26.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoAvenueBE).
Dacia Sandero je európskym lídrom, BMW predbehlo Teslu.
Najnovšie údaje JATO o registráciách nových automobilov v Európe ukazujú, že dopyt v júli 2024 vzrástol o 2 % v porovnaní s júlom 2023. Celkovo bolo v regióne zaregistrovaných 1,03 milióna kusov, čím sa celoročný objem zvýšil na takmer 7,9 milióna nových automobilov.
Viac SUV ako kedykoľvek predtým
Jedným z hlavných záverov vyplývajúcich z výsledkov za minulý mesiac je, že spotrebitelia naďalej kupujú viac vozidiel SUV. Hoci sa tento trend začal pred viac ako desiatimi rokmi, v žiadnom prípade sa nezastavil. V júli 2024 predstavovali vozidlá SUV takmer 54 % z celkového počtu registrácií, čo je nový rekord. Minulý mesiac bolo zaregistrovaných 554 000 nových vozidiel SUV, čo je o 6 % viac ako v júli 2023.
Vďaka dobrým mesačným výsledkom dosiahol objem od začiatku roka 4,2 milióna kusov, čo predstavuje nárast o 5 %. Dôvody sú stále rovnaké: výber je väčší ako kedykoľvek predtým a vodiči oceňujú vyššiu polohu sedadiel, ktorá poskytuje pohodlnejší prístup.
Hoci Toyota, BMW, Mercedes a Geely Group viedli rast v segmente SUV, nesporným lídrom bola skupina Volkswagen. Nemecký výrobca sa na objeme SUV podieľal 26 %, nasledoval Hyundai-Kia s 12 % a Stellantis s 11,5 %.
Najväčší dopyt po vozidlách SUV pochádzal z kompaktných vozidiel SUV, C-SUV, s počtom 210 600 kusov, čo predstavuje nárast o 3 %. K rastu však prispeli aj malé SUV, B-SUV, s 204 300 kusmi, čo predstavuje nárast o 14 %. Príchod cenovo dostupnejších modelov umožňuje mnohým spotrebiteľom prejsť z tradičných segmentov na vozidlá SUV. Nasledujú stredne veľké SUV (D-SUV), ktorých dopyt klesol o 7 % na 106 500 kusov, veľké SUV (E-SUV) s 27 600 kusmi, čo predstavuje nárast o 23 %, a luxusné SUV (F-SUV) s 5 022 kusmi, čo predstavuje nárast o 32 %.
Klesajúci dopyt po elektromobiloch
Ďalším dôležitým faktom, ktorý vyplynul z výsledkov registrácie za minulý mesiac, je pokles dopytu po čisto elektrických autách. Podľa JATO bolo v júli 2024 zaregistrovaných 139 300 nových elektromobilov, čo je o 6 % menej ako v júli 2023. V dôsledku toho ich podiel na trhu v rovnakom období klesol zo 14,6 % na 13,5 %.
Nejasnosti v oblasti stimulov a ich budúcnosti, ako aj rastúce obavy o zostatkovú hodnotu týchto automobilov majú naďalej negatívny vplyv na ich dopyt. Spotrebitelia stále nie sú presvedčení o výhodách prechodu z benzínu/nafty na elektrický pohon.
BMW prekonalo Teslu, pričom prvá menovaná zaznamenala medziročný nárast o 35 %, zatiaľ čo druhá menovaná zaznamenala 16 % pokles.
Hoci Tesla Model Y a Model 3 zostávajú na čele tohtoročného rebríčka BEV, strácajú na konkurenciu. V skutočnosti Model Y už nie je najpredávanejším vozidlom v Európe, v celkovom rebríčku obsadil do júla deviate miesto.
Novšie vozidlá umožňujú BMW uspieť v tomto zložitom segmente. Modely BMW iX1, i4 a i5 zaznamenali v priebehu mesiaca výrazný rast. Nový model iX2 zaznamenal viac ako 1 300 kusov. Elektrické BMW, viac ako Mercedes a Audi, sú najatraktívnejšie.
Sandero zrýchľuje svoj rast
Dacia Sandero bola v júli najregistrovanejším novým vozidlom v regióne. Jej objem vzrástol o 34 % na 22 400 kusov. To je o viac ako 3 000 kusov viac ako druhý v poradí, starší Volkswagen T-Roc (uvedený v roku 2017).
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Dacia nedá svojim súperom šancu. Pripravuje nové, malé a cenovo dostupné SUV
Nízkonákladový crossover značky Dacia, náhrada modelu Logan, má digitálnu podobu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.