Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Už to nie sú len autá. Dobývajú ďalší európsky trh

20.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Európski výrobcovia bijú na poplach. Spoločnosti vyrábajúce pneumatiky z Číny a Indie postupne preberajú trh starého kontinentu a ponúkajú svoje výrobky za oveľa nižšie...

20.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).

Európski výrobcovia bijú na poplach. Spoločnosti vyrábajúce pneumatiky z Číny a Indie postupne preberajú trh starého kontinentu a ponúkajú svoje výrobky za oveľa nižšie ceny ako konkurencia. Problémom je, že nízke výrobné náklady sú okrem iného spôsobené nedostatočnou reguláciou a oveľa miernejšími normami, čo sa následne premieta do nižšej kvality výrobkov.

Už to nie sú len autá. Dobývajú ďalší európsky trh.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Spoločnosť Michelin zaznamenala v prvej polovici roka 2024 jasný pokles predaja. Ako vo svojom prejave zdôraznil Florent Menegaux – riaditeľ spoločnosti vyrábajúcej pneumatiky, s podobným problémom sa už dlhší čas stretávajú aj iní európski výrobcovia. Medzi dôvodmi zhoršujúcej sa situácie sa uvádzajú rastúce výrobné náklady a čoraz väčšia expanzia ázijských výrobcov. Podľa riaditeľa spoločnosti Michelin – čínske a ázijské spoločnosti vyrábajúce pneumatiky v podstate nemajú konkurenciu, pokiaľ ide o ceny, ktoré ponúkajú.

Európski výrobcovia pneumatík sú v strate

Spočiatku sa dominancia ázijských spoločností prejavovala najmä na trhu s poľnohospodárskymi a nákladnými pneumatikami. Postupom času sa však čínske a indické spoločnosti začali čoraz viac presadzovať medzi dodávateľmi pneumatík pre osobné vozidlá. Táto situácia sa ešte zhoršila po vypuknutí vojny na Ukrajine a s tým súvisiacim narušením európskeho dodávateľského reťazca. Skutočnosť, že ceny energií výrazne vzrástli, spolu s dopravnými prekážkami, spôsobili, že európski výrobcovia sa ocitli v pozícii zhora nadol voči stále silnejšej konkurencii z Ďalekého východu. Navyše táto konkurencia nie je úplne spravodlivá. Prečo?

Európske technologické a environmentálne normy predstavujú problém

Problémom sú okrem iného prísne európske technologické a environmentálne normy, ktoré výrobné závody v ďalekej Ázii jednoducho nemusia spĺňať. Dodržiavanie mnohých predpisov EÚ a potreba používať bezpečné, testované a neustále kontrolované suroviny výrazne zvyšuje náklady na výrobu, a tým ovplyvňuje konečnú cenu pneumatiky. Ázijskí výrobcovia si s týmito problémami nemusia robiť starosti, a preto môžu vyrábať lacnejšie a v konečnom dôsledku aj lacnejšie vyvážať.

Čínske a ázijské spoločnosti vyrábajúce pneumatiky nemajú konkurenciu, pokiaľ ide o ceny, ktoré ponúkajú.
Foto: shutterstock.com/gopixa

Pri absencii výraznej regulácie zároveň stráca na kvalite samotný výrobok. Pneumatiky z ďalekej Ázie sa v mnohých prípadoch ukazujú ako horšie aj v porovnaní s lacnými pneumatikami od európskych výrobcov. V prípade brzdnej dráhy na snehu sú rozdiely až 10 metrov. V porovnaní s prémiovými pneumatikami majú niektoré pneumatiky z Číny alebo Indie dokonca horšie vlastnosti. Potvrdzujú to porovnávacie štúdie.

To nie je koniec problémov európskych spoločností vyrábajúcich pneumatiky

Pre zákazníkov je však najdôležitejším rozhodujúcim faktorom cena, ktorá môže byť v prípade čínskych pneumatík až o 30 % nižšia ako v prípade európskych pneumatík. Navyše všetko nasvedčuje tomu, že situácia na európskom trhu s pneumatikami sa bude ďalej zhoršovať. Dôvodom má byť úplné embargo na ruské sadze, ktoré sú jednou z najdôležitejších zložiek pneumatík. Doteraz bol práve tento smer najlacnejším zdrojom tejto suroviny pre starý kontinent.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Je bezpečné jazdiť s rozsvietenou kontrolkou tlaku v pneumatikách? Ako funguje systém TPMS

Tu sú skvelé spôsoby, ako jazdiť úsporne a mať nižšie účty za palivo. Toto sú tajomstvá úspornej jazdy!


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Alfa Romeo Giulia 2.0 vyladená pre Torino: Vzduchové odpruženie a špeciálne zliatinové disky

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Techtalkyt1). Roky plynú, ale Alfa Romeo Giulia naďalej fascinuje nadšencov Alfy, tunerov a dokonca aj predajne príslušenstva, ktoré pri príležitosti…

Fernando Alonso dostal svoj Aston Martin Valkyrie

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Je to skvelý darček od spoločnosti Aston Martin. Mercedes SLR, 458 Italia, Honda NSX a McLaren Elva sú len…

Môžete na parkovisku jazdiť bez vodičského preukazu?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@rachelcavera8360) Mnohí dnešní vodiči sa prvýkrát učili šoférovať na parkovisku za panelákom alebo pred zatvoreným obchodným domom.Na takomto parkovisku nie…

Vzbura proti politike EÚ. Už budúci rok môžu milióny ľudí prísť o prácu

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Nové emisné normy CO2, ktoré Európska únia ukladá výrobcom automobilov, nadobudnú účinnosť v januári 2025. Zdá sa, že boli…

Ak vykladáte tovar, môžete svoje vozidlo zastaviť v zóne so zákazom zastavenia alebo státia?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/KooperativanaPojistovna). Ak je vaše auto plné batožiny alebo máte tovar, ktorý chcete naložiť alebo vyložiť, je legálne parkovať v zóne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov