Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Úplne nová Mazda 6 bude pochádzať z Číny! V Európe sa objaví na jeseň

16.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). Japonci si najprv vyhradili názov 6e pre starý kontinent, zatiaľ čo neskôr – na aprílovom autosalóne Auto China 2024 – predstavili úplne nový model...

16.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears).

Japonci si najprv vyhradili názov 6e pre starý kontinent, zatiaľ čo neskôr – na aprílovom autosalóne Auto China 2024 – predstavili úplne nový model EZ-6. Ten sa vyvíja v Ríši stredu, ale má sa stať globálnym modelom, ktorý sa na jeseň dostane aj do Európy.

Úplne nová Mazda 6 bude pochádzať z Číny! V Európe sa objaví na jeseň.
Foto: youtube.com/@ThunderGears

Súčasná inkarnácia Mazdy 6 je na trhu od roku 2012. Doteraz sa objavilo niekoľko rôznych scenárov o nástupcovi tohto vozidla.

Raz sa uvádzalo, že nedostane dediča, inokedy, že sa stane limuzínou v štýle kupé v novej edícii, založenej na technológii, ktorá debutovala v modeli CX-60.

Mazda EZ-6 prichádza do Európy

Čínske uvedenie modelu EZ-6 v apríli poskytlo ďalší dôvod na špekulácie. Teraz však Japonci oznámili, že ich nové dieťa sa bude ponúkať celosvetovo. To všetko vďaka dohode, ktorú Mazda uzavrela s partnerom Changan z kráľovstva stredu.

Japonci vo svojom vyhlásení oznámili, že EZ-6 bude ich „prvým globálnym vozidlom s novým typom pohonnej jednotky“. Čínsky spoločný podnik Changan Mazda sa zasa postará o exkluzívnu výrobu a vývoj modelu.

Je dôležité, že Mazda priznáva, že hoci jej novinka má iné pohonné ústrojenstvo a využíva technológie čínskeho partnera, na ladení podvozku modelu EZ-6 sa podieľal jej skúsený tím. Vrátane expertov z európskeho vývojového centra.

Výsledkom je, že nástupca „šestky“ by sa z hľadiska jazdnej dynamiky nemal líšiť. Dôležité je, že čisto elektrický variant (k dispozícii bude aj plug-in hybridný variant) má ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50:50.

Namiesto sedanu liftback

Mazda EZ-6 vyzerá oproti odchádzajúcej „šestke“ sviežo a moderne. Jej karoséria sa vyznačuje dlhou prednou časťou s obrovskou osvetlenou maskou chladiča, úzkymi svetlami, kľučkami dverí ukrytými vo dverách a krátkou zadnou časťou.

Mazda EZ-6 vyzerá oproti odchádzajúcej „šestke“ sviežo a moderne.
Foto: youtube.com/@ThunderGears

Tá je spôsobená tým, že Mazda EZ-6 už nie je sedan, ale funkčnejší liftback s elektronicky ovládaným zadným spojlerom. Rovnaký postup nedávno uplatnilo aj Audi, ktoré v oboch nástupcoch „A-štvorky“ a „A-šestky“ upustilo od klasického štýlu karosérie s tromi karosériami.

Z hľadiska rozmerov má Mazda EZ-6 jednoznačne navrch nad „šestkou“. Na dĺžku totiž meria 492,1 cm, na šírku 189,0 cm a na výšku 148,5 cm. To je o 5,1, 5,0 a 3,5 cm viac ako v prípade odchádzajúceho modelu.

Nová Mazda spočíva na platforme Changan EPA1, ktorá je určená pre čisto elektrické vozidlá aj pre vozidlá využívajúce spaľovací motor ako generátor energie.

Dojazd 600 alebo 1 000 km

Podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý je o niečo miernejší ako WLTP, má elektrická Mazda EZ-6 dojazd 600 km na jedno nabitie. Tento dojazd sa zvýši na 1 000 km po pripojení generátora energie v podobe 1,5-litrového spaľovacieho motora.

Ďalšie informácie o pohonnom ústrojenstve Mazdy EZ-6 nie sú v súčasnosti k dispozícii. Za zmienku však stojí, že sesterský, a teda na rovnakej platforme založený Deepal S03 ponúka dve verzie elektromotora, umiestneného na zadnej náprave.

V slabšom variante dosahuje výkon 218 k (320 Nm) a zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Vo výkonnejšom variante má vodič k dispozícii už 258 koní (tiež 320 Nm), vďaka ktorým vozidlo dosiahne rýchlosť 100 km/h za 6,2 s.

Hybridný variant Deepal S03 má 1,5-litrovú pohonnú jednotku na nabíjanie trakčnej batérie s jednou z dvoch kapacít. Menšia má 19 kWh a väčšia 28,5 kWh. „Živí“ elektromotor s výkonom 238, resp. 218 koní, ktorý uvádza do pohybu kolesá zadnej nápravy.

Úplne nový 2024 Mazda EZ-6 Premium Electric Sedan.

Mazda EZ-6: s digitálnym kokpitom

V interiéri sa Mazda EZ-6 vyznačuje digitálnym kokpitom typickým pre súčasné automobily, najmä tie z Číny. Jeho ústredným bodom je 14,6-palcová obrazovka infotainment systému, ktorá slúži nielen na ovládanie navigácie a zábavy, ale aj klimatizácie alebo nastavenia sedadiel.

Interiér je tiež vybavený audiosystémom Sony so 14 reproduktormi a rozsiahlym náladovým osvetlením.

Japonci zdôrazňujú aj vysokú úroveň bezpečnosti svojho vozidla. Ponúka funkcie autonómnej jazdy na úrovni 2,5. Okrem iného k tomu prispievajú štyri panoramatické kamery s vysokým rozlíšením a 12 ultrazvukových senzorov.

Premiéra na jeseň

Premiéra Mazdy EZ-6 v európskej špecifikácii sa očakáva koncom jesene tohto roka. Na jeseň sa očakáva aj konečné rozhodnutie Európskej komisie o clách na elektromobily dovážané z Číny.

Uskutoční sa to formou hlasovania. Ich zavedenie by sa mohlo zastaviť len v prípade, ak by aspoň 15 z 27 členských štátov EÚ, ktoré predstavujú 65 % obyvateľstva EÚ, hlasovalo proti.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nissan Qashqai, ktorý je vo všetkých ohľadoch lepší, už má slovenský cenník. Koľko musíte zaplatiť za modernizovaný bestseller?

Ford Puma, takmer rovnako lacný ako Dacia Duster


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov