Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Elektromobilita v kríze. Ďalšia spoločnosť sa dostala do konfliktu s realitou

11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@abcnewsaustralia). Výrobcovia automobilov masívne upravujú svoje výrobné stratégie v dôsledku spomalenia dopytu po elektromobiloch. Nedávnu zmenu existujúcich plánov oznámil nemecký dodávateľ dielov Schaeffler. Spoločnosť sa...

11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@abcnewsaustralia).

Výrobcovia automobilov masívne upravujú svoje výrobné stratégie v dôsledku spomalenia dopytu po elektromobiloch. Nedávnu zmenu existujúcich plánov oznámil nemecký dodávateľ dielov Schaeffler. Spoločnosť sa rozhodla znížiť výrobu komponentov pre modely s batériami.

Elektromobilita v kríze. Ďalšia spoločnosť sa dostala do konfliktu s realitou.
Foto: youtube.com/@abcnewsaustralia

Postupný pokles záujmu o elektromobily dokázal v celosvetovom automobilovom priemysle spôsobiť poriadny chaos. Veľké koncerny už nejaký čas masívne upravujú svoje doterajšie stratégie týkajúce sa vývoja batériových pohonov a pre spoločnosti vyrábajúce automobilové komponenty sa spaľovacie systémy stávajú opätovne prioritou. Príkladom je jeden z nemeckých gigantov, spoločnosť Schaeffler, ktorá oficiálne oznámila, že znižuje tempo výroby komponentov pre elektrické pohony.

Humbuk okolo elektrických vozidiel opadol. Spoločnosti menia stratégie

Schaeffler je jedným z najväčších svetových dodávateľov automobilových komponentov, ktorý sa okrem iného špecializuje na výrobu guličkových ložísk. Spoločnosť so sídlom v bavorskom Herzogenaurachu zamestnáva viac ako 84 000 ľudí po celom svete a dodáva komponenty okrem iného pre Mercedes, Volkswagen, BMW, Ford a takmer celú skupinu Stellantis.

V nedávnom rozhovore pre nemeckú tlač riaditeľ spoločnosti Klaus Rosenfeld informoval o ťažkostiach spôsobených slabnúcim dopytom po elektromobiloch. Podľa neho je potrebné obmedziť výrobu dielov pre elektrické vozidlá a zamerať sa na komponenty pre spaľovacie a hybridné vozidlá.

Humbuk okolo elektromobilov trochu opadol a teraz sme svedkami toho, že hybridy sa opäť stávajú populárnejšími. Práve na takéto vozidlá by sme mali zamerať naše výrobné kapacity.

– Klaus Rosenfeld zdôraznil.

Nemecký podnikateľ však zároveň zdôraznil, že napriek jasnej zmene stratégie v jeho spoločnosti by mal automobilový priemysel stále zostať pri vývoji elektromobilov. Zdôraznil tiež, že závody spoločnosti zamerané na výrobu súčiastok pre batériové automobily sa nezatvárajú, ale len sa spomaľuje tempo výroby.

Humbuk okolo elektromobilov trochu opadol a teraz sme svedkami toho, že hybridy sa opäť stávajú populárnejšími.
Foto: youtube.com/@schaeffler

Nahradia hybridy elektromobily?

Pokles predaja elektromobilov trvá nepretržite od konca roka 2023. Skutočný pokles však nastal, keď niektoré krajiny upustili od dotačných programov pre autá na batérie. To spôsobilo, že automobilky sa opäť začali orientovať na klasické spaľovacie systémy a tie elektrifikované.

Medzi ne patrí aj Mercedes, ktorý nedávno oznámil, že sa v blízkej budúcnosti zameria na vývoj hybridných pohonov, najmä plug-in hybridov. Podobnou cestou sa chcú vydať aj Volkswagen, Ford a dokonca aj Jaguar-Land Rover, ktorý nedávno oznámil, že sa plánuje zamerať na plug-in hybridy a zároveň obmedziť plánovaný sortiment elektrických modelov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prehlbuje sa kolaps na trhu s elektromobilmi. Už dlho to nebolo také zlé

Ďalší výrobca automobilov skrachoval. Desať rokov vyrábala lacné SUV.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov