7.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@R2Cars-iy6xt).
Po veľkom nadšení z elektrických vozidiel v posledných rokoch sa čoraz častejšie ozýva skepsa, či je to najvhodnejšia cesta na dekarbonizáciu cestnej dopravy. Niektoré značky sa rozhodli odvážne vykročiť smerom k elektromobilite. Urobila to napríklad spoločnosť Volvo, ktorá teraz na prekvapenie skeptikov oslavuje rast vďaka elektromobilom.
Spoločnosť Volvo Cars predstavila svoje najnovšie údaje o predaji za júl. Vyplýva z nich, že najmä vďaka skvelému predaju elektrických vozidiel v Európe zaznamenala značka celosvetový nárast predaja o 6 % v porovnaní s júlom 2023. „Sme radi, že môžeme oznámiť ďalší mesiac rastu predaja, ktorý bol do veľkej miery spôsobený predajom v Európe, a to aj napriek všeobecne zložitému trhovému prostrediu,“ – povedal Björn Annwall, riaditeľ predaja a zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Cars.
Rozmach elektromobilov Volvo
Švédska značka ukončila minulý mesiac s 57 447 registrovanými vozidlami. Európsky predaj plne elektrických modelov Volvo sa zvýšil o 280 %. Len v júli bolo na starom kontinente zaregistrovaných 10 314 batériových elektromobilov (BEV) výrobcu z Göteborgu. Vďačí za to najmä ďalšiemu dobrému mesiacu predaja modelu Volvo EX30, ktorý v predchádzajúcom lete ešte nebol v ponuke. Je zaujímavé, že v júli predala švédska značka v Európe viac BEV ako spaľovacích automobilov, medzi ktoré patria aj mäkké hybridy (spolu 9 908 kusov).
Európa zostáva pre Volvo najväčším individuálnym regionálnym trhom (28 390 kusov v júli). Na druhom mieste je Čína (9 775 kusov), kde naďalej kraľuje predaj spaľovacích/soft hybridných vozidiel (88 % júlového predaja). Podobný výsledok bol zaznamenaný aj v USA, kde rýchlo rastie predaj plug-in hybridov. V júli 2024 sa ich predalo o 73 % viac ako v rovnakom mesiaci predchádzajúceho roka. V celosvetovom meradle však najviac získali elektromobily, ktorých sa minulý mesiac predalo o 157 percent viac (14 130 kusov).
Najobľúbenejším modelom v júli bolo tradične Volvo XC60, hoci predaj 15 577 kusov bol o 14,7 percenta nižší ako pred rokom v tomto období (18 259). Tesne za prvým miestom sa umiestnilo Volvo XC40 (vrátane elektrickej verzie EX40) s predajom 13 818 kusov. To je tiež mierne menej ako v júli 2023 (vtedy 14 594 kusov). Pódium najpredávanejších modelov uzatvára elektrické B-SUV Volvo EX30, ktoré si našlo ďalších 9 201 majiteľov.
V Európe Volvo predáva viac elektrických vozidiel ako spaľovacích motorov a stále rastie
Pri porovnaní celého roka 2024 s rovnakým obdobím minulého roka (január až júl) zaznamenala spoločnosť Volvo nárast o 13 %. Vďaka tomu sa jej podarilo za sedem mesiacov výrazne prekročiť hranicu 400 000 kusov (445 520). Najväčší nárast (62 percent) celosvetovo zaznamenali elektromobily, ktorých sa od januára do júla predalo viac ako 100 000 kusov.
Volvo tento rok predalo takmer polovicu automobilov na európskom trhu (222 024 kusov +13 %). Väčšina zákazníkov siahla po elektrifikovaných modeloch, najmä elektrických. Medziročný nárast registrácií BEV švédskej značky v Európe predstavoval 93 percent. Na starom kontinente predalo Volvo od januára do júla viac plne elektrických vozidiel (81 720) ako vozidiel so spaľovacím motorom (79 587). Dobre vyzerá aj predaj plug-in hybridov, ktorých bolo za prvých sedem mesiacov zaregistrovaných 60 717 kusov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volvo EX30 s najmenšou uhlíkovou stopou v histórii. Ako to dosiahlo?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.