26.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evgonetwork).
Podľa Automotive News klesol predaj niektorých značiek v Európe v júli až o 45 %. Európske clá na čínske elektromobily vstúpili do platnosti v júli a ich účinky sa už prejavujú vyššími cenami a nižším predajom.
Podľa Automotive News, ktorý sa odvoláva na údaje spoločnosti Dataforce, v 16 krajinách Európskej únie, ktoré už oznámili údaje o predaji za júl, čínski výrobcovia ako BYD a MG stratili 45 % registrácií v porovnaní s júnom.
Tento pokles možno vysvetliť aj tým, že predajcovia v poslednom mesiaci urýchlili dodávky, aby sa vyhli clám platným od 5. júla.
Situácia
Podľa správy je pokles čínskych značiek nasledovaný poklesom elektromobilov vo všeobecnosti, ktorý predstavuje -36 %, a týka sa aj západných značiek, ako sú BMW, Stellantis a Tesla, ktoré vyrábajú niektoré modely v Číne, a preto podliehajú clám.
Júlový pokles by sa mohol zopakovať, hoci v menšej miere, aj v auguste, ale nezdá sa, že by obmedzoval rastové ambície čínskych výrobcov v Európe. Od roku 2019 až doteraz sa značky MG, BYD a ďalšie tešia stabilnému rastu, pričom v júli dosiahli 8,5 % podiel, čo je +0,9 % v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka. Napríklad spoločnosť BYD predala v júli trikrát viac vozidiel ako v roku 2023, zatiaľ čo MG zaznamenala 20 % pokles.
Pokiaľ ide o spoločnosť BYD, jej stratégia pre Európu ju viedla k sponzorovaniu majstrovstiev Európy vo futbale a pripravuje sa na otvorenie továrne v Maďarsku, aby prekonala clá.
Otázka ciel
Clá na čínske elektromobily, ktoré boli zavedené 5. júla, zaviedla Európska únia po antidumpingovom vyšetrovaní Európskej komisie, ktorá obvinila čínsku vládu, že neoprávnene podporuje svojich výrobcov prostredníctvom verejných dotácií a pomáha im udržiavať mimoriadne nízke ceny.
Toto dodatočné clo sa stane trvalým od novembra 2024, pokiaľ sa nedosiahne dohoda medzi Bruselom a Pekingom (aspoň na určitý čas).
Reakcia Číny bola rýchla. Okrem toho, že zasiahla rôzne druhy európskych výrobkov, a to nielen v automobilovom sektore, obrátila sa na Svetovú obchodnú organizáciu, aby podala sťažnosť proti Európe. Výrobcovia a rôzne združenia zároveň vyzvali EÚ, aby svoje kroky zopakovala.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ďalší závod znižuje výrobu kvôli klesajúcemu predaju
Vlna prepúšťania v automobilovom gigante. O prácu príde 1000 ľudí
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.