazd presiahne 500 km, ale zatiaľ neboli oznámené žiadne podrobnosti o batérii alebo nabíjaní. Privítajte novú značku v pelotóne elektromobility!

Dobrý rok pre elektromobily

V roku 2025 uvidíme ešte zaujímavejšie autá. Viacerí výrobcovia majú naplánované facelifty – možno až na budúci rok sa odloží debut Tesly Model Y po modernizácii a pravdepodobne sa dočkáme aj Škody Enyaq po solídnom refreshi.

Mnohé modely, ktoré sa ukážu ešte v roku 2024, roztiahnu svoje trhové krídla až v nasledujúcom roku. Hovoríme napríklad o modeli Kia EV3 alebo Škoda Elroq. Určite sa dočkáme aj mnohých prekvapení. A práve tieto sú najzaujímavejšie.

Jedno je isté – pre fanúšikov elektromobilov to bude dobrý rok.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér

Nové neoficiálne fotografie modelu Dacia Bigster. Kedy bude najväčšie SUV značky Dacia uvedené na trh?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov