Elektro, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Čo robí Porsche s použitými batériami Taycan

13.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Vysvetľujeme, ako vyzerá nové zariadenie na skladovanie energie v závode Porsche v Lipsku. Ako možno opätovne použiť batérie elektromobilov po skončení ich životnosti? Táto...

13.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).

Vysvetľujeme, ako vyzerá nové zariadenie na skladovanie energie v závode Porsche v Lipsku. Ako možno opätovne použiť batérie elektromobilov po skončení ich životnosti? Táto otázka je dôležitá a mnohí výrobcovia práve teraz skúmajú alternatívne metódy ich recyklácie, aj keď ich účinnosť nie je dostatočná na pohon motorov vozidiel s nulovými emisiami.

Čo robí Porsche s použitými batériami Taycan.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Patrí medzi nich aj Porsche, ktoré oznámilo, že v posledných júlových dňoch aktivovalo nové zariadenie na uskladnenie energie vo svojom závode v Lipsku, vybudované z batérií z predsériových a sériových vozidiel Taycans.

Významný projekt

Úložisko, ktoré Porsche navrhlo pre svoju továreň v Lipsku, má veľkosť takmer dvoch basketbalových ihrísk a pozostáva zo 4 400 batériových modulov.

Konkrétne ide o stacionárny systém skladovania energie, ktorý, ako už bolo spomenuté, bol vytvorený z použitých batérií niektorých vozidiel Taycan, ktoré už nie sú použiteľné alebo sa nedajú predať. Technické špecifikácie systému zahŕňajú celkovú kapacitu 5 MW a akumulačnú kapacitu 10 MWh.

Elektrická energia uložená v systéme skladovania vybudovanom z batérií Taycan je možné použiť, napríklad pri výpadku elektrickej energie.
Foto: youtube.com/@Porsche

To však nie je všetko. Podľa spoločnosti Porsche sa systém môže krátkodobo používať s preťažením až do 20 %, aby bolo možné v núdzových situáciách, napríklad pri výpadku elektrickej energie, uskladniť alebo distribuovať čo najviac elektrickej energie v čo najkratšom čase.

Továreň s nulovými emisiami

Závod Porsche v Lipsku získal štatút „továrne s nulovými emisiami“ v roku 2021, približne rok po závode v Zuffenhausene, vďaka sérii opatrení na zlepšenie energetickej účinnosti.

Elektrická energia uložená v systéme skladovania vybudovanom z batérií Taycan sa v skutočnosti čiastočne vyrába zo solárnych panelov inštalovaných na streche továrne: systém so špičkovým výkonom 9,4 MW.

Dnes v továrni nielen vyrábame obľúbené modely, ale tiež sme vybudovali jednu z najefektívnejších a najudržateľnejších výrobných prevádzok na svete. To sa podarilo vďaka intenzívnemu programu zlepšovania, do ktorého sa aktívne zapájajú aj zamestnanci.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prehlbuje sa kolaps na trhu s elektromobilmi. Už dlho to nebolo také zlé

Elektromobily na diaľnici zlyhali. Kompromitované v teste


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov