Elektro, Novinky, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Elektromobily na diaľnici zlyhali. Kompromitované v teste

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RoCarsTV). Vodiči sa stále zdráhajú kupovať elektromobily a poukazujú napríklad na ich obmedzenú použiteľnosť pri cestovaní do väčších vzdialeností. Žiaľ, zdá sa, že nedávne testy...

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RoCarsTV).

Vodiči sa stále zdráhajú kupovať elektromobily a poukazujú napríklad na ich obmedzenú použiteľnosť pri cestovaní do väčších vzdialeností. Žiaľ, zdá sa, že nedávne testy tieto názory potvrdzujú. V prípade niektorých populárnych modelov elektromobilov sa pri jazde po rýchlostnej ceste zníži výrobcom deklarovaný dojazd až o 40 %!

Elektromobily na diaľnici zlyhali. Kompromitované v teste.
Foto: youtube.com/@RoCarsTV

Testy dojazdu elektromobilov v reálnych cestných podmienkach pravidelne vykonávajú okrem iných aj švédske organizácie Motor a NAF a nemecký Auto Bild. Ten sa nedávno nechal zlákať na ďalšiu sériu testov, tentoraz v letných diaľničných podmienkach. Závery?

Dojazd elektromobilu na diaľnici. Limit je 110 km/h

Až tri z testovaných vozidiel stratili na diaľnici viac ako 40 % svojho dojazdu a strata viac ako tretiny výrobcom deklarovaného výkonu postihla viac ako polovicu testovaných vozidiel. O výsledkoch testu Auto Bild, ktorého správa sa ešte nedostala na internet, sa práve teraz diskutuje na švédskych motoristických webových stránkach. Autori analýzy poukazujú na to, že testy sa výrazne líšili od testov organizovaných švédskymi organizáciami, ktoré spravidla testujú elektromobily na trase, ktorá sa líši typom cesty.

Elektromobil a diaľnica – dojazd mizne v nedohľadne

Najnovšia séria testov, ktorú uskutočnil denník Auto Bild, sa týkala celkovo až 30 elektromobilov ponúkaných na nemeckom trhu. Z opisu Švédov vieme, že autá boli testované v lete, ale skúšky prebiehali v rôznom čase. To znamená, že vozidlá absolvovali trasu v rôznych poveternostných podmienkach (teplotný rozsah 16 až 28 stupňov Celzia). Teoreticky preto mohol konečné výsledky ovplyvniť napríklad silný vietor, prudký dážď alebo dopravné zápchy. Je však ťažké vyhnúť sa takýmto rozdielom, keďže samotný test spočíval jednoducho v jazde po verejnej diaľnici až do vybitia trakčnej batérie. Testujúci sa – pokiaľ to bolo možné – snažili dodržiavať „odporúčanú“ cestovnú rýchlosť 130 km/h na nemeckých diaľniciach.

Víťazom testu sa ukázalo byť Audi Q8 55 e-tron quattro.
Foto: youtube.com/@Audiview

Trasa elektromobilom? Stačí vám 120 tis. EUR a nemusíte sa obávať o dojazd

Víťazom testu sa ukázalo byť Audi Q8 55 e-tron quattro. Ako jediné z testovaných vozidiel stratilo pri jazde po diaľnici menej ako 20 % výrobcom udávaného dojazdu. Namiesto 533 km (výsledok homologačného testu WLTP) Audi Q8 55 e-tron quattro na diaľnici prešlo presne 433 km, čo je o 19 percent menej, ako uvádza výrobca.

Druhé miesto obsadil Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC. Namiesto výrobcom deklarovaných 491 km najazdil 382 km, čo je o 22 % menej. Zaujímavé je, že ďalšie dve miesta na čele tabuľky obsadili vozidlá čínskeho automobilového magnáta BYD.

Na ďalšej priečke sa umiestnil model BYD Dolphin, ktorý namiesto deklarovaných 427 km najazdil 322 km (-25 %) v diaľničných podmienkach. Hneď za ním nasledoval model BYD Seal AWD, ktorý stratil 26 % z deklarovaného dojazdu (namiesto 521 km najazdil 384 km).

Prvú päťku najlepších elektromobilov na cestovanie uzatvára Volkswagen ID.Buzz. Slovo najlepší v tomto prípade znamená 301 km namiesto výrobcom deklarovaných 408 km, teda mínus 26 percent.

Druhé miesto obsadil Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC.
Foto: youtube.com/@RoCarsTV

Najhoršie elektromobily pre jazdu na ceste. Vyrazíte na diaľnicu a dojazd sa zníži na polovicu

Druhá strana tabuľky je mimoriadne zaujímavá. V prípade drvivej väčšiny testovaných vozidiel má udržiavanie rýchlosti 130 km/h za následok pokles dojazdu o viac ako 30 %. Až tri vozidlá vykázali pokles dojazdu o viac ako – pozor – 40 %. Ďalších 10 vozidiel, vrátane modelov tak populárnych alebo žiadaných medzi fanúšikmi elektromobility, ako sú Tesla Model S, Opel Astra Electric, Mercedes EQS 450+, Ford Mustang Mach-E alebo napríklad KIA EV6 či Nio ET5, zaznamenalo pokles dojazdu o viac ako 30 %.
Prvých päť vozidiel s najväčším poklesom dojazdu v podmienkach diaľničnej jazdy je nasledovných:

  • BMW iX1 xDrive30: deklarovaný dojazd – 428 km, reálny dojazd – 274 km, percentuálny pokles o 36 percent
  • Renault Megane E-Tech EV60: deklarovaný dojazd – 428 km, reálny dojazd – 268 km, percentuálny pokles o 37 percent
  • Volvo EX30 Single Ext Range: deklarovaný dojazd – 472 km, reálny dojazd – 269 km, percentuálny pokles o 43 percent
  • Citroen e-C4X: deklarovaný dojazd – 418 km, reálny dojazd – 235 km, percentuálny pokles o 44 percent
  • Toyota bZ4X FWD: deklarovaný dojazd – 511 km, reálny dojazd – 270 km, percentuálny pokles o 47 percent.

Zaujímavé je, že švédske aj nemecké testy dojazdu elektromobilov vykazujú opakujúci sa vzorec. Ide o rýchlosť, pri ktorej sa dojazd začína odchyľovať od výrobcom deklarovaných hodnôt. Z meraní vyplýva, že hraničná rýchlosť, po prekročení ktorej sa dojazd elektromobilu dramaticky znižuje, je približne 110 km/h.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toto sú prvé oficiálne snímky modelu BYD Seal 2025. Model sa začne predávať budúci týždeň

Leapmotor bude predávať lacné autá. Prvá várka sa plaví do Európy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov