11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWM).
Najnovšia limitovaná edícia kupé BMW M4 CS má výkon 550 koní, ale nie všetky príplatkové prvky.
Nekompromisné BMW M4 CSL sa okamžite stalo klasikou, a to až do takej miery, že sa teraz, len o dva roky neskôr, cituje. BMW M4 CS zdedilo turbomotor s výkonom 550 koní, ale bez obetovania akýchkoľvek doplnkov, pričom hmotnosť sa znížila len o 20 kg. Nemusíte sa báť, auto je stále bleskovo rýchle, o čom svedčia časy na okruhu Nürburgring. M4 Competition Coupe xDrive dosiahol čas 7:28,6, M4 CSL 7:18,137 – M4 CS je bližšie k druhému menovanému s časom 7:21,989.
3,0-litrový radový 6-valcový motor s turbodúchadlom dosahuje výkon 550 koní vďaka pretekárskym dielom. Oceľové vložky valcov s optimalizovanou hmotnosťou majú špeciálnu povrchovú úpravu. Ľahký a tuhý kľukový hriadeľ, ktorý sme kovali, zvyšuje výkon motora. 3D obrábali sme formu na hlavu valcov, čím sme dosiahli presnejší priechod chladiacej kvapaliny než pri bežnom tvarovaní. Pripravili sme olejový systém aj na dlhodobé extrémne namáhanie (nepretržitá prevádzka pri vysokých otáčkach s extrémnym priečnym zrýchlením). Na udržanie veľmi tuhého zdroja energie sa používajú špeciálne uchytenia motora. „Zvýšením plniaceho tlaku na 2,1 baru a preprogramovaním riadenia motora sa dosiahol výkon 550 k (6250 – 7200 ot./min) a 650 Nm (2750 – 5950 ot./min).“
BMW M4 CS s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies zrýchli na 100 km/h len za 3,4 sekundy, 0-200 km/h trvá 11,1 sekundy a štandardne sa dodáva s balíkom M Driver’s Package, ktorý znamená zvýšenú maximálnu rýchlosť na 302 km/h. Predbiehanie bude s týmto vozidlom tiež jednoduché, šprint 80 – 120 km/h trvá 2,6 sekundy na 4. prevodovom stupni a 3,3 sekundy na 5. prevodovom stupni.
Výfukový systém s motýľovými klapkami, titánovým bubnom a čiernymi koncovkami vytvára vhodný hudobný sprievod. V režimoch Sport a Sport+ je naozaj hlasný a pri zmene prevodových stupňov vrčí.
Mazací systém viackotúčového rozdeľovača spojky
V BMW M4 CS je mazací systém viackotúčového rozdeľovača spojky pripravený na dlhodobé používanie na pretekárskom okruhu a môže sa aktivovať len pohon zadných kolies. Na zlepšenie jazdných vlastností v zákrutách bolo upravené odklonenie kolies, vymenené pružiny a tlmiče a stužené stabilizátory. Vyladenie elektrických systémov (servo riadenia, integrovaný brzdový systém, kontrola stability) bolo tiež preladené, posledný menovaný má napríklad nastaviteľný limit zásahu, ktorý umožňuje určité pretáčanie kolies. Karbón-keramický brzdový systém je k dispozícii za príplatok a kované zliatinové disky, 19″ vpredu a 20″ vzadu, sú štandardne obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 a voliteľne do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 R; zákazníci si môžu bez príplatku vyžiadať vysokovýkonné pneumatiky optimalizované pre jazdu na ceste.
Väčšinu používateľov určite poteší, že BMW M4 CS sa nemusí vzdať kabíny pre 4 cestujúcich a príplatkovej výbavy. Pretože ušetrí „len“ 20 kg použitím karbónových komponentov (vrátane vložiek mriežky chladiča, kapoty, predných vedrových sedadiel). Inžinieri vyvinuli vzpery spájajúce predné podvozkové veže a panely karosérie na základe skúseností z pretekov. Iba tento model je k dispozícii s modrým metalickým lakom Riviera Blue a zeleným metalickým lakom Frozen Isle of Man Green. Ten sa dodáva s pretekárskymi pruhmi – karbónové panely karosérie sa na týchto miestach jednoducho vynechali z laku. Predné svetlomety majú namiesto bielych svetiel žlté svetlá.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Kia Sportage. Odhaľuje prekvapivé zmeny
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.