Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Nemecko bije na poplach. Automobilový priemysel čelí čoraz väčším problémom

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a stále klesajúci dopyt po elektromobiloch. To všetko spolu s rastúcimi cenami energie a byrokraciou teraz ohrozuje nemecký...

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).

Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a stále klesajúci dopyt po elektromobiloch. To všetko spolu s rastúcimi cenami energie a byrokraciou teraz ohrozuje nemecký automobilový priemysel. Združenie VDA vyzýva vládnucich, aby začali rokovania s Bruselom, zrušili sankčné clá na čínske autá a zamerali sa na rozšírenie siete nabíjačiek.

Nemecko bije na poplach. Automobilový priemysel čelí čoraz väčším problémom.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Výroba v Nemecku je čoraz menej rentabilná. V dôsledku rastúcich cien energií, vysokých miezd a čoraz horšej dostupnosti surovín, ako aj nemeckej byrokracie je alebo bude ohrozená budúcnosť mnohých závodov v automobilovom priemysle. Znižovanie počtu pracovných miest, obmedzovanie výroby a dokonca vyhlasovanie bankrotov legendárnych spoločností – to sa už deje. V dôsledku toho vyhlásili v júli bankrot okrem iných aj Recaro alebo BBS.

Nemecký automobilový priemysel je v čoraz horšej situácii

Podľa Nemeckého zväzu automobilového priemyslu (VDA) majú vzhľadom na súčasnú situáciu šancu prežiť na nemeckom trhu len tie spoločnosti, ktoré zarábajú v zahraničí.

– vysvetlila Hildegard Müllerová, šéfka Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA), v rozhovore pre Neue Osnabruecker Zeitung začiatkom augusta.

Zástupcovia VDA sú presvedčení, že len lacnejšia energia a zabezpečenie prístupu k surovinám môžu mnohé podniky zachrániť pred hromadným prepúšťaním. Hildegard Müllerová vyzýva vládnucich, aby čo najskôr prijali rozhodnutia a opatrenia na zastavenie procesu deindustrializácie. Podľa šéfky VDA musia orgány vyvinúť oveľa väčší tlak na Brusel, ako aj nadviazať energetické a obchodné partnerstvá s Afrikou, Blízkym východom a Latinskou Amerikou.

Nemecká vláda musí prejsť od rečí k činom, inak sa nedá zastaviť postupujúca deindustrializácia, pretože Nemecko nebude schopné udržať krok s výrobnými nákladmi.

– varoval Hildegard Müller

Rastúce ceny energie, byrokracia a sankčné clá teraz ohrozuje nemecký automobilový priemysel.
Foto: youtube.com/@ChinaObserver0

Šéf VDA chce zrušiť clá na čínske elektromobily

Nemecký automobilový priemysel je v čoraz horšej situácii a podľa Müllerovej zavedenie sankčných ciel v Európskej únii na čínske elektromobily neprinesie nič dobré. Predseda VDA varuje, že hrozia odvetné opatrenia zo strany Číny. Špirála protekcionizmu by potom pravdepodobne najviac zasiahla Nemecko ako vyvážajúcu krajinu.

Dodala, že hoci obrovské dotácie na výrobu elektromobilov v Číne predstavujú pre mnohé koncerny výzvu, sankčné clá nie sú a nebudú správnym opatrením na ochranu nemeckého automobilového priemyslu, pričom poukázala na to, že nemeckí výrobcovia predávajú v Číne približne 100-krát viac automobilov ako čínske značky v Nemecku. Podľa Müllerovej „zaplavenie“ starého kontinentu automobilmi z ríše stredu nikoho neohrozuje.

Rozšírenie siete nabíjačiek na vyriešenie problému

Klesajúci záujem o elektromobily súvisí aj s ochabujúcou infraštruktúrou v mnohých regiónoch. Hildegard Müllerová nalieha na kompetentných, aby urýchlili rozširovanie siete nabíjačiek a zjednodušili systém platieb, aby používatelia mohli nabíjať svoje elektromobily na ktoromkoľvek nabíjacom mieste.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európska únia chce stiahnuť milióny relatívne nových dieselových motorov. A urobí tak ešte tento rok

Tu je nová hviezda v segmente SUV. Nákupný boom prekonal očakávania francúzskeho výrobcu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prizmatická batéria, ktorá sa dobije za 10 minút, je realitou

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Spoločnosť StoreDot začala pracovať na svojich nových prizmatických bunkách začiatkom roka. Teraz izraelská spoločnosť uvádza, že jej nové články…

Autodomiešavač: Základné vybavenie pre stavebníctvo

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@codrut1991). Vo svete stavebníctva si jedno zo zariadení vydobylo dôležité miesto, a to nákladné vozidlo s miešačkou na betón. Tento…

Mestské auto CT-2 s nastaviteľnou šírkou bude uvedené na trh v roku 2026

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork:). Ľahké vozidlo má stáť 18997,20 EUR a vyrábať sa v Cecompe ako Microlino. Niekedy úzke a niekedy široké. S…

10 rokov nestačí? Očakáva sa, že modernizované Volvo XC90 vydrží minimálne do roku 2030.

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Súčasná inkarnácia modelu Volvo XC90 je na trhu už 10 rokov. Hoci jeho nástupcom je elektrický model EX90, tieto…

Alfa Romeo Giulia 2.0 vyladená pre Torino: Vzduchové odpruženie a špeciálne zliatinové disky

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Techtalkyt1). Roky plynú, ale Alfa Romeo Giulia naďalej fascinuje nadšencov Alfy, tunerov a dokonca aj predajne príslušenstva, ktoré pri príležitosti…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov