7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Gumbal).
Pete Parsons sa stal terčom kritiky fanúšikov. Šéf legendárneho štúdia Bungie musel po odkúpení spoločnosťou Sony prepustiť niekoľko stoviek ľudí. Zároveň minul viac ako 2,4 milióna dolárov na klasické autá a naďalej v tom pokračuje.
Každý fanúšik videohier pozná produkčnú spoločnosť Bungie. Toto štúdio vytvorilo hity ako série Halo a Destiny. Prvý diel Halo: Combat Evolved bol jednou z najlepších hier svojej generácie. Destiny 2 je ukážkovou realizáciou receptu na hry s „živou službou“, ktorých životný cyklus trvá donekonečna a neustále generuje zisky z tzv. mikrotransakcií. Štúdio Bungie je legendárne, a preto má svojich verných. Nestratilo ich ani po jeho akvizícii spoločnosťou Sony Interactive Entertainment. Až teraz sa hnev fanúšikov zniesol na jeho šéfa Peta Parsonsa, ktorý je s Bungie spojený od roku 2002.Hráči ho obvinili z mimoriadne neetického správania, ale majú pravdu?
Štúdio Bungie prepúšťa zamestnancov už dva roky po tom, čo ho kúpila spoločnosť Sony
Ukázalo sa, že dva roky po odkúpení spoločnosťou Sony musí štúdio Bungie prejsť reštrukturalizáciou spoločnosti, aby v ťažkých časoch znížilo prevádzkové náklady. Parsons, ktorý má túto úlohu na starosti, s poľutovaním oznámil, že musí prepustiť až 220 ľudí, čo predstavuje približne 17 % zamestnancov. Navyše nejde o prvú vlnu prepúšťania v spoločnosti Bungie, keďže pred rokom sa to stalo aj stovke ľudí. Tentoraz hráči šéfa okamžite upozornili, že spoločnosť, ktorú riadi, nie je zisková, ale na plat sa sťažovať nemôže. Dôkazom sú Parsonsove súkromné nákupy zaznamenané na účte na americkom portáli s inzerátmi a aukciami Bring A Trailer. Za dva roky, odkedy spoločnosť Sony kúpila Bungie, manažér na svoje hobby minul približne 2,4 milióna dolárov. Patria medzi ne aj klasické autá.
Zoznam klasických áut šéfa Bungie Petea Parsonsa je pôsobivý
Rozhodli sme sa zistiť, či má šéf Bungie dobrý vkus. Aké autá má vo svojej zbierke? Ťažko povedať, či ich má Pete Parsons stále všetky vo svojej garáži, ale od roku 2018 kúpil 25 rôznych áut a motoriek na Bring A Trailer. Boli medzi nimi také rarity ako Porsche 911S z roku 1971, ktoré vydražil za 201 000 dolárov, BMW M3 E30 z roku 1990 kúpil za 180 000 dolárov, Ford Bronco z roku 1966 stál 60 500 dolárov, Ford F-250 Ranger z roku 1969 v hodnote 79 000 USD, legendárny Shelby Mustang GT500 za 201 000 USD, Porsche 356C z roku 1965 za 235 000 USD, Jaguar E-Type XK-E 4.2 Roadster vydražený za 205 000 USD a Morris Mini-Minor Deluxe za 33 750 USD. Poslednou akvizíciou šéfa Bungie na Bring A Trailer, ktorú uskutočnil v roku 2024, je Chevrolet Corvette C1 z roku 1961 kúpený za 91,5 tis. dolárov. Úplný zoznam Parsonsových akvizícií je oveľa dlhší a každé sústo na ňom chutné. Je dôkazom toho, že šéf Bungie má výborný vkus na autá a veľa peňazí.
Môžete sa hnevať na súkromné výdavky šéfa firmy, keď prepúšťa ľudí?
Sú obvinenia fanúšikov herného štúdia oprávnené? Na prvý pohľad sa zdá, že nároky sú prehnané. Predsa len treba rozlišovať medzi finančným zdravím spoločnosti a súkromnými výdavkami jej šéfa. Úlohou generálneho riaditeľa každej spoločnosti je udržať primeranú úroveň príjmov. Prepúšťanie zamestnancov možno považovať za krajné riešenie, ale niekedy je nevyhnutné, najmä keď sa po zlúčení viacerých spoločností začnú duplikovať rôzne pozície.
Na druhej strane, bez ohľadu na to, ako niekto hodnotí podnikateľské schopnosti Peta Parsonsa, súkromné výdavky za posledné dva roky ho nestavajú do najlepšieho svetla v čase, keď prepúšťa stovky ľudí zo spoločnosti. Ako každý človek, aj šéf štúdií Bungie má sväté právo používať zarobené peniaze, ako sa mu zachce, len to niekedy môže mať nečakané následky. Tentoraz Parsons zistil, že rovnako ako láska, aj nenávisť herných fanúšikov môže byť veľká a neopodstatnená. Našťastie, keď sa pozrie do garáže, dobrá nálada sa mu okamžite vráti.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Legendárny nemecký výrobca športových sedadiel v problémoch
Európska únia chce stiahnuť milióny relatívne nových dieselových motorov. A urobí tak ešte tento rok
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.