7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Predsedníčka nemeckého združenia automobilového priemyslu Hildegard Müllerová ostro kritizovala plánovaný zákaz registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035. „Zákaz nie je potrebný, najmä preto, že Nemci na zákazy reagujú alergicky,“ – povedala.
Hildegard Müllerová, ktorá stojí na čele Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA), veľkej lobistickej organizácie veľkých automobilových spoločností, poskytla zaujímavý rozhovor denníku Neue Osnabrücker Zeitung. Dotkla sa v ňom nielen ťažkej situácie nemeckého automobilového priemyslu, ale aj plánovaného zákazu registrácie spaľovacích automobilov v roku 2035.
Zákaz registrácie áut so spaľovacími motormi od roku 2035 stále platí
Pripomeňme, že Európska únia pred dvoma rokmi rozhodla, že od roku 2035 sa nebudú môcť registrovať žiadne nové autá so spaľovacími motormi. Na poslednú chvíľu, najmä pre odpor Nemecka, sa rozhodlo, že sa urobí výnimka pre syntetické palivá. Ide o palivá, ktoré sa už dnes môžu tankovať do každého auta so spaľovacím motorom, pretože sa líšia len spôsobom výroby – nepoužíva sa ropa, namiesto toho sa recykluje oxid uhličitý.
Predseda VDA je dôrazne proti zákazu, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035. Nielen preto, že, ako povedala, „Nemci sú na zákazy alergickí“, ale predovšetkým preto, že Európa nie je na takúto zmenu pripravená. Ako povedala Müllerová, ani ona, ani VDA, ani nemecké automobilky nie sú proti elektromobilom, ale ich rozvoj a zavádzanie na trhu by malo byť prirodzeným procesom, ktorý vyplýva zo sociálno-ekonomického prostredia vytvoreného politikmi, a nie vynúteným svojvoľným zákazom.
Európa má s elektromobilmi rovnaké problémy ako Slovensko
Zaujímavé je, že Müllerová spomenula presne tie isté problémy týkajúce sa elektromobility, s ktorými sa stretávame na Slovensku. Týkajú sa nedostatku rýchlonabíjacích staníc, komplikovaných taríf za energiu, nedostatočne rozvinutej elektrickej siete, ktorá nie je prispôsobená vyššiemu dopytu po elektrine, či vysokých cien elektromobilov.
Preto sa Müllerová domnieva, že ak sa tempo rozvoja infraštruktúry radikálne nezvýši, nie je šanca, aby zákaz vstúpil do platnosti v roku 2035. Infraštruktúra sa pritom netýka len nabíjacích staníc, ale aj prenosových sietí a elektrární. Ide teda o otázky, ktoré sú ďaleko za sférou vplyvu výrobcov automobilov, bez ktorých nie je elektromobilita možná.
Inými slovami, podľa prezidenta VDA je bez silných politických iniciatív a radikálnych riešení zákaz v roku 2025 nereálny, najmä preto, že Európska únia má už v roku 2026 prehodnotiť program rozvoja elektromobility.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tu je nová hviezda v segmente SUV. Nákupný boom prekonal očakávania francúzskeho výrobcu
Leapmotor bude predávať lacné autá. Prvá várka sa plaví do Európy
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.