5.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Porsche investovalo do elektromobility pomerne veľa, čoho najlepším dôkazom je, že nová generácia najpredávanejšieho modelu značky je k dispozícii len v elektrickom variante. Nemecký výrobca však musel svoju stratégiu elektrifikácie upraviť. Výsledkom je, že hoci nová generácia modelu Porsche Cayenne bude k dispozícii len v elektrickej verzii, zákazníci sa stále budú môcť rozhodnúť pre spaľovacie varianty. Akým spôsobom?
Spoločnosť Porsche mení svoju stratégiu. Aký je dôvod?
Pôvodným cieľom spoločnosti Porsche bolo, aby do roku 2030 bolo 80 % predávaných vozidiel elektrických. Podobne ako v prípade iných výrobcov, aj tu realita overila ambiciózne ciele – elektromobily sa nepredávajú podľa plánu. To na druhej strane znamená, že je potrebné upraviť stratégie. To muselo urobiť aj Porsche. Ako nemecký výrobca pred časom oznámil, plán je koncipovaný tak, že do roku 2030 by predaj elektromobilov mohol predstavovať viac ako 80 % celkového predaja. V konečnom dôsledku to však bude závisieť od dopytu zákazníkov a vývoja elektromobility.
Dôležitosť, ktorú Porsche prikladá elektrifikácii, najlepšie demonštruje príklad modelu Macan. Nemecký výrobca sa rozhodol, že nová generácia najpopulárnejšieho modelu v ponuke bude k dispozícii len v elektrickom variante. Stojí za zmienku, že výrobcovia sa spravidla napriek ubezpečeniam o investíciách do elektromobility k takémuto kroku neodhodlali. Elektromobily sa zvyčajne ponúkajú ako ekvivalenty spaľovacích automobilov.
Testovanie nového Porsche Cayenne. Len elektrický pohon
Porsche, samozrejme, v súlade so svojou stratégiou nemieni upustiť od vývoja elektrického pohonu. Rozvoj elektromobility v rámci značky má podporiť druhé SUV v ponuke, model Cayenne. Výrobca oznámil ďalšiu fázu testovania štvrtej generácie tohto modelu.
Po vývojovej a testovacej fáze a skúšobných jazdách v závode vo Weissachu vyrazili na cesty prvé maskované exempláre modelu Cayenne. „Testovanie v reálnom svete sa už začalo. Je to jeden z najdôležitejších míľnikov v procese vývoja“ – oznámil Michael Schätzle, viceprezident produktového radu Cayenne. Očakáva sa, že do oficiálneho predstavenia modelu najazdia prototypy v rámci testov niekoľko miliónov kilometrov po celom svete, a to aj v extrémnych klimatických a topografických podmienkach.
Porsche Cayenne jazdí. Spaľovací motor zostane v ponuke
Porsche Cayenne štvrtej generácie je postavené na platforme s architektúrou 800 V. Model sa bude ponúkať len s elektrickým pohonom, ale zákazníci, ktorí si budú chcieť kúpiť Cayenne so spaľovacím motorom „pre rok 2030 a neskôr“, si ho budú môcť kúpiť aj naďalej. Akým spôsobom?
Vec je veľmi jednoduchá. Porsche bude ďalej rozvíjať súčasnú, tretiu inkarnáciu modelu. Nemecký výrobca sa bude zaoberať aj dvojlitrovým preplňovaným motorom V8 a upraví ho tak, aby bol pripravený „splniť budúce regulačné požiadavky“. Tretia a štvrtá generácia sa tak budú ponúkať súbežne a zákazníci budú mať k dispozícii tri režimy pohonu – elektrický, spaľovací a hybridný.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový Volkswagen Transporter T7 si zachová motor TDI, ale dostane elektrickú verziu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.