Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Spoločnosť BYD chce byť vnímaná ako Apple. V pozadí je skok do Európy

21.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Spoločnosť BYD je jedným z popredných svetových výrobcov elektromobilov. V Európe je však táto značka stále pomerne neznáma. Napriek tomu Číňania v najbližších...

21.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).

Spoločnosť BYD je jedným z popredných svetových výrobcov elektromobilov. V Európe je však táto značka stále pomerne neznáma. Napriek tomu Číňania v najbližších rokoch plánujú obrovskú expanziu na tunajšie trhy. Na starom kontinente chcú byť totiž vnímaní ako Apple.

Čínska spoločnosť BYD chce byť vnímaná ako Apple. V pozadí je skok do Európy.
Foto: shutterstock.com/Robert Way

BYD sa má v najbližších rokoch stať vedúcou značkou v oblasti automobilových technológií. Hoci je v Európe v súčasnosti takmer úplne neznáma, práve na našom kontinente sa má stať takmer domácim produktom.

BYD: stať sa jednou z európskych značiek

„Chceli by sme, aby o päť rokov spotrebitelia vnímali BYD ako jednu z európskych značiek. Chceme, aby o značke BYD premýšľali ako o Apple v automobilovom priemysle. Chceme, aby ľudia cítili, že sme európska spoločnosť a výrobca odtiaľto,“

– hovorí viceprezidentka spoločnosti BYD Stella Li v rozhovore pre britský časopis Auto Express.

Odhliadnuc od skutočnosti, že Apple nie je európska značka, sa tento plán zdá byť zaujímavý a veľmi ambiciózny. Aktivity sa už začali. Patrí medzi ne napríklad budovanie povedomia o značke na festivale rýchlosti v Goodwoode alebo sponzorovanie futbalových majstrovstiev Euro 2024.

„Čoraz častejšie chceme byť súčasťou významných kultúrnych alebo športových podujatí. Čím častejšie sa na nich zúčastňujeme a čím viac ľudí si začne spájať našu značku, tým viac ľudí bude jazdiť našimi autami. Naše ciele môžeme dosiahnuť za menej ako päť rokov,“

– Li pokračuje.

Vozidlá na mieru

Zatiaľ je známe len to, že BYD otvorí svoje nové sídlo v Spojenom kráľovstve, kde vznikne jediná inžinierska divízia, ktorej úlohou bude „zabezpečiť kvalitu výrobkov“ jazdiacich po cestách v Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Španielsku alebo Poľsku.

„Zameriavame sa na to, čo hľadá spotrebiteľ, na jeho skúsenosti. Čínski spotrebitelia majú svoje vlastné požiadavky. Britskí spotrebitelia majú iné potreby ako francúzski, nemeckí alebo talianski spotrebitelia.“

– Li vysvetľuje.

Spokočnosť BYD chce, aby o päť rokov spotrebitelia vnímali BYD ako jednu z európskych značiek.
Foto: shutterstock.com/Chatchai Somwat

Pripomíname, že sériová výroba modelov BYD sa začne v európskej výrobnej a výskumno-vývojovej základni v Budapešti v Maďarsku (začne sa do konca roka 2025).

BYD: stratégia nezávislá od ciel

„BYD je globálna spoločnosť a našou stratégiou je umiestniť výrobné základne v rôznych regiónoch, takže aj bez otázky ciel by sa BYD rozhodol postaviť továreň v Európe,“

– Li uzatvára.

Podobnou cestou ako BYD sa vydala napríklad kórejská spoločnosť Kia, ktorá tiež sponzorovala majstrovstvá Európy vo futbale. Na jej autá sa pred dvadsiatimi rokmi pozeralo s takmer rovnakou rezervou ako na autá BYD v súčasnosti.

Šikovná stratégia medzitým priviedla značku Kia na miesto, o ktorom teraz čínsky gigant sníva. Jedinou otázkou sa zdá byť, ako dlho chcú Číňania dosiahnuť svoj vysnívaný status. Teda „európsky výrobok“ vnímaný ako Apple.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

BYD dráždi konkurentov oficiálnymi fotografiami svojho nového hybridného SUV. Bude ho predávať za 19 200 eur

Spoločnosť BYD pridáva do svojho arzenálu nové SUV. Konkurent Tiguanu debutuje s bezkonkurenčnou ponukou


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tisíce prepustených pracovníkov v priemysle. Elektromobilita ublíži

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GommeBlog). Automobilový priemysel čelí jednej zo svojich najväčších výziev: prechodu na elektromobily, ktorý si vyžaduje obrovské investície a zníženie nákladov.…

Takto sa v priebehu rokov zmenil dojazd elektromobilov. Od roku 2010 je to obrovský skok.

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evgonetwork). Nemecký ADAC už roky testuje elektromobily na dojazd na plné nabitie. Ako sa tento parameter v priebehu rokov zmenil?…

Nový Citroen C5 Aircross nebude postavený na platforme nízkonákladového vozidla. Aký bude?

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Eurocarfg). Citroen, ktorý chce byť nízkonákladovou značkou skupiny Stellantis, pripravuje novú generáciu modelu C5 Aircross. Nový automobil nahradí aj vlajkový…

Sú bezpečnostné pásy pre cestujúcich na zadných sedadlách povinné?

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aleksey Korchemkin). Vodiči musia mať zapnutý bezpečnostný pás vždy, keď si sadnú za volant vozidla. Platí pravidlo pripútania aj pre…

Opel Movano Hydrogen

10.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@martinreviews). V januári skupina Stellantis oznámila svoj zámer vybaviť v budúcnosti stredné a veľké dodávky systémami palivových článkov. Medzi veľké…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov