Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Fiat, ktorý nepoznáte. Veľmi obľúbené dieťa, ktoré si v Európe nekúpite. Bohužiaľ

17.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wagnerdco). Na svete sú stále miesta, kde Fiat vedie štatistiky predaja. Tak je to napríklad v Brazílii, kde je o taliansku značku veľký záujem. Tu...

17.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wagnerdco).

Na svete sú stále miesta, kde Fiat vedie štatistiky predaja. Tak je to napríklad v Brazílii, kde je o taliansku značku veľký záujem. Tu je jedným z najpredávanejších vozidiel mestské batoľa segmentu B. Ide o Fiat Argo, ktorý teraz dostal bojovnejšiu verziu. Je možné, že by mohol v Európe vzbudiť veľký záujem, a to nielen medzi fanúšikmi talianskej značky.

Fiat, ktorý nepoznáte. Veľmi obľúbené dieťa, ktoré si v Európe nekúpite. Bohužiaľ.
Foto: youtube.com/@wagnerdco

Z niekdajšej sily značky Fiat zostali len spomienky. Aspoň na Slovensku. Zároveň by ma zaujímalo, či si ešte niekto pamätá, ako Fiat vládol slovenskému trhu a dlho bol medzi poprednými miestami v rebríčku v našej krajine. Na druhej strane Atlantiku je však situácia úplne iná a Fiat je veľmi silným hráčom. Platí to najmä v Brazílii (viac ako 20-percentný podiel na trhu do začiatku roka 2024), kde je mestské batoľa segmentu B jedným z najobľúbenejších modelov. Je čas pozrieť sa bližšie na Fiat Argo, model porovnateľný veľkosťou s Toyotou Yaris alebo Suzuki Swift.

Argo je jedným z najobľúbenejších modelov na miestnom trhu (druhý najobľúbenejší model značky Fiat a piaty v rebríčku Top 10 nových automobilov v Brazílii v roku 2024). Vozidlo debutovalo v roku 2017 a napriek svojmu veku je stále pomerne obľúbené. Technológia je pravou talianskou kreativitou. Veď ako by to mohlo byť inak?

Luigi si berie niečo z Punto a niečo z Palio

Auto bolo vyvinuté na novej, tzv. ekonomickej platforme MP1 (Modular Platform 1), ktorá obsahuje mnohé riešenia známe zo starších modelov (Palio alebo Punto pre juhoamerický trh), čo samotný výrobca netají. A to okrem iného znamená oslobodenie od kontroverzného francúzskeho benzínu PureTech, ktorý v Európe tak silno presadzuje koncern Stellantis. Všetky motory vo Fiate Argo sú konštrukcie z úspešnej rodiny FireFly (1,0 l 77 k, 1,3 l 107 k a 1,8 l 139 k), ktoré boli, samozrejme, upravené na spaľovanie etanolu. Spomedzi nich je pre najnovšiu verziu Argo Endurance k dispozícii iba jeden.

FIAT ARGO DRIVE 1.3 S.

Nový Fiat Argo Endurance v bojovnejšom variante so zvýšenou svetlou výškou, zosilneným zavesením, ochrannými krytmi kľúčových komponentov a terénnymi pneumatikami prichádza na brazílsky trh len s motorom FireFly 1,3 l s výkonom 107 k a tradičnou manuálnou prevodovkou (5 prevodových stupňov). Výrobca sa chváli zväčšenými nájazdovými a výjazdovými uhlami, vďaka ktorým je vozidlo lepšie prispôsobené horším miestnym cestám a dojazdu na tzv. mimomestskú alokáciu.

Samozrejme, aké trhové vybavenie. Preto sú k dispozícii mnohé doplnky ako platené možnosti. Za multimediálne rádio, multifunkčný volant, parkovacie senzory, hmlové svetlá alebo dokonca USB port si musíte priplatiť. Zaujímavým riešením je bezpečnostný balík, ktorý obsahuje nielen alarm proti krádeži, ale aj zámok rezervného kolesa, čo je z európskeho pohľadu niečo mimoriadne exotické.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čínsky Defender za 17 500 EUR nás privádza do šialenstva!

Ford Puma, takmer rovnako lacný ako Dacia Duster


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov