Elektro, Tipy, Zaujímavosti,

Toto klasické Porsche 356A je elektrické – a má manuálnu prevodovku

25.8.2024 Redakcia Auto trendy Foto: youtube.com/@ElectricClassicCars) Ideálna kombinácia pre milovníkov klasických áut, ktorí sa chcú vyhnúť výparom a obavám o spoľahlivosť starých vozidiel? Porsche 356 bolo prvým sériovo vyrábaným modelom...

25.8.2024 Redakcia Auto trendy Foto: youtube.com/@ElectricClassicCars)

Ideálna kombinácia pre milovníkov klasických áut, ktorí sa chcú vyhnúť výparom a obavám o spoľahlivosť starých vozidiel?

Toto klasické Porsche 356A je elektrické – a má manuálnu prevodovku.
Foto: youtube.com/@ElectricClassicCars

Porsche 356 bolo prvým sériovo vyrábaným modelom nemeckého výrobcu športových vozidiel a model 356A znamenal pre spoločnosť veľký úspech, keď sa jej podarilo vyrobiť vyše 20 000 kusov.

Tieto prvé dvojmiestne vozidlá Porsche patria k najkrajším, pretože kombinujú jednoduchú a robustnú nemeckú techniku s elegantnými aerodynamickými líniami karosérie. Sú ľahké a obratné, ale so vzduchom chladeným 1,6-litrovým motorom s výkonom len 59 koní vzadu nie sú tým, čo by ste nazvali rýchlym – aspoň podľa moderných štandardov.

Spoločnosť Electric Classic Cars (ECC) so sídlom v Spojenom kráľovstve predstavila novú skrutkovaciu súpravu na prestavbu Porsche 356A z 50. rokov na elektrický pohon.

Nahradila ho elektromotorom

Ako uvidíte vo videu, spoločnosť ECC sa vzdala benzínového motora a nahradila ho elektromotorom Hyper9, ktorý dosahuje dvojnásobný výkon – 120 k a krútiaci moment 173 N.m.

Päťmodulová batéria s celkovou kapacitou približne 30 kilowatthodín, ktorú možno nabíjať zo zdroja striedavého prúdu s maximálnym výkonom 8 kW, umožňuje dojazd približne 100 až 120 kilometrov. Tri z týchto piatich modulov sa nachádzajú vzadu nad elektromotorom, zatiaľ čo zvyšné dva moduly sú vpredu, na mieste starej benzínovej nádrže.

Elektrické Porsche 356A.

Zatiaľ čo mnohé prestavby elektromobilov sa vzdávajú pôvodnej prevodovky vozidla v prospech priameho pohonu, pri ktorom je krútiaci elektromotor pripojený priamo k hnacím hriadeľom, spoločnosť ECC sa rozhodla zachovať štvorstupňovú prevodovku a spojku. To znamená, že vodič musí stále radiť prevodové stupne a cítiť mechanické spojenie s vozidlom namiesto toho, aby len zrýchľoval a brzdil.

Prestavaná 356A dostala aj niekoľko jemnejších vylepšení, ako sú o niečo širšie a nižšie profilové pneumatiky, silná protišmyková tyč vpredu, dobovo korektná sada vedrových sedadiel a moderný zvukový systém s Bluetooth a hands-free pripojením maskovaný ako klasické rádio.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nemci otestovali dojazd 20 elektrických vozidiel na diaľnici. Aj pri rýchlosti 130 km/h to vyzerá mizerne

Volkswagen už má nástupcu svojho SUV Tiguan Allspace. Tayron sa objavil na prvých snímkach


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov