15.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mahboub1).
Nemci pripravujú duchovného nástupcu elektrického modelu e-Up! Nový model by sa mal dostať na trhy do roku 2027. Čo vieme o Volkswagene ID.1?
Volkswagen e-Up! si zákazníci pochvaľovali. Hlavnými výhodami tohto vozidla boli – okrem priaznivej ceny na vtedajší „elektromobil“ – priestranná kabína, primeraný výkon a celkom „dospelé“ správanie na ceste. Pre mnohých vodičov bol tento malý model z Wolfsburgu prvým elektromobilom, vďaka ktorému si obľúbili svet tichej jazdy a bezplatného parkovania.
Volkswagen e-Up! sa nástupcu nedočká
Segment A sa rozplýva a z ponuky vypadol najmenší Volkswagen v spaľovacej aj elektrickej verzii. Čoraz častejšie sa však hovorí o tom, že Nemci sa vrátia do mestského segmentu, známeho aj ako „supermini“. Nový model by sa podľa logiky spoločnosti mohol volať ID.1.
Ako by mohlo vyzerať toto vozidlo, ktoré sa očakáva v roku 2026 alebo 2027? Bude to hatchback, skôr bez ambícií typických pre terénne modely. „Zachová si typickú funkčnosť značky Volkswagen,“ priznáva Kai Grunitz, technický riaditeľ vývoja v spoločnosti Volkswagen Group. Očakáva sa tiež, že prevezme niektoré dizajnové prvky a estetické črty zo spomínaného modelu Up!
Koľko môže Volkswagen ID.1 stáť?
Malý a lacný model musí byť… skutočne lacný. Očakáva sa, že cena Volkswagenu ID.1 bude nižšia ako 20 000 EUR. Nedávno to priznal Oliver Blume, generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen, ktorého citovala agentúra Reuters.
Očakáva sa, že elektrický Volkswagen ID.1 bude postavený na novej modulárnej platforme. Nebude to MEB, ktorý sa doteraz používal v rodine ID., ale iná architektúra, ktorá sa bude nachádzať vo väčšom (a drahšom) ID.2.
V záujme zníženia výrobných nákladov sa Volkswagen ID.1 pravdepodobne bude musieť zaobísť bez niektorých pokročilých systémov podpory vodiča. Pravdepodobne zostanú len tie, ktoré vyžadujú predpisy. To je napríklad rozpoznávanie dopravných značiek alebo systém pozornosti vodiča. Interiér možno nedostane ani typický multimediálny systém, ale len držiak a miesto na pripojenie smartfónu – rovnako ako pred rokmi v modeli Up!
Malý Volkswagen ID.1 pre mladých
Pokiaľ ide o pohonné ústrojenstvo, je ešte priskoro hovoriť o podrobnostiach. Možno však očakávať pomerne malú trakčnú batériu, pravdepodobne s kapacitou okolo 40 kWh. Dojazd by mohol dosiahnuť 240 až 280 km.
Auto má byť lacné, čo znamená, že Volkswagen na ňom nebude zarábať veľa peňazí. Cieľom uvedenia modelu ID.1 je však predovšetkým prilákať k značke mladých zákazníkov, ktorí potom môžu zostať pri Volkswagene a po rokoch prejsť na väčšie a drahšie modely.
Nielen Volkswagen
Volkswagen ID.1 sa môže objaviť – po vzore modelu Up! – aj s emblémami Škoda, Seat a možno aj Cupra. Nový model bude debutovať ako prvý a neskôr sa k nemu pridajú jeho „príbuzní“.
Zoznam konkurentov sa rozrastá – Francúzi plánujú skutočnú ofenzívu na trhu lacných elektromobilov a predstavia nielen Twingo, ale aj modely 4 a 5. Okrem toho je na trhu stále Dacia Spring, je tu aj Citroen e-C3 a na prahu objavenia sa v showroomoch je Hyundai Inster.
Okrem toho je najnebezpečnejším súperom Volkswagenu v boji o mladého zákazníka, ktorý nemá veľa peňazí, Čína. Značky ako MG, BYD a BAIC pravdepodobne ešte ukážu, čo dokážu v segmente najlacnejších automobilov.
Takže sa to stane. Ale čím viac lacných „elektromobilov“ bude na trhu, tým väčšia je šanca, že elektromobilita sa stane populárnejšou aj medzi ľuďmi, ktorí predtým o kúpe elektromobilu ani neuvažovali.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
MG prináša do Európy nové SUV. Testovací exemplár modelu S5 sa už objavil na cestách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.