27.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SamCarLegion).
Fanúšikovia elektromobilov vždy uvádzajú ich vynikajúci výkon ako jeden z argumentov, ktorý je teoreticky ťažšie spochybniť. A skutočne – krútiaci moment, ktorý je k dispozícii hneď od začiatku, pôsobí elektrizujúcim dojmom aj na ľudí, ktorí jazdili s výkonnými a rýchlymi spaľovacími motormi. Ako však vidíte, spaľovací motor ešte nepovedal svoje posledné slovo. Dokáže si Hyundai Ioniq 5 N poradiť s najnovším BMW M3 CS?
BMW M3 CS vs Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N je jedno z najzábavnejších a najchladnejších áut, aké sme kedy šoférovali. Zrýchlenie, ktoré ponúka, je priam ohromujúce, hoci výkonný Ioniq 5 N nie je bez nevýhod. V prvom rade váži takmer 2,2 tony, čo je, žiaľ, cítiť – najmä pri jazde na pretekárskom okruhu. Nie je ani nijako zvlášť lacný, keďže nás vyjde na výrazne viac ako 70 000 EUR. Nakoniec ani dojazd na určité nabitie batérie pri plnom využití potenciálu tohto auta nebude zďaleka uspokojivý.
Jedným z kompromisov, ktoré musia majitelia elektrického Hyundai urobiť, je aj výkon. S plným potenciálom dvoch elektromotorov môžeme počítať len vtedy, ak úroveň nabitia batérie neklesne pod 70 percent. Na túto skutočnosť upozornil tvorca kanála CarLegion na YouTube.
Hyundai Ioniq 5 N postavil vedľa najnovšieho BMW M3 CS a bol presvedčený, že elektrický model bude nemeckému supersedanu dôstojným súperom. Vedúci sám potvrdil, že v prvých metroch Hyundai skutočne odstavil BMW. Potom sa mu však pred očami objavil úplne iný výsledok.
Víťazstvo nemeckého sedanu bolo viditeľné voľným okom
Od tohto momentu boli každé preteky prakticky plne pod kontrolou trojlitrového šesťvalcového motora pod kapotou BMW. Elektrický pohon postupne strácal energiu a výkon a nemecký sedan bol s každým prejazdom postupne ľahší.
Rozdiel v čase na 1/4 míle bol dosť výrazný. Hyundai potreboval na prekonanie tejto vzdialenosti 11,2 sekundy, zatiaľ čo M3 CS ju zvládla o pol sekundy rýchlejšie. V prípade Hyundai bol tento čas dokonca lepší ako na konkurenčnej webovej stránke Car and Driver, takže o žiadnom zvýhodňovaní BMW nemôže byť reč. S hmotnosťou 2,2 tony je Hyundai jednoducho príliš ťažký a elektrický pohon má stále príliš veľa obmedzení.
Samozrejme, treba poznamenať, že aj štandardná M3 stojí o takmer 65 000 viac ako kórejský elektromobil. A variant Competition je ešte drahší. Elektromobily sa teda možno nedokážu vyrovnať v takejto priamej konkurencii so silnými benzínmi, ale určite si nájdu svojich fanúšikov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Pozrite si: Nový svetový rekord v ťahaní za motocyklom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.