Elektro, Správy, Zaujímavosti,

V jednej európskej krajine tvoria elektromobily 92 % trhu

26.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@theGuardian). Škandinávske krajiny patria medzi najviac „elektrifikované“ krajiny v Európe. Situáciu dobre opisujú údaje z webovej stránky Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV): V júli 2024 bolo...

26.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@theGuardian).

Škandinávske krajiny patria medzi najviac „elektrifikované“ krajiny v Európe. Situáciu dobre opisujú údaje z webovej stránky Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV): V júli 2024 bolo v Nórsku 91,9 % registrovaných vozidiel elektrických.

Škandinávske krajiny patria medzi najviac „elektrifikované“ krajiny v Európe. Situáciu dobre opisujú údaje z webovej stránky Opplysningsrådet for Veitrafikken
Foto: youtube.com/@theGuardian

Tieto údaje sú ešte vyššie ako v minulom roku, keď BEV predstavovali 81,7 % všetkých predaných áut v krajine. Autá so spaľovacím motorom teraz tvoria len nepatrnú časť registrovaných áut, a to do takej miery, že podľa OFV sa predalo len 45 neelektrifikovaných modelov.

Suzuki Swift „dominuje

Väčšina z týchto 45 „preživších“ sú autá dostupné výlučne v neelektrických verziách. Pravdou je aj to, že Suzuki Swift vedie tento mini rebríček s desiatimi zaregistrovanými kusmi. Zvyšok tvorí šesť vozidiel Porsche 911, päť vozidiel Mazda MX-5, dve vozidlá BMW radu 1, dve vozidlá BMW M2 a dve sanitky na báze Volva XC90.

Jednotlivé modely ako Suzuki Ignis a Vitara a Mazda CX-30 dopĺňajú tento prehľad.

Hybridy a plug-in hybridy si viedli o niečo lepšie s podielom 4,8 %. Tento podiel je však nižší ako v minulom roku (14 %), čiastočne preto, že nórska vláda od januára 2024 zrušila daňové úľavy na vlastníctvo týchto typov automobilov.

Podľa údajov nórskej administratívy k 15. marcu tvorili batériové elektrické vozidlá (BEV) 24,3 % z celkového počtu 2,9 milióna automobilov v Nórsku, zatiaľ čo benzínové vozidlá mali stále 26,9 % podiel.
Foto: youtube.com/@electricviking

Nórsky vozový park

Podľa údajov nórskej administratívy k 15. marcu tvorili batériové elektrické vozidlá (BEV) 24,3 % z celkového počtu 2,9 milióna automobilov v Nórsku, zatiaľ čo benzínové vozidlá mali stále 26,9 % podiel.

Situácia je odlišná, ak vezmeme do úvahy počet dieselových automobilov, ktorých je v krajine stále približne 370 000. Aj keď sa zdá, že predbehnutie benzínových áut sa blíži, analytici odhadujú, že potrvá ešte tri až štyri roky, kým elektromobily predbehnú dieselové autá, čo sa týka počtu.

Ingvild Kilen Roerholt, vedúca výskumu dopravy v think tanku Zero v Osle, poukázala na to, že do tohto roku by mohli elektromobily v Nórsku predbehnúť benzínové autá, a to napriek tomu, že vláda od roku 2023 zrušila oslobodenie od DPH pre BEV, ktoré stoja viac ako 500 000 nórskych korún (42 500€)

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektromobilita v kríze. Ďalšia spoločnosť sa dostala do konfliktu s realitou

Ceny batérií klesnú na polovicu. Elektromobilita má nádej


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov