7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb).
Webová stránka uskutočnila prieskum medzi motoristami, v ktorom sa ich pýtala, ktoré značky Stellantis by zrušili, keby sa stali generálnymi riaditeľmi konglomerátu. Tento nápad prišiel po správach, že generálny riaditeľ Carlos Tavares zvažuje zatvorenie alebo predaj nerentabilných značiek v portfóliu konglomerátu.
V automobilovom priemysle sa každú chvíľu špekuluje o tom, ktoré značky z ponuky viacerých spoločností pôjdu pod gilotínu. Všetko sa to začalo po vyhlásení Carlosa Tavaresa, ktorý zmenil názor na nedotknuteľnosť značiek vytvorených pod krídlami konglomerátu Stellantis. Toto varovanie prišlo po tom, ako konglomerát zverejnil neuspokojivé výsledky za prvý polrok 2024, ktoré ukázali 48-percentný pokles zisku.
Uprostred všetkého tohto rozruchu uskutočnila webová stránka prieskum a mini prieskum trhu medzi svojimi čitateľmi. Respondentov sa pýtali, ktoré značky by zabili, keby sa ocitli na mieste generálneho riaditeľa spoločnosti Stellantis. Ukázalo sa, že výsledky sa celkom nezhodovali s typmi odborníkov a novinárov, vrátane našich.
Vodiči nemilosrdní k americkej legende
Chrysler obsadil prvé miesto s takmer štvrtinou hlasov. Webová stránka vysvetľuje, že výsledok je vzhľadom na jeho súčasnú situáciu protichodný. Po stiahnutí modelu 300C na konci roka 2023 je jediným modelom v ponuke starnúca Pacifica. Nový elektrický model, ktorý by konkuroval Tesle, sa očakáva až o niekoľko rokov, ak k nemu vôbec dôjde.
Na druhom mieste sa so 17 % hlasov umiestnila značka DS, luxusná podznačka Citroënu, ktorá si nezískala takú popularitu ako Cupra. Napriek odkazu na štýlový a inovatívny model z 50. rokov minulého storočia sa extravagantnému modelovému radu DS nepodarilo ohúriť fanúšikov automobilov. Dnes sa značka spája najmä s veľkými zľavami a pomerne malým počtom nasledovníkov.
Tretie miesto s 11 percentami hlasov obsadila značka Vauxhall, ktorá v Spojenom kráľovstve predáva modely ekvivalentné značke Opel. Hoci je značka na britskom trhu dobre známa, pre zvyšok sveta sa zdá byť zbytočná.
Napriek sentimentu pre klasické modely ako Delta Integrale Stratos a Fulvia a úspechu v motoristickom športe, ako aj prísľubu investícií do značky, sa Lancia umiestnila na vysokom štvrtom mieste s 10 % hlasov. Takéto percento respondentov by bez sentimentu taliansku legendu vylúčilo.
Abarth je ďalším talianskym výrobcom športových variantov Fiatov, ktorý podľa respondentov nezískal dôveru. Táto značka získala 8 percent hlasov. Na druhej strane Maserati, napriek špekuláciám o jeho možnom zatvorení alebo predaji, skončilo v ankete v pomerne bezpečnom strede tabuľky – zbavilo by sa ho len 5 percent opýtaných, pričom prezidentom by bol Stellantis.
Ostatné značky ako Opel, Fiat, Dodge, Citroën, Ram, Peugeot, Alfa Romeo a Jeep skončili v rozmedzí 4 až 2 percent hlasov. Jeep sa ukázal ako značka, ktorej sa účastníci prieskumu chcú zbaviť najmenej.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toto talianske mini SUV, hoci nie je najnovšie, je skvelou voľbou. Ikona láka nielen svojou cenou
SUV JAECOO 7 má všetko na to, aby sa stalo hviezdou jesene. Otvorili sa prvé rezervačné knihy
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.