Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Takto Toyota odrádza od používania elektrických vozidiel. Už žiadne benzínové autá. Šokujúce správy z Ameriky

19.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Nezáujem Toyoty o elektromobily je v tomto odvetví dobre známy. Teraz sa ešte viac prehlbuje. Agentúra Reuters informuje o novej stratégii japonského konglomerátu. Ukazuje...

19.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Nezáujem Toyoty o elektromobily je v tomto odvetví dobre známy. Teraz sa ešte viac prehlbuje. Agentúra Reuters informuje o novej stratégii japonského konglomerátu. Ukazuje sa, že Japonci pripravujú ďalšiu revolúciu v ponuke pohonných jednotiek. Pre niektorých zákazníkov to môže byť šok.

Takto Toyota odrádza od používania elektrických vozidiel. Už žiadne benzínové autá. Šokujúce správy z Ameriky.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Je Toyota len hybrid? Vôbec nie! Na mnohých trhoch po celom svete Japonci stále úspešne predávajú naftové a benzínové verzie. Spoločnosť sa nevzdáva ani vodíkových a plne elektrických pohonov. Ten však vyvíja tak pomaly, že je ľahké nadobudnúť dojem, že Japonci by sa najradšej vzdali len elektrických vozidiel. Japonské vedenie sa netají svojimi pochybnosťami o rozvoji elektromobility.

Podľa agentúry Reuters sa Toyota stáva najpomalšou spoločnosťou na trhu, ktorá zavádza elektrický pohon. Analytici navyše predpovedajú, že Toyota by sa mohla stať prvou spoločnosťou na svete, ktorá sa vzdá automobilov poháňaných len benzínom. Čo bude robiť namiesto toho? Nie je ťažké to predpovedať. Hybridy, hybridy a ešte viac hybridov. Inými slovami, kombinácia benzínového motora a elektrického pohonu. Na veľkých trhoch, ako je Európa a USA, budú všetky vozidlá Lexus a Toyota v ponuke len hybridné alebo plug-in hybridné (táto technológia sa dostane dokonca aj do kompaktnej Corolly). Alebo takmer všetky, ak bude spoločnosť nútená ponechať v ponuke elektrické vozidlá (BEV majú v roku 2030 tvoriť maximálne 30 % všetkých predajov).

Toyota alebo hybridné a plug-in hybridné vozidlá

David Christ z americkej divízie Toyoty sa netají ďalšími plánmi koncernu. Ukazuje sa, že v blízkej budúcnosti sa začne analýza všetkých ponúkaných modelov z hľadiska pohonu. To všetko s cieľom posúdiť, ktoré vozidlá majú najväčší potenciál pre rozšírenie hybridov. V praxi to znamená, že na severoamerickom trhu sa upustí od verzií poháňaných len benzínom. Je príznačné, že v prípade niektorých populárnych modelov sa tak už stalo. Obnovené Camry prichádza na trh len v hybridnej podobe (verzia V6 bola po facelifte stiahnutá). To isté platí v USA pre model Land Cruiser alebo veľkú dodávku Sienna. Japonci očakávajú, že podiel hybridných pohonov prekročí 50 % celkového predaja na americkom trhu už v budúcom roku.

V Európe a USA, budú všetky vozidlá Lexus a Toyota v ponuke len hybridné alebo plug-in hybridné.
Foto: youtube.com/@toyotausa

Samozrejme, hybrid nie je to isté ako hybrid. Preto sa plánuje investovať okrem iného aj do vývoja plug-in verzií. Nové modely Toyoty by mali byť efektívnejšie z hľadiska pohonu, ako aj nákladov. Preto sa pracuje na zvýšení dojazdu plug-in hybridov (nové modely prejdú väčšiu vzdialenosť na elektrinu) a na znížení nákladov na použité batérie. Cieľom Toyoty je, aby bol cenový rozdiel medzi bežným hybridom a plug-in variantom oveľa menší ako v súčasnosti. Podľa agentúry Reuters to všetko preto, aby spoločnosť získala viac času na vývoj plne elektrických modelov. Na tie bude ešte čas.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér

Celosvetový predaj automobilov. Neslýchané, čo robí Toyota


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov