Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Prehlbuje sa kolaps na trhu s elektromobilmi. Už dlho to nebolo také zlé

9.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET). Postupné údaje o predaji elektromobilov na nemeckom trhu jasne ukazujú, že nejde len o dočasný pokles záujmu, ale o prehlbujúci sa problém. Hlavný dôvod...

9.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET).

Postupné údaje o predaji elektromobilov na nemeckom trhu jasne ukazujú, že nejde len o dočasný pokles záujmu, ale o prehlbujúci sa problém. Hlavný dôvod je vlastne jeden a vyplýva z rozhodnutí tamojšej vlády.

Prehlbuje sa kolaps na trhu s elektromobilmi. Už dlho to nebolo také zlé.
Foto: youtube.com/@CNET

Veľký pokles predaja elektromobilov

Nemecký trh je z hľadiska predaja automobilov najväčší v celej Európskej únii a navyše najbohatší. Na nemeckých cestách sa nachádza približne 100 000 nabíjačiek pre elektromobily, čo je približne polovica nabíjačiek dostupných v celej EÚ. Je preto ťažké nájsť krajinu, kde by si elektromobily mohli celkom prirodzene (a nie prostredníctvom systému dotácií a pokút ako v Nórsku) získať veľkú popularitu. Samotní Nemci odhadujú, že do roku 2030 by boli schopní zvýšiť počet takýchto áut z jedného milióna na 15 miliónov.

Ešte pred niekoľkými mesiacmi však bolo čoraz pravdepodobnejšie, že tieto odhady budú musieť byť revidované, pretože predaj elektromobilov pravidelne klesal. Na druhej strane, najnovšie štatistiky predaja sú najhoršie od začiatku roka. V júli sa v Nemecku predalo 30 762 elektromobilov, čo predstavuje pokles až o 37 % v porovnaní s rokom 2023. Podiel elektromobilov na predaji nových áut tak klesol z 20 na 13 percent.

Najväčšie tohtoročné poklesy boli zatiaľ 30 % v máji a 29 % v marci. Júlový výsledok je najhorší od decembra 2023, keď sa predaj elektromobilov znížil takmer o polovicu.

Prečo prudko klesá predaj elektromobilov?

Čo je dôvodom takéhoto poklesu záujmu o elektromobily v Nemecku? Hlavný dôvod je jeden – nedostatok štátnych dotácií. Nemecké úrady sa domnievali, že na trhu je taký veľký výber elektromobilov v rôznych cenových kategóriách a technológia je dostatočne rozvinutá, že vodiči nepotrebujú ďalšie stimuly na prechod na elektromobily. Vládne dotácie mali len pomôcť novému riešeniu preraziť a ich úloha bola podľa vládnucich už splnená.

Hlavný dôvod je jeden – nedostatok štátnych dotácií.
Foto: youtube.com/@ProductReviewCars

Štatistiky predaja však ukázali niečo iné. Keď bola v septembri 2023 zrušená dotácia na elektromobily pre flotilových zákazníkov, záujem o elektromobily klesol o 29 %, zatiaľ čo v decembri, keď boli zrušené všetky dotácie na elektromobily, bol pokles takmer 50 %. Odvtedy (okrem 20-percentného nárastu v januári a udržania minuloročných výsledkov v apríli) každý mesiac zaznamenal pokles predaja.

Z toho je zrejmé, že vodiči sa stále riadia chladnou kalkuláciou a mnohí z nich sa rozhodli pre elektromobil len preto, že to pre nich bolo výhodné. Mimochodom, stojí za zmienku, že už niekoľko rokov sa hovorí o tom, že elektromobily budú čoskoro stáť rovnako ako spaľovacie autá, a týmito prognózami sa možno riadili aj nemeckí politici pri rozhodovaní o zrušení dotácií. Bohužiaľ, tieto predpovede sa stále nenaplnili a hoci spaľovacie autá za posledných niekoľko rokov drasticky zdraželi, elektrické autá zdraželi ešte viac, napriek predpovediam, že ich cena klesne, keď sa rozšíri technológia elektrického pohonu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektromobily na diaľnici zlyhali. Kompromitované v teste

SUV JAECOO 7 má všetko na to, aby sa stalo hviezdou jesene. Otvorili sa prvé rezervačné knihy


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Veľký problém BMW. 1,5 milióna áut na opravu, pokles zisku

17.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWGroup). Spoločnosť BMW musela v dôsledku závažnej recidívy súvisiacej s poruchou bŕzd prehodnotiť svoju prognózu zisku na fiškálny rok 2024.…

Ford Focus ST nemá dostatočný výkon? Zákazníci sa sťažujú a spoločnosť reaguje

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Má najvýkonnejší Focus menej koní, ako výrobca sľubuje? Spoločnosť priznala, že dostala takéto signály od svojich zákazníkov a rozhodla…

Kia EV2 (2025): Malé kórejské elektrické vozidlo v predpremiére

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Beyondmedia10). Naše stvárnenie predpovedá línie malého kórejského elektromobilu Kia EV2, ktorý sa očakáva v roku 2025. Kia EV2 (2025): Malé…

Čína odporúča výrobcom automobilov, aby neinvestovali v Európe

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evdrivex1091). Na stretnutí s priemyselným odvetvím Peking odporučil, aby sa automobilky nestavali v zahraničí. Zároveň sa usiluje o dosiahnutie dohody…

Nové bezpečnostné vozidlo MotoGP

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SoNowYouKnowMan). Nová generácia BMW M5 sa bude používať ako bezpečnostné vozidlo v MotoGP. Hybridný sedan s výkonom 727 koní bol…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov