11.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NEEDCARSCHANNEL).
Spoločnosť GM Design skonštruovala prototypy PEV2 a PEV3, ale elektromobily s priečnym parkovaním sa nikdy nedostali do showroomu.
General Motors Design sa domnieval, že investoval príliš veľa času a energie do štúdií PEV2 a PEV3, aby ich nechal jednoducho upadnúť do zabudnutia. Dokonca boli postavené aj prototypy, ktoré sa však nikdy nedostali do výstavnej siene – hej, nie je to auto na voľný čas. Všetko sa to začalo pred 3 rokmi výskumom, ktorý ukázal, že väčšina vodičov v New Yorku, Londýne a Šanghaji prejde denne menej ako 64 km, zvyčajne sami vo svojich autách a nikdy neprekročia rýchlosť 64 km/h. Práve s ohľadom na tieto požiadavky vytvorili michiganské a kalifornské štúdiá GM Advanced Design koncept osobného elektrického vozidla.
Vozidlá majú spoločnú karosériu s dĺžkou 2,5 metra, ktorá im umožňuje parkovať kolmo k obrubníku na miestach, ktoré by inak boli určené na paralelné parkovanie. PEV2 má usporiadanie 1+1 cestujúci a karosériu, ktorá sa pri zatáčaní nakláňa. Zatiaľ čo PEV3 má usporiadanie 1+2 cestujúci a konvenčné zavesenie. Hoci sa nazývajú osobné elektromobily, títo drobci sú v podstate určení ako komunitné vozidlá, ktoré si možno na požiadanie prenajať na vnútromestskú dopravu.
Keďže PEV2 a PEV3 sa nedostali do výstavnej haly, inžinieri sa technickou stránkou návrhu nezaoberali. Takže vieme len to, že návrh bol koncipovaný s batériovým elektrickým pohonom. Ako štúdiu si mestské vozidlá PEV2 a PEV3 predstavovali pod značkou Chevrolet.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najpredávanejší kabriolet v Európe je… SUV? Ktorý model to je
Nová Kia Sportage. Odhaľuje prekvapivé zmeny
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.