Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Toyota odhaľuje ďalšie podrobnosti o novej generácii spaľovacích motorov – 600 koní z 2 litrov

19.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels). Toyota spolu s Mazdou a Subaru koncom mája oznámili, že spoločne pracujú na novej generácii spaľovacích motorov. Japonci teraz poskytli ďalšie podrobnosti, z ktorých...

19.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels).

Toyota spolu s Mazdou a Subaru koncom mája oznámili, že spoločne pracujú na novej generácii spaľovacích motorov. Japonci teraz poskytli ďalšie podrobnosti, z ktorých najdôležitejšia je gigantický výkon 600 koní z objemu len 2 litre. Bude to ďalšia prekážka na ceste k úspechu elektrifikácie?

Toyota odhaľuje ďalšie podrobnosti o novej generácii spaľovacích motorov – 600 koní z 2 litrov.
Foto: youtube.com/@KirkKreifels

Japonci sa nevzdávajú spaľovacieho motora

Japonci sa netají tým, že napriek tlaku na vývoj elektromobilov dokážu aj v dnešnej dobe prísť s úplne novými spaľovacími motormi. Toyota, na rozdiel od mnohých výrobcov na celom svete, nikdy nevsadila všetko na jednu kartu. Výrobca dokonca radšej platil pokuty za neplnenie emisných cieľov, ako by mal investovať do nechcených elektromobilov.

Šéf Toyoty očakáva, že elektromobily získajú maximálne 30-percentný podiel na trhu. Zvyšok zákazníkov zostane navždy pri spaľovacích motoroch – alebo si vyberie iné alternatívy. Samozrejme, tento prístup znamená nemalé obete, ale určite sa oplatí. Mať v portfóliu len jeden typ pohonnej jednotky je obrovské obmedzenie. Nedávno sa dokonca aj Volvo rozhodlo prehodnotiť svoje elektrické plány.

Toyota preto spolu s Mazdou a Subaru pracuje na úplne novej generácii spaľovacích motorov. Majú mať objem 1,5 a 2 litre. Hoci presné špecifikácie ešte nie sú známe, vieme už pomerne veľa. Motory budú s prirodzeným nasávaním aj preplňované turbodúchadlom a budú pripravené aj pre hybridy. Problém by nemal byť ani s rôznymi druhmi paliva – benzínom, naftou, vodíkom alebo syntetickými palivami.

Toyota uvádza ďalšie podrobnosti

Z nedávno zverejnených technických údajov vyplýva, že nový 2-litrový motor s turbodúchadlom by mal prekonať súčasný 2,4-litrový agregát. Zároveň by mal byť agregát menší a úspornejší. Motor bude tiež nižší, vďaka čomu bude predná časť vozidla aerodynamickejšia.

Nový 2-litrový motor s turbodúchadlom by mal prekonať súčasný 2,4-litrový agregát.
Foto: youtube.com/@Toyotakw

To všetko Japoncom otvorí mnohé dvere. Toyota bude pracovať na návrate ikonického modelu Celica a roadsteru MR2. Obe novinky by mali dostať rovnakú technológiu, t. j. dvojlitrový motor a pohon všetkých kolies. Slabšia verzia by mala dosahovať výkon 300 koní a krútiaci moment 400 Nm. Vo výkonnejšej verzii sa tieto hodnoty zvýšia na 400 koní a 550 Nm.

Podľa neoficiálnych informácií by mala vrcholná verzia agregátu generovať až 600 koní, resp. 300 koní z jedného litra. To sú skutočne pôsobivé výsledky. Pôjdu Japonci so svojimi motormi tak ďaleko, že ich dajú do predaja? Dúfame, že áno.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Najmenší a najspoľahlivejší motor značky Volkswagen? Na čo si treba dať pozor

„Najhorší motor všetkých čias“ dostáva 10-ročnú záruku


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Šialené, ale funguje! Tento jednoduchý trik vám pomôže nájsť auto na preplnenom parkovisku

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Chinnapong). Strácate nervy na preplnenom parkovisku, keď márne hľadáte svoje auto? Máme pre vás prekvapivo jednoduchý a možno trochu zvláštny…

Sklo plné šmúh? Chyby, ktoré pri čistení auta robíme stále!

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Vi). Na prvý pohľad dokonalé auto, no pri pohľade cez sklo vás čaká rozčarovanie – šmuhy, mastnota a neznesiteľné…

Ikona na kolenách: Nemecká automobilová značka krachuje

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@marchettino). Jedna z najexkluzívnejších nemeckých automobilových značiek, Isdera, ktorá sa preslávila výrobnou ikonou Mercedes CW 311, definitívne končí. Ani čínske…

Prečo by ste nikdy nemali parkovať s prednou časťou auta na obrubníku?

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tricky_Shark). Na prvý pohľad sa to môže zdať ako úplne bežná vec, no parkovanie s prednou alebo zadnou časťou auta…

Platíte za palivo, ktoré nevlejete do nádrže! Zistite, koľko vás môže stáť benzín, ktorý zostáva v hadici

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/fast-stock). Každý motorista to zažil – natankujete, zacvaknete pištoľ a zaplatíte. Lenže viete, že časť vášho drahocenného paliva končí stále…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov