Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Ostrá kritika zákazu spaľovacích áut. „Nemci reagujú na zákazy alergicky“.

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Predsedníčka nemeckého združenia automobilového priemyslu Hildegard Müllerová ostro kritizovala plánovaný zákaz registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035. „Zákaz nie je potrebný, najmä preto, že...

7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Predsedníčka nemeckého združenia automobilového priemyslu Hildegard Müllerová ostro kritizovala plánovaný zákaz registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035. „Zákaz nie je potrebný, najmä preto, že Nemci na zákazy reagujú alergicky,“ – povedala.

Ostrá kritika zákazu spaľovacích áut. „Nemci reagujú na zákazy alergicky“.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Hildegard Müllerová, ktorá stojí na čele Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA), veľkej lobistickej organizácie veľkých automobilových spoločností, poskytla zaujímavý rozhovor denníku Neue Osnabrücker Zeitung. Dotkla sa v ňom nielen ťažkej situácie nemeckého automobilového priemyslu, ale aj plánovaného zákazu registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035.

Zákaz registrácie áut so spaľovacími motormi od roku 2035 stále platí

Pripomeňme, že Európska únia pred dvoma rokmi rozhodla, že od roku 2035 sa nebudú môcť registrovať žiadne nové autá so spaľovacími motormi. Na poslednú chvíľu, najmä pre odpor Nemecka, sa rozhodlo, že sa urobí výnimka pre syntetické palivá. Ide o palivá, ktoré sa už dnes môžu tankovať do každého auta so spaľovacím motorom, pretože sa líšia len spôsobom výroby – nepoužíva sa ropa, namiesto toho sa recykluje oxid uhličitý.

Predseda VDA je dôrazne proti zákazu, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035. Nielen preto, že, ako povedala, „Nemci sú na zákazy alergickí“, ale predovšetkým preto, že Európa nie je na takúto zmenu pripravená. Ako povedala Müllerová, ani ona, ani VDA, ani nemecké automobilky nie sú proti elektromobilom, ale ich rozvoj a zavádzanie na trhu by malo byť prirodzeným procesom, ktorý vyplýva zo sociálno-ekonomického prostredia vytvoreného politikmi, a nie vynúteným svojvoľným zákazom.

Ak sa tempo rozvoja infraštruktúry radikálne nezvýši, nie je šanca, aby zákaz vstúpil do platnosti v roku 2035.
Foto: youtube.com/@CNET

Európa má s elektromobilmi rovnaké problémy ako Slovensko

Zaujímavé je, že Müllerová spomenula presne tie isté problémy týkajúce sa elektromobility, s ktorými sa stretávame na Slovensku. Týkajú sa nedostatku rýchlonabíjacích staníc, komplikovaných taríf za energiu, nedostatočne rozvinutej elektrickej siete, ktorá nie je prispôsobená vyššiemu dopytu po elektrine, či vysokých cien elektromobilov.

Preto sa Müllerová domnieva, že ak sa tempo rozvoja infraštruktúry radikálne nezvýši, nie je šanca, aby zákaz vstúpil do platnosti v roku 2035. Infraštruktúra sa pritom netýka len nabíjacích staníc, ale aj prenosových sietí a elektrární. Ide teda o otázky, ktoré sú ďaleko za sférou vplyvu výrobcov automobilov, bez ktorých nie je elektromobilita možná.

Inými slovami, podľa prezidenta VDA je bez silných politických iniciatív a radikálnych riešení zákaz v roku 2025 nereálny, najmä preto, že Európska únia má už v roku 2026 prehodnotiť program rozvoja elektromobility.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tu je nová hviezda v segmente SUV. Nákupný boom prekonal očakávania francúzskeho výrobcu

Leapmotor bude predávať lacné autá. Prvá várka sa plaví do Európy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov