Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Elektrické vozidlo s výkonom 650 koní vs. BMW M3 CS so spaľovacím motorom. Výsledok je celkom nečakaný

27.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SamCarLegion). Fanúšikovia elektromobilov vždy uvádzajú ich vynikajúci výkon ako jeden z argumentov, ktorý je teoreticky ťažšie spochybniť. A skutočne – krútiaci moment, ktorý je k...

27.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SamCarLegion).

Fanúšikovia elektromobilov vždy uvádzajú ich vynikajúci výkon ako jeden z argumentov, ktorý je teoreticky ťažšie spochybniť. A skutočne – krútiaci moment, ktorý je k dispozícii hneď od začiatku, pôsobí elektrizujúcim dojmom aj na ľudí, ktorí jazdili s výkonnými a rýchlymi spaľovacími motormi. Ako však vidíte, spaľovací motor ešte nepovedal svoje posledné slovo. Dokáže si Hyundai Ioniq 5 N poradiť s najnovším BMW M3 CS?

Elektrické vozidlo s výkonom 650 koní vs. BMW M3 CS so spaľovacím motorom.
Foto: youtube.com/@SamCarLegion

BMW M3 CS vs Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 N je jedno z najzábavnejších a najchladnejších áut, aké sme kedy šoférovali. Zrýchlenie, ktoré ponúka, je priam ohromujúce, hoci výkonný Ioniq 5 N nie je bez nevýhod. V prvom rade váži takmer 2,2 tony, čo je, žiaľ, cítiť – najmä pri jazde na pretekárskom okruhu. Nie je ani nijako zvlášť lacný, keďže nás vyjde na výrazne viac ako 70 000 EUR. Nakoniec ani dojazd na určité nabitie batérie pri plnom využití potenciálu tohto auta nebude zďaleka uspokojivý.

Jedným z kompromisov, ktoré musia majitelia elektrického Hyundai urobiť, je aj výkon. S plným potenciálom dvoch elektromotorov môžeme počítať len vtedy, ak úroveň nabitia batérie neklesne pod 70 percent. Na túto skutočnosť upozornil tvorca kanála CarLegion na YouTube.

Hyundai Ioniq 5 N postavil vedľa najnovšieho BMW M3 CS a bol presvedčený, že elektrický model bude nemeckému supersedanu dôstojným súperom. Vedúci sám potvrdil, že v prvých metroch Hyundai skutočne odstavil BMW. Potom sa mu však pred očami objavil úplne iný výsledok.

Víťazstvo nemeckého sedanu bolo viditeľné voľným okom

Od tohto momentu boli každé preteky prakticky plne pod kontrolou trojlitrového šesťvalcového motora pod kapotou BMW. Elektrický pohon postupne strácal energiu a výkon a nemecký sedan bol s každým prejazdom postupne ľahší.

2025 Hyundai Ioniq5 N vs. 2024 BMW M3 CS.

Rozdiel v čase na 1/4 míle bol dosť výrazný. Hyundai potreboval na prekonanie tejto vzdialenosti 11,2 sekundy, zatiaľ čo M3 CS ju zvládla o pol sekundy rýchlejšie. V prípade Hyundai bol tento čas dokonca lepší ako na konkurenčnej webovej stránke Car and Driver, takže o žiadnom zvýhodňovaní BMW nemôže byť reč. S hmotnosťou 2,2 tony je Hyundai jednoducho príliš ťažký a elektrický pohon má stále príliš veľa obmedzení.

Samozrejme, treba poznamenať, že aj štandardná M3 stojí o takmer 65 000 viac ako kórejský elektromobil. A variant Competition je ešte drahší. Elektromobily sa teda možno nedokážu vyrovnať v takejto priamej konkurencii so silnými benzínmi, ale určite si nájdu svojich fanúšikov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Pozrite si: Nový svetový rekord v ťahaní za motocyklom

Chorváti predstavili elektrický hypercar s výkonom 2100 koní. Dosiahne 300 km/h rýchlejšie, ako mnohé autá dosiahnu 100


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Exkluzívne: Objavte dizajnovú víziu, ktorá prepisuje históriu Jaguaru!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Jaguar). Štvordverový grand tourer na batérie sa predstaví 2. decembra a bude prvým modelom s novým dizajnovým jazykom. Filozofiu v…

Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JustinsCarReviews). Podľa najnovšieho prieskumu analytikov trhu je jedna značka nesporným lídrom v rebríčku vozidiel, ktoré najčastejšie zostávajú vo vlastníctve prvého…

120 000 zamestnancov čaká na verdikt: Budú platy znížené už tento rok?

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish). Svetlá v rokovacej sále zostali rozsvietené do neskorého večera, keď Volkswagen a IG Metall, dominantný nemecký odborový zväz pracovníkov…

Kia EV9 GT oficiálne predstavená s výkonom viac ako 500 koní a až 7 miestami na sedenie

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kia). Vrchol ponuky elektrických modelov značky Kia dostal novú verziu. EV9 GT je najvýkonnejší variant veľkého SUV. Kia EV9 GT…

SUV, ktoré zmení vaše očakávania: Spoznajte hybridnú RAV4, ktorá nepotrebuje zásuvku!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evrenozgunspysketch). V dobe, keď elektrifikácia automobilov získava v Európe takmer povinný charakter, hybridné modely od Toyoty sa stali mimoriadne populárnymi.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov