23.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@InfoCarUa).
Citroen je najdlhšie pôsobiaci výrobca automobilov v Austrálii. „Na druhej strane“ francúzska spoločnosť pôsobí od roku 1923, ale rok 2024 bude jej posledným. Všetko kvôli hrozivým číslam predaja. Citroen prijal ťažké rozhodnutie opustiť austrálsky trh po tom, čo ho v počte registrácií nových vozidiel predbehlo Ferrari.
Citroen s pochmúrnymi číslami v Austrálii
Výrobca pôsobí na austrálskom trhu od roku 1923 a je najdlhšie pôsobiacim výrobcom v tomto regióne. Miestna ponuka v súčasnosti zahŕňa starnúci model C3, crossover C4, ako aj SUV C5 Aircross a C5X Fastback. Austrálski kupujúci nemali možnosť zoznámiť sa s najnovšou generáciou modelov C3 a C3 Aircross. Tie nedávno dorazili do Európy a predstavili nový štýlový jazyk francúzskych modelov. Zdá sa však, že do Austrálie sa už nedostanú.
Ročný predaj francúzskeho výrobcu v Austrálii ešte v roku 2007 predstavoval 3803 kusov. Do roku 2021 to bolo už len 175 kusov. A odvtedy nenastali žiadne náznaky zlepšenia. V prvom polroku 2024 spoločnosť zaregistrovala v Austrálii len 87 nových vozidiel.
Podľa webovej stránky CarExpert Citroen v tejto oblasti prehráva so značkami ako Maserati (200), Ferrari (113), Lotus (102), Bentley (102) a Aston Martin (86). Francúzska značka je teda o jednu jednotku pred Aston Martinom a za Citroenom sú už len výrobcovia McLaren (41) a Rolls-Royce (26). To svedčí o rozsahu problému, však?
Čo sa nepodarilo?
Miestny distribútor značky Citroen v Austrálii, spoločnosť Inchcape, oznámil, že bude naďalej dodržiavať 5-ročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov so servisom za vopred dohodnutú cenu na všetky nové vozidlá Citroen. To je dobrá správa pre hŕstku ľudí, ktorí si tento rok kúpili nové vozidlo od francúzskeho výrobcu.
Miestny riaditeľ tiež dodal, že rozhodnutie Citroenu stiahnuť sa z austrálskeho trhu sa neprijímalo ľahko. Výrobca starostlivo zvážil súčasné a budúce produkty dostupné v Austrálii v kontexte preferencií a požiadaviek austrálskych zákazníkov. Ukazuje sa teda, že nízkorozpočtový charakter Citroenu a jeho modernizované segmenty nie sú pre austrálsky trh vhodné. Dobrou správou je však určite pokračujúca podpora súčasných automobilov. Vráti sa však francúzsky výrobca niekedy do Austrálie? To sa zdá byť nepravdepodobné.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Citroën C3 Aircross: Interiér sedemmiestneho crossoveru
Toto je posledná výzva pre francúzsky sedan. Citroën ho chce vyradiť zo svojej ponuky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.